Milline on ideaalne Facebooki reklaamikampaania protsess, mis tegelikult ka töötaks? Või missugune peaks olema üks Facebooki kampaania või Facebooki reklaam, mis annaks ka pikaajalisi tulemusi?

Reklaami mudel Facebookis

Peamine probleem, mille vastu  sotsiaalmeedia spetsialist põrkab

Väga sageli näeb tüüpiline Facebooki reklaamikampaania protsess välja selline:

  • sihi huvide ja sarnaste sihtgrupi huvide järgi;
  • kogu kontaktandmeid või tee otsest müüki.

Miks selline Facebooki reklaami protsess pole jätkusuutlik? Peamine põhjus on selles, et pea iga sotsiaalmeedia turundaja teeb reklaami Facebookis võhivõõrastele.

Hakatakse küsima kontaktandmeid või tehakse otsest müüki inimestele, kes ei tea sinust mitte kui midagi. See probleem on teravam, kui tegu on kitsa sihtgrupiga.

Tõsi, see võib mõni aeg toimida, kuid Facebooki reklaami hind ühe kontakti või müügi saamiseks hakkab sageli vaikselt kalliks minema või tasahilju tõusma.

Kui aga tahad saada ühtlasemaid ja kuluefektiivsemaid tulemusi, siis läheb sul tarvis paremat ja pikaajalisemat plaani.

Facebook pixel ja remarketing

Lahendus on …

Natuke keerulisem, kuid tulemuslikum reklaam Facebookis sisaldab endas korraga 3 eesmärki.

1. Kasvata sihtgruppi

Enamus Facebookis turundajaid on arusaamisel, et sihtgrupi kasvatamine on Like-de kogumine või e-maililisti kasvatamine. Siinkohal ei tule juttu mitte kummastki.

Kui sul ei ole veel suurt sihtgruppi või jälgijaskonda, siis peaksid hakkama Facebookis jõulisemalt ja efektiivsemalt oma sihtgruppi kasvatama.

Sihtgrupi kasvatamine Facebookis tähendab seda, et Facebooki reklaami sihtimine algab esmalt tõeliselt kasulike ja praktiliste postituste või videode promomisest.

Postituste reklaamimine: reklaamid Facebookis väärt postitust ja tood selle abil veebilehele liiklust ehk kasvatad Website Custom Audience-i.

Videode reklaamimine: reklaamid või postitad asjalikke videosid ning lood video vaatajatest spetsiaalse sihtgrupisegmendi Facebook Custom Audience abil.

2. Kogu kliendi kontakte

Paljude turundajate jaoks algab Facebooki reklaamikampaania tegemine just sellest etapist ja seda reklaami tehakse inimestele, kes ei tunne neid. See on tegelikult üks viga, mida me peaksime vältima.

Kordan veelkord, see reklaamikampaania protsess on ideaalne siis, kui sul on väga spetsiifiline toode või teenus või kitsas sihtgrupp.

Sihi nüüd seda sihtgruppi, mille sa lõid esimeses etapis. Tee tasuta veelgi parem pakkumine ainult neile, kes on sinult varasemalt (esimeses etapis) saanud väärtust ja see oleks nagu vahetuskaup. Täpsemalt, nad peavad andma vastutasuks vaid oma e-maili aadressi.

Sinu tasuta väärtuspakkumine võib olla e-raamat, neid huvitav raport, webinar, videokursus või mingi kupong. Ise otsusta, mis see konkreetselt on. Tähtis on seejuures, et see oleks sinu sihtgrupile tõeliselt väärtuslik, midagi mida ära andes hakkab sul endal süda verd tilkuma ;).

Neid kontakte hakka koguma nii:

  • spetsiaalselt loodud maandumislehega (kuhu suunad liiklust) ja
  • Facebook Lead Ads-ga ehk Facebooki andmete kogumise vormiga

3. Tee müüki

Veelkord tuleb ära märkida, et paljude turundajate jaoks on suur küsimus, kuidas Facebookis saada kliente ning paraku nende reklaamikampaania algab ja lõpeb just selles etapis.

Tegelikult saadab sind kahtlemata palju suurem edu, kui oled läbinud 1. etapi ja sihid nüüd oma müügipakkumisi neile, kes on ka 2. etapi edukalt läbinud.

Täpsemalt detailidest tuleb lähemalt juttu Facebooki reklaami koolitusel – loe edasi.