See näide on pärit aasta algusest, kui Eve alles kirjutas WordPressi õpikut ja mina hakkasin seda samaaegselt müüma. Üks reaklaamikanal muide oli ka Facebook. Kuidas mul siis õnnestus reklaam Facebookis ja seda peamiselt võõrastele? Tulemused leiad lõpust.

Facebook ads and pixel

Mida ma sellest reklaamist saada tahtsin ja kuidas see protsess samm-sammult välja nägi. Olgu öeldud, et siin on vaid näide ühest reklaamist ja seda siis juba avaldatud postitusele.

Milline oli olukord enne Facebooki reklaami tegemist?

WordPressi koolitusi on Eve viinud läbi alates 2013 ja sellest ajast on tal olnud põhjalikud materjalid, mida ta regulaarselt ka täiendas. November 2016 sündis otsus, et vaja on struktureeritud ja konsentreeritud õpikut.

Teemade ja sisukorra täiendamiseks palusime abi ka KoduleheKoolitused Facebooki fännilehel.

WordPressi õpiku küsitlus

Seda tegime eesmärgiga, et kaasata huvigrupid juba varakult õpiku valmimise protsessi. Eve lubas kolmele heale mõtte avaldajale kinkida tänutäheks oma õpiku.

Panime kirja õpiku väljaandmisega seotud kulutused

Võtsime hinnapakkumised ja valisime välja koostööpartnerid ning kulutused olid järgnevad:

  1. Õpiku kaane kujundus, sisu küljendus ja projektijuhtimine – hind 700 €
  2. E-raamatu kujundus ja küljendus – hind 390 €
  3. Õpetuste testimine – hind 500 €
  4. Keeleline korrektuur – hind 350 €
  5. 500 õpiku trükkimine – hind 1200 €
  6. Õpikule maandumislehe tegemine (leht, kust saab osta) – tegime ise

Kokku kulus õpiku välja andmisele 3140 eurot, kuid siia pole sisse arvestatud Eve ja minu tööaega. Õpiku välja andmise aeg oli meil planeeritud sõbrapäevaks 14. veebruariks, kuid tegelikult hakkasime õpikuid postitama 24. veebruar. Siit ka esimene vana tõde või õppetund, et aega kulub alati rohkem, kui esialgu arvad. Planeeri aega 1/3 varuga.

Panime kirja planeeritavad reklaami ja turundustegevused

Kuna eelarve on väikeettevõtjal piiratud, siis olid meie tegevused järgmised:

  • Tutvustav blogipostitus peagi ilmuvast õpikust
  • 2 x kiri oma e-maili listile
  • mitmed õpikuga seotud postitused Facebookis ja Google Plusis
  • külalispostitused teistel veebilehtedel, kus liigub ka meie sihtgrupp
  • Google Adwords reklaamikampaania
  • 10 korda reklaam Facebookis
  • mitmed korrad postitused ka isiklikel sotsmeedia kontodel
  • õpiku kinkimine olulistele inimestele
  • õpiku müüki panemine Apollo poodi

Ülevaatlik skeem, mida tuli teha seoses õpiku kampaaniaga

NB! tegelikult tuleks ka nendele tegevustele taha kirjutada kulunud aeg ja eurod, kuid nii avalikuks pole vist mõtet minna ;).

Järgnevalt toon välja mis plaanid olid mul seoses just Facebooki reklaamiga. Ehk kuidas teha reklaami Facebookis nii, et saada õpiku väljaandmisega seotud kulud (3140 eurot) kaetud enne õpiku avaldamist.

Kuidas nägi välja Facebookis reklaami tegemine?

Esmalt tuleb endalt küsida, kas sinu toode on midagi väärt. Kui oled kindel, et sinu toode on inimestele vajalik ja see neid aitab, siis võib julgelt edasi mina.

Me teadsime, et hea toote reklaam on tegelikult ka firma reklaam ning meie senine Facebooki turundus lubas seda reklaami teha, kuna me ei müü aktiivselt ja eriti veel pealetükkivalt.

Mis tegevusi siis Facebook Ads ehk reklaam Facebookis minult nõudis? Võid seda üldises plaanis sama moodi järgi teha, kuid igal firmal tulevad kindlasti juurde omad erinevused.

Ma peatun selles postituses ainult Facebookiga seotud tegevustel. Ma ei räägi siin näiteks maandumislehe eesmärkide seadistamisest ega testimisest jne.

Esmalt tuli eeltööna seadistada Facebook Pixel

Mida ma selle all silmas pean on see, et efektiivsem Facebooki reklaam eeldab kodulehele Facebook Pixel koodi lisamist ning seda ma soovitan ka tungivalt sul teha.

Selle koodi tähtsust võib koondina nimetada remarketing või retargeting, aga selle abil on võimalik kaasata/välistada teatud sihtgruppe, kes on käinud mingil sinu kodulehe sisulehel.

Kui Facebook Pixel on kodulehele lisatud (mida on teha vaja vaid üks kord), siis järgmisena tuleb teha maandumislehest ja selle tänan lehest kohandatud segmendid ehk Custom Audience.

Custom Audience loomine

NB! Facebook Pixel peab olema eelnevalt kodulehe lisatud.

Custom Audience segmentide loomine võimaldas mul reklaami näitamine lõpetada neile, kes on juba toodet ostnud kui ka näidata ainult neile, kes küll on toote lehel käinud, aga pole seda veel ostnud.

Selleks vali oma reklaamihaldur või Power editor ja kliki vasakul üleval olevale hamburgeri menüüle. Vali Audiences.

FB pixeli kasutamine

 

Seejärel vali Create Audience -> Custom Audience.

Custom audience loomine

Seejärel vali Website Traffic

Custom audience segment

Teen segmendi nendest, kes on WordPressi õpiku sisulehel käinud. Selleks olen lahtrid täitnud vastavalt pildil toodule.

Kuhul lisada facebook pixel

Facebook saab nüüd koguda andmeid nende kohta, kes on käinud WordPressi õpiku lehel. Mina saan lehe külastajatele ja mitte ostjatele meelde tuletada, et neil on näiteks soodushinnaga võimalik osta veel vaid x päeva.

Järgnevalt tuleb sama teha Tänan lehega.

Nüüd on Facebookil andmed nendest, kes on juba õpiku ostnud ja seega saan ma need inimesed reklaamist välja jätta või näidata mingit uut reklaami, mis ei ole seotud WP õpikuga.

Facebooki reklaami eesmärgi sõnastamine

Minu Facebooki reklaami üldiseks eesmärgiks oli:

Teenida (õpiku eelmüügiga) võimalikult vähese reklaamiraha kuluga õpiku väljaandmisele planeeritud summa (3140 eurot).  Reklaam pidi oma eesmärgi täitma vahemikus 01. jaanuar kuni 14.veebruar.

Tehniliselt alustasin ma tegelikult tavalise Facebooki postitusega, millele olin lisanud Google URL builderiga märgistatud lingi. Lingi märgistamise mõte on selles, et saaksin hiljem Google Analytcisi täpselt välja võtta, kui palju see postitus tõi ostjaid.

Kui nägin, et see postitus levib jõudsalt, siis tegin postitusele tasulist reklaami.

Kuidas reklaamida postitust

Nagu näed, et postitus on ise nagu uudis, millel on juurde poogitud defitsiitsus ja spetsiifilisus, aga see väljendab ka kliendi kasu.

Muide postituse lõpus, mida sa küll ei näe, palusin inimsetel ka seda postitust levitada ja see töötas. Eriliselt aitasid kaasa ikka KoduleheKoolitused fännid ja selle eest neile suur tänu.

Nüüd aga lähme reklaami tegemise juurde.

Reklaami eesmärgiks valisin Kaasatus

Facebooki reklaami eesmärk

Selle asemel, et reklaamida oma postitust Boost nupu abil, valisin mina hoopis reklaami tegemise reklaamihalduri kaudu. Jäta meelde, et seda tuleks alati teha, sest see võimaldab sul sihtida täpsemalt.

Reklaamikampaania sihtgrupi määramine

Kui meie fännid olid posituse pannud suure jõuga liikuma, siis otsustasin, et nüüd ma neid enam selle reklaamiga ei tüüta. Samuti välistasin relkaami näitamise neile, kes juba on ostnud.

Otsustasin, et näitan reklaame neile, kellel on Facebooki teada huvi WordPressi vastu või WordPressi kujunduste või pluginate või teiste sarnaste teemade vastu.

Näitasin reklaame ainult WordPressi huvilistele

Kuidas määrata oma sihtgrupp

Pane tähele, et päevane ulatus on 3600 ja 12 000 vahel. Tegelikult oli see veidi üle 10 000.

Kui sihtgrupp sai paika pandud, siis järgmiseks oli vaja määrata eelarve ja reklaami näitamise aeg.

Facebooki reklaami eelarve ja aeg

Alustasin selle postituse reklaamimist 20.01 (reede) ja lõpp oli 25.01 (kolmapäev) ehk sisse jäi nädalavahetus. Iga päeva kohta olin otsustanud panustada 20 eurot.

Facebooki reklaami eelarve

NB! Tegelikult pole väga suurt vahet, kas valida päeva eelarve või lifetime eelarve, kuid mina eelistan päeva eelarvet. Soovitan alati määrata reklaami alguskuupäeva ja lõppkuupäeva. Nii väldid ebameeldivaid olukordi.

Kuidas Facebook reklaamieelarvet kasutab

Jätsin reklaami edastamise tingimuseks postituse haaravuse kahel põhjusel. Tehnilise reklaami eesmärk oli kaasatus ja kui postituse haaravus on hea, siis saan ka odavamat hinda. Kliki hind tuli 0,14 senti.

FB eelarve optimeerimine

Miks ma jätsin hinna Facebooki valida? Ma lihtsalt tahtsin katsetada, et kas sama reklaam manuaalselt minu poolt määratud hinnaga oleks andnud samasid tulemusi. Kuidas oli tulemus, sellest räägin mõnel teises postituses.

Tegelikult soovitan sul endal alati katsetada.

Kohad, kus reklaami näidata

Facebook soovitab sul automaatselt näidata reklaame kõikides tema kanalites ja kohtades, kuid sa ei pea seda tegema. Näiteks mina reklaamisin postitust ainult inimeste Facebooki ajajoonel ja Instagrami voos.

Katsetamise tulemusena tuli välja, et antud postituse reklaamimine teistes kohtades oleks näinud välja halvasti loetav või ebaselge. Milleks maksta pimesi ja minna kaasa alati Facebooki soovitustega.

Kus näidata reklaame

Vali enamus juhtudel Edit Placements ja katseta, kuidas eelvaates reklaamid välja näevad ning katseta, millistel kohtadel näitamine tasub end rohkem ära.

Kuidas Facebook ads antud postituse korral töötas?

Tänu Google URL builderile sain Google Analyticsit teha sellised väljavõtted. Numbrid räägivad ise.

Nagu näed peamine liiklus tuleb ikka samal päeval ja siis tilgub veel iga päev mõni külastaja

orgaaniline levik facebookis

vs

Makstud levik facebookis

Makstud reklaam tõi küll sisse 408 eurot, kuid liiklust poole rohkem.

Kokkuvõtteks tõi see postitus sisse kokku 1451 eurot

Facebook ads tulemused

Mida ma sellest ühest Facebooki reklaamist õppisin?

Ma tegin 10 reklaami, mis kõik aitasid seatud eesmärgi kokkuvõtteks saavutada, kuid see konkreetne postituse reklaam tõestas mulle seda, et:

  1. sinu fännidel on ülimalt suur jõud, kui sa pakud neile tõelist väärtust;
  2. sinu postitus peab väga fännidele korda minema, siis see ka levib;
  3. meie valdkonnas nö omad toovad raha rohkem sisse kui võõrad;
  4. kui tahad rohkem müüki võõrastele, siis tuleb rohkem maksta.

Kindlasti ma jätkan katsetamist kliki hinnaga, pildiga, sõnumiga, sihtgrupiga ja mitme teiste komponentidega, mis mõjutavad ROI-d ehk reklaami tasuvust.

Kokkuvõtteks soovitan kasvatada kvaliteetset fännibaasi, tegele nendega, lahuta meelt, õpeta, julgusta ja tee sekka mõni kord ka müüki. Raha toovad sisse sinu fännid ja nende sõbrad samast valdkonnast.

Kui sulle see postitus meelis, siis palun jaga seda!