Kas tahaksid lisada rich snippeteid oma veebilehele? Oled sa kuulnud fraasi rich snippet? Kas tead, mis on rich snippet ja milleks nad vajalikud on?

Mis on snippetid?

Snippeti võiks eesti keelde tõlkida kui väljavõte või pisike tükike sinu veebilehe andmetest. Fraas võib olla sinu jaoks võõras, aga kindlasti oled näinud, milline snippet välja näeb.

Otsisin Googlest retsepti õunakoogi jaoks nii eesti kui ka inglise keeles. Eesti keeles nägin otsitulemustes vaid tavalisi snippeteid. Allpool oleval pildil ongi näha tavaline snippet, kus otsingutulemustes näeme lehe tiitlit, URL’i ja metakirjeldust.

Jah, otsingutulemusi nimetatakse snippetiteks 🙂

Inglise keelse otsinguga näidati tulemuste hulgas ka rich snippeteid. Rich snippet näitab, lisaks tiitlile, kirjeldusele ja URL-aadressile, märksa rohkem andmeid otsitulemustes.

Andmete näitamine oleneb rich snippeti tüübist ja struktureeritud andmetest.

Pildil on näha õunakoogi retseptide rich snippetid, kus näidatatakse mulle lisaks pilti, hinnangut, mitu inimest on hinnanud seda retsepti, kaua koogi valmistamine aega võtaks ning palju kaloreid kook sisaldab.

Google võib näidata otsitulemustes rich snippeteid, kui oled oma lehele lisanud struktureeritud andmeid.

Retseptide näite juures tähendaks see, et iga retsepti jaoks on lisatud lisainfo ehk struktureeritud andmed, mille näitamist või mittenäitamist otsustab otsingumootor.

Struktureeritud andmed on sisuliselt koodijupp, mis on kirjutatud kindlas formaadis ning millest otsingumootorid saavad aru.

Struktureeritud andmeid on mitut liiki, näiteks artiklite, arvustuste, retseptide, raamatute, toodete ning filmide jaoks.

Schema.org veebilehelt leiad kõik struktureeritud andmetüübid ja andmeväljad, mida otsimootorid toetavad.

Miks peaksid kasutama rich snippeteid?

  • Rich snippetid paistavad otsitulemustes paremini silma, nad on informatiivsemad kui tavalised otsitulemused ning rich snippetid näevad välja atraktiivsemad.
  • Rich snippetid saavad üldjuhul otsitulemustes rohkem tähelepanu, seega neid klikitakse ka rohkem, võrreldes tavaliste otsingutulemusega. See tähendab, et rich snippeti kasutamine võib tuua sinu lehele rohkem liiklust.
  • Pikemas perspektiivis võivad rich snippetid parandada ka sinu positsioone otsitulemustes, sest Google märkab, et sinu lehte külastatakse rohkem.
  • Google on öelnud, et kunagi tulevikus võivad struktureeritud andmed hakata ka otseselt mõjutama otsingutulemuste postitsioone.

Kuidas lisada WordPressi lehele rich snippeteid?

Käsitsi struktureeritud andmete lisamine kodulehele

Struktureeritud andmeid võid lisada lehele ise, kuid see nõuab koodi kirjutamist. Schema.org veebilehelt leiad ka erinevad koodinäiteid, lisaks andmetüüpide kohta käivate omaduste nimekirja.

Kui otsustad koodipõhiselt oma lehele lisada struktureeritud andmeid, siis Google soovitab kasutada JSON-LD formaati. Yoast toob välja, et JSON-LD formaadi kasutamisel esineb kõige vähem probleeme struktureeritud andmete lisamisel.

Koodi kirjutamisel ei pea sa kõike otsast lõpuni ise kirjutama. Olemas on mitmeid veebipõhiseid tööriistu, mis aitavad sul struktureeritud andmete jaoks koodi kirjutada, näiteks Google Structured Data Markup Helper ja Schema App.

JSON-LD saad lisada oma veebilehele Google Tag Manageri abil, teiste formaatide puhul Tag Manageri kasutamine ei ole võimalik.

Kui sind hakkas huvitama struktureeritud andmete käsitsi lisamine lehele Tag Manageri abil, siis soovitan lugeda Yoast artiklit Adding JSON-LD structured data with Google Tag Manager.

All In One Schema Rich Snippets WordPressi plugin

Kui siiski igasugune koodi kirjutamine tundub liiga hirmutav, siis võid kasutada ka All in One Schema Rich Snippets pluginat.

Peale plugina installi ja aktiveerimist saad igal sisulehel otsustada, millise sisutüübiga on tegemist ning vastavalt valikule sisestada vajalikud andmed.

Plugin võimaldab valida üheksa erineva sisutüübi vahel:

  • artikkel;
  • sündmus;
  • arvustus;
  • toode;
  • inimene;
  • retsept;
  • video;
  • teenus;
  • tarkvara.

Pildil on näha artikli kohta käivad andmed.

Kuidas tead, kas koduleht kasutab rich snippeteid?

Isegi, kui oled lisanud oma kodulehele rich snippeteid, siis ei pruugi otsitulemused neid kuvada. Struktureeritud andmete lisamine annab siiski vaid võimaluse, et rich snippeteid näidatakse otsitulemustes.

Kui lisad ise struktureeritud andmeid kodulehele, siis kindlasti soovitan sul kõik koodijupid eelnevalt valideerida Google’i Structured Data Testing Tool tööriistaga. Testides saad kindel olla, et Google saab aru sinu lisatud struktureeritud andmetest.

Kokkuvõtteks

Rich snippetid on üks võimalus, kuidas paremini otsitulemustes silma paista. Samuti annavad nad kasutajale rohkem infot sinu ja sinu sisulehe kohta, mis tegelikult tähendab, et pakud paremat kasutajakogemust.

Soovin sulle jõudu rich snippetite loomisel 😊

Tule koolitusele

Tahad teada, kuidas saavutada paremaid tulemusi Googles? Tule kodulehe optimeerimise koolitusele. Koolituse tulemusena saad teada:

  • kuidas käib baastasemel kodulehe otsimootoritele leitavaks tegemine;
  • kuidas saavutada kõrgeid kohti otsingutulemustes.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Häli Maurus

Häli on meie meeskonda kaua otsitud veebispetsialist, keda huvitab väga veebiprogrammeerimine ja kodulehe tegemine. Vabal ajal loeb palju raamatuid ning kannab hoolt oma isikliku raamatukogu eest.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.