Kui sul on plaanis uue e-poe loomine, siis soovitan kasutada e-poe tarkvara WooCommerce. Kui kahtled, kas uue internetipoe tegemine on tasuv, siis loe minu põhjendusi, miks sa seda võiksid teha ja miks just WooCommerce.

E-poodide valmistamine

E-poega on odavam alustada kui füüsilise poega

Asutamiskulud sõltuvad sellest, kui mahukalt ja laiaulatuslikult e-poe kaudu müügi ette võtad. Ühel meie koolitusel käis teksapükse müüv ettevõte, kelle ladu asus magamistoas.

Tema tootekoodidki olid sellised nagu KPKV1 ja ARP2. Ta selgitas, et KPKV1 tähendab kapi pealne kast vasakult esimene ja ARP2 tähendab alumise riiuli parempoolsest servast teine kast.

Sel juhul on peamisteks kuludeks toodete sisseost, domeeni ja veebimajutuse rent, mõnel juhul ka e-poe kujunduse ja mõningate vajaminevate liideste ost ja ajakulu e-poe loomiseks ning turundamiseks.

Kui suuremalt ette võtta, siis on kuludeks ka füüsiline ladu, tööjõu kulu, lao ja raamatupidamise ning e-poe liidestamise kulu.

Statistikaameti numbrid annavad aimu veebipoe tähtsusest

2016 aasta esimese kolme kuu jooksul kasutas 16–74-aastastest internetti 87%. Interneti vahendusel ostsid 2016 aasta jooksul tooteid ja teenuseid veidi üle poole (56%) 16–74-aastastest.

E-kaubanduse kasutajate hulgas on naisi 6% rohkem kui mehi.

Kõige enam osteti internetist:

  • reisi- ja majutusteenuseid (59% e-kaubanduse kasutajatest),
  • kontserdi-, kino-, teatri- jm ürituste pileteid (55%),
  • kindlustuspoliise (sh paketis olevaid) (53%) ning
  • rõivaid, jalatseid ja sporditarbeid (51%).

Veebipoe loomine pole täna küll enam raketiteadus, kuid ometi teatud firmad pole soovinud paralleelselt veebis müüma hakata. Mille taha asi siis jääb?

Füüsilise poe puhul on väga oluline asukoht

Füüsilise poe puhul on võtmesõnaks asukoht. Viljandi kesklinnas oli kord üks väike tore pood, mis oli sunnitud kolima 200 meetrit kõrvaltänavasse ja läks seetõttu pankrotti.

E-poes on lähim konkurent hiirekliki kaugusel, aga asukoha mõttes pead vaid mõtlema domeeni valikule ja sihtturgudele.

Kui sul on aga heas asukohas füüsiline pood, siis e-pood oleks sel juhul sinu ideaalne käepikendus, et jõuaksid ka nende klientideni, kes muidu su poodi kunagi ei satu.

Internetipoe suurimad eelised ja piirangud

Kui füüsiline e-poe lahtiolek on ajaliselt piiratud, siis e-pood on avatud 24/7.

Ainsaks piiranguks võivad olla e-poe seadistused. Näiteks soovivad mõned e-poodnikud saata ise arve, klient peab maksma panga ülekandega ja seejärel pannakse kaup teele.

Aga kui müüa digitoodet, siis on see võimalik täielikult automatiseerida – klient ostab, maksab krediitkaardi, pangalingi või PayPaliga ja saab peale makse sooritamist automaatselt oma toote.

E-pood võib olla ka turunduslik müügimees

Ristmüük sobivatest toodetest, et „ratsionaalselt“ mõtlev ostleja saaks põhjendada enda jaoks sobiva komplekti vajalikkust.

Mõjutamiseks kasutatakse erinevaid fraase, nagu Meistrid soovitavad, Sulle võiks meeldida ka…, Ideaalselt sobivad…, Sulle loodud… jne. Lisaks sotsiaalne surve – teised kliendid on ostnud ka seda ja seda.

Füüsilises poes jääb sageli analüüs tahaplaanile

Vähesed offline poed tellivad testoste, analüüsivad kliendikäitumist, kaardistavad klientide liikumist poes, riiulite ja toodete paigutust, helide, lõhnade ja valgustuse mõju jne.

E-poes on analüütika tehtud mugavaks, kiireks, automaatseks – üks kord lood vajaminevad töölauad ja aruanded ning ülejäänud korrad kasutad, vajadusel täiendad. Iga klikk e-poes, reklaamil või uudiskirjal on mõõdetav ja analüüsitav.

Aga miks siis võtta e-poe loomine ette just WooCommerce’ga?

Põhjuseid on omajagu ja mitmed on üsna tõsised, kuid siin on peamised argumendid.

  1. Woocommerce on TASUTA e-poe tarkvara ja sellega saad ise hakkama;
  2. Maailmas kasutatakse Builtwith andmetel e-poe platvormina enam kui 42% WooCommerce;
  3. Woocommerce’le on loodud palju kujundusi ja vajalikke pluginaid.

Need olid peamised põhjused, miks suur osa ettevõtteid, muide just väikeettevõtteid, kasutavad WooCommerce tarkvara.

Sul tekkis huvi või peagi plaanis e poe loomine?

Kui oled alustav e-poe omanik või vajad uut e-poodi, näiteks oma füüsilisele poele veebipõhist müügimeest kõrvale, siis tule e-poe loomise koolitusele.

Koolitusel käsitletavad teemad:

  • WordPressi installeerimine ja seadistamine.
    Alustame päris algusest ja installeerime omale veebilehe sisuhaldustarkvaraga WordPress, mille baasil on loodud umbes pooled Eesti veebilehtedest.
  • Avalehe loomine ja sisulehtede loomine, piltide, videode ning linkide lisamine.
    WordPressis võib olla avaleht blogi baasil, aga võib olla ka staatiline sisuleht. Valime neist viimase ja lisame avalehele näiteks Viimased tooted või Populaarsed tooted või Soodushinnaga tooted.
  • Õpime ka piltide ja videode lisamist, samuti sisemiste ja väliste linkide lisamist. Sisemised lingid avavad su veebilehe teised sisulehed, nt „Võta ühendust ja küsi pakkumist“ link viitab kontaktilehele või „Tutvu e-poe kasutustingimustega“ viib külastaja sisulehele Kasutustingimused. Välised lingid on viited teistele veebilehtedele.
  • Menüüde ja lisamenüüde loomine. Loome peamenüü ja lisame sinna vajalikud lingid, nagu Avaleht, Pood, Ettevõttest ja Kontakt.
  • E-poe loomine. E-poe platvormina kasutame liidest WooCommerce, millega on loodud 44% Eestis tehtud e-poodidest. Eestis on hinnanguliselt üle 2000 e-poe.
  • E-poe seadistamine sh müügipiirkond, tarnepiirkond, käibemaks.
    Saame ise valida, mis riikidesse müüme ja tarnime, samuti seadistada käibemaksumäärad.
  • Kategooriate ja toodete lisamine. Iga toode peab kuuluma kategooriasse. Kategooriad on näiteks Kingad, Spordikotid jne. Toodetele lisame lühikirjelduse, pikema kirjelduse, määrame tunnuspildi, lisame galerii jne.
  • Toodetele omaduste ja variatsioonide lisamine. Toodetele saab lisada juurde variatsioone, nt suurus (XS, S, M), värvus (punane, kollane, sinine) jne.
  • Ristmüük ehk enda valitud seotud tooted. Siin kehtib rusikareegel, et seotud toote maksumus võiks võimalusel olla 25% valitud toote hinnast. Näiteks ülikonna juured kuuluvad lips, rihm ja taskurätik (dekoratiivne aksessuaar).
  • Tootelehele lisavahelehtede lisamine. Vahelehtedeks võivad olla Mõõdutabel, Hooldusinfo.
  • Toodete otsing ja filtreerimine. Kui toote otsing pole korras, siis kaotad kliente. Samuti aitab sobivat toodet leida filtreerimine – küljeala valikute kaudu saad valida sobiva värvi, suuruse, materjali ja allesjäänud toodetest teed lõpliku valiku.
  • Vajadusel tootele kindla transpordiviisi lisamine või erinevatesse riikidesse erineva tarnehinna lisamine.
    Mõningaid tooteid ei saa panna pakiautomaati, seega saad igale tootele määrata kindla tarneviisi. Sama hinnaga ei saa tarnida igasse riiki, seega saad erinevatele riikidele lisada erineva hinna.
  • Kupongide seadistamine, allahindluste lisamine sh koguseline või ajaline allahindlus.
    Kupongid on hea võimalus tuua klient tagasi ja suurendada kogukäivet.
  • Vajadusel erinevate hindade määramine erinevatele kliendigruppidele.
    Aeg-ajalt võib olla vajalik erinevatele hulgiostjatele vastavalt nende ostumahu järgi pakkuda erinevaid hindu. Näiteks suurklient A logib sisse, saab osta tooteid hinnaga X ja suurklient B logib sisse ning saab osta hinnaga Y.
  • Pakiautomaadi ja postkontori mooduli seadistamine.
    Smartposti pakiautomaat ja Omniva postkontori moodul katavad kenasti Eesti piirkonna, nii saab igaüks tellitud kauba kätte lähimast tarnepunktist.
  • Automaatselt saadetavate e-kirjade muutmine ja arvete PDF formaadis loomine.
    Tavaliselt on vaja seadistada veidi WooCommerce automaatselt saadetavat e-kirja või lisada juurde hoopis PDF formaadis loodud arve.
  • Tellimuste analüüs.
    Tellimuste kogukäibed erinevate ajaperioodide lõikes, kategooriate lõikes toodete lõikes, klienditüüpide lõikes, lisaks lao ja maksude analüüs.
  • Hilisemal konsultatsioonil pangalinkide seadistamine.
    Kuna pangalinkide seadistamine eeldab ’live’ lehte, siis saame selle seadistuse teha peale koolitust konsultatsiooni käigus.

Kui mõni vajalik e-poe teema jäi välja, siis kirjuta eve@kodulehekoolitused.ee ja täiendame käsitletavate e-poe teemade nimekirja.

Lisaks annan juhised koos materjalidega veel 3 olulisele teemale

  • E-poe optimeerimine otsimootoritele ja sidumine veebianalüütika programmiga Google Analytics ning ecommerce tracking sh e-poe omaniku töölaua loomine.
    Veebilehe sidumisest Google Analyticsiga jääb väheks, vaja on lisada ka ecommerce tracking ja luua e-poe analüüsiks aruanded ja töölaud.
  • WordPressiga tehtud kodulehe varundamine ja taastamine.
    Kui WordPress, kasutatav kujundus või plugin peaks uuenema, siis enne uuendamist tuleb teha varundus ja seejärel uuendada. Kui peaks mingil põhjusel veebileht katki minema, siis on vaja veebileht taastada.
  • WordPressi turvalisus.
    WordPress on maailma enim rünnatavam tarkvara. Kuidas oma veebilehte kaitsta?

Tekkis huvi? Soovid alustada oma e-poega?

Tule koolitusele!

Kui sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda!