Google Analytics 4

Kui külastaja uurib su kodulehte, siis külastus lõppeb sisulehega, mida kutsutakse Google Analyticsis kui Exit-page. Kui pead blogi, siis on ühe postituse lugemine ja seejärel lahkumine üsna tavaline. Aga kui on e-pood ja külastajad lahkuvad ostukorvi või kassa lehelt või mõnelt muult oluliselt sisulehelt, siis seda tasuks juba lähemalt uurida.

Kui sisulehelt lahkujaid on palju, siis ehk peaksid mõtlema, kas on midagi, mis vajaks sisulehel parendamist? On see ehk toote tellimisinfo sisuleht, kust lahkutakse? Võib-olla see tähendab, et tellijale pole seal piisavalt infot, et ta tunneks end ostu sooritamiseks kindlalt.

Uuri just neid sisulehti, mis on sinu müügitunnelis olulised. Kui palju neid lehti külastatakse ja kui palju sealt väljutakse. Nende kahe numbri baasil arvutatakse välja ka Exit % ehk siis mitu protsenti külastajatest konkreetselt sisulehelt lahkus. Väljumiste arv jagatud sisulehe külastuste arvuga. Paraku seda protsenti GA4 hetkel ei paku.

Väljumise leht on seansi viimane leht. Google Analytics 4-s mõõdetakse seda mõõdikuga nimega Väljumised (Exits). Iga kord, kui sisuleht on seansi viimane leht, suureneb see mõõdik ühe võrra.

Kuidas GA4’s luua Exit-sisulehtede aruanne?

Võib-olla teeb Google Analytics 4 selle mõõdiku tulevikus standardaruannetes kättesaadavaks, kuid praegu on see saadaval ainult kohandatud aruannetes ehk Explorations all.

  • Aruande loomiseks vali Google Analytics 4 vasakpoolsel menüüribal Explore.
  • Kliki +-ikooni ja vali Blank.
  • Vasakul üleval on Exploration Name –> lisa sinna oma aruande nimi, nt Exit-lehed.
  • Vali ajavahemikuks näiteks Last 30 days ja kliki nuppu Apply. Nii näed aruannet avades viimase 30 päeva statistikat.
  • Vali dimensiooniks Page path and screen class. Alternatiivid oleks ka Page Path + query string või page_location.
  • Vali mõõdikuteks Views ja Exits.
  • Selleks, et aruandes andmed oleks, tee oma valitud dimensioonil ja mõõdikutel topelthiireklikid. Nii liiguvad need aruande vaatesse. Visualization veerus saad kustutada neid andmeid, mida aruandes näha ei soovi.
Google Analytics 4 - exit page

Aruanne valmis ja alusta uurimist.

Entrances mõõdiku lisamine aruandesse

Entrances on lehele sisenemised ehk siis kui teed eraldi aruande, siis näed, missugused sisulehed on olnud külastuse esimeseks leheks (maandumisleheks). Kui soovid, siis võid lisada Entrances mõõdiku ka oma Exit-aruandesse, siis näed üheskoos sisulehtede lõikes kui palju on sisuvaateid, sisenemisi ja väljumisi.

Tekkis huvi Google Analytics 4 vastu?

Google Analytics 4 on osa meie optimeerimise ja veebianalüütika koolitusest. Kui soovid vaid Google Analyticsi koolitust, siis vali registreerumisel vastav märkeruut.

Uuri lähemalt

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

15-päevane koolitus

Kõige põhjalikum kodulehe tegemise ja turundamise koolitus Eestis, mis võib anda sinu ärile konkurentsieelise.

Uuri koolitust

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Uuri lähemalt
Google Analytics õpik eesti keeles

Esimene Google Analyticsi õpik eesti keeles

Õpik annab sõna-sõnalised juhiseid, kuidas leida üles müüki mõjutavad tehnilised kitsaskohad.

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.