Google Adwords on suurepärane turundus ja reklaami tööriist, kuid sellega võib valusalt näppu lõigata. PPC ehk Pay Per Click reklaamikampaania põletab paljude ettevõtete raha, sest nad ei tee Google reklaami süsteemselt. Vaata, mis järjekorras ja millest alustada.

PPC Reklaamikampaania

Sul on plaanis teha märksõnapõhine reklaamikampaania internetis, siis Google reklaam on selleks kindlasti üks hea võimalus. Nii nagu igasugune reklaami planeerimine internetis nõuab ka Google Adwords süsteemset lähenemist.

Siin on sulle 10 soovitust, millega algab ja lõpeb  üks PPC reklaam internetis.

1. Konkreetne PPC reklaamikampaania eesmärk

Määra ühikuliselt ja ajaliselt mõõdetav reklaamikampaania eesmärk. Ideaalne on kui piiritled kampaania eesmärgi ajaliselt ühe kuuga, sest pikema perioodi puhul tekib sul võrdlusmoment ning rutiin igal kuul eesmärkide saavutamist analüüsida ja kontrollida.

Ole eesmärgi seadmisel realistlik ning see peaks olema kooskõlas sinu eelarvega. Kindlasti soovitan kalkuleerida kui kalliks võib sinu märksõnapõhine reklaam minna ja milline on selle tasuvus ehk ROI.

Näiteks võib sinu PPC reklaamikampaania eesmärk olla 500 teemast huvitatu kontakti kogumine või näiteks 5000 euro teenimine.

2. Selge reklaamikampaania struktuur

Jaota oma Google Adwordsi konto mitmeteks läbimõeldud kampaaniateks, millest iga üks on mõeldud kindla suunitlusega. Näiteks võib üks kampaania olla seotud konkreetse geograafilise piirkonnaga sihtimisega. Teine kampaania lähtub näiteks väiksest eelarvest ning kolmandas on näiteks ainult kõige paremini toimivad märksõnad koos oma reklaamidega.

Oluline on, et sul on selge ja loogiline süsteem, mis aitab sul oma kontot, kampaaniaid ja reklaamigruppe mugavalt hallata ja kontrollida.

3. Märksõnade analüüs

Tee märksõnade uuringut ja selleks on sulle abiks Google Adwordsi enda tasuta märksõna tööriist. Märksõna uuringul sisesta alustuseks laialt levinud võtmesõnad ja nii palju kui sul pähe tuleb. Tööriist annab sulle ideid ja toob välja nii konkurentsitiheduse kui ka oletatavad keskmised kliki hinnad.

Pea meeles, et mida spetsiifilisemad ja pikemad märksõna fraasid on seda parem. Tavaliselt maksavad ühesõnalised ka kõige rohkem, nii et ole täpsem.

Paiguta märksõnad (fraasid) vastavalt kampaania struktuurile ja sobivatesse reklaamigruppidesse.

4. PPC kampaania ja reklaamigruppide loomine

Loo optimaalne kampaaniate ja reklaamigruppide hulk, millest sinu jõud üle käib ja mis on loogiline. Igas reklaamigrupis võiks olla ligikaudu  20 märksõna ning kirjuta iga grupi kohta minimaalselt kaks reklaami.

Oletame, et oled eluruumide valgustite kaupmees, siis võivad sul olla sellised kampaaniad nagu seinavalgustid, laualambid, laevalgustid jne.

Näiteks kampaania laualambid reklaamigruppide nimed  võivad olla töölaualambid, madalad laualambid, laualambid jne.

Kuidas käib Google Adwordsi ehk PPC reklaami tegemine ning mida endast kujutab Google kvaliteediskoor on kindlasti sul enne reklaamiraha väljakäimist selgeks teha. Vastasel korral lähed oma raha lihtsalt põletama ja PPC reklaam ei too häid tulemusi.

5. Kampaanialehe ehk maandumislehe loomine

Mitte kunagi palun ära saada oma kalli reklaamiraha eest saadud külastajaid kodulehe avalehele. Seda viga teevad täna veel kahjuks paljud ettevõtjad või väheteadlikud turundajad. Nimelt avaleht paneb külastajad mõtlema või hajutab nende tähelepanu ning kokkuvõtteks nad ei tee sinu poolt soovitud tegevust ja lahkuvad lehelt.

Kui rahad on mängus, siis ideaalis peaks olema iga kampaania kohta oma maandumisleht. Äärmisel juhul võib saata liikluse spetsiaalsele toote või teenuse vahelehele.

Maandumislehe tegemisel  jälgi, et:

  • pealkiri oleks konkreetne, tähelepanu tõmbav ning  relevantne reklaami tekstiga;
  • pakutavast oleks kvaliteetne ja ülevaatlik pilt või video;
  • pakkumine on relevantne reklaamiga ja tekitaks külastajas ihaldust;
  • külastajale on tehtud kasu ja defitsiitsust rõhutav üleskutse tegevusele;
  • soovitud tegevuse tegemiseks on üleskutse juures Call-to-action nupp.

Need viis kohustuslikku punkti peavad olema kindlalt täidetud. Loomulikult mängib olulist rolli lehe disain ning üldpilti ja veebimüügipsühholoogia osa pealt palju teisi pisidetaile. Siit võid lugeda lähemalt, kuidas käib maandumislehe tegemine.

Alati tee maandumislehele kõrvale nn kontroll leht ehk testleht, et viia läbi A/B testimist.

6. Eesmärkide ja mõõdikute seadistamine

Seo omavahel Google Adwords ja Google Analytics, et jälgida mida reklaamiraha eest toodud külastajad teevad. Seadista Google Analyticsis külastaja teekond kuni selleni, et mis on see sisuleht, kuhu ta peab eesmärgi täitmisel viimasena jõudma.

Arvestama pead erinevate klienditüüpide ja nende valmisolekuga läbida sinu poolt määratud klienditunnelit. Võib olla on mõistlik kohe mitte küsida ostu, vaid saada tema kontakt, et hiljem aidata tal müügitunnelis lihtsamini edasi liikuda.

7. Kampaania käivitamine ja jälgimine

Jutt käib siinkohal andmetest. Turundajad, kelle kliki hind (CPC) on väga kallis ja kes peavad tegutsema piiratud eelarvega, vajavad aega, et saada aru, mis nende kampaania juures tõeliselt töötab ja mis mitte.

Loomulikult enne kampaania käivitamist tuleb veenduda, et;

  • maandumisleht töötab erinevate veebisirvijatega;
  • reklaamid viivad õigele maandumislehele;
  • maandumislehe lingid, vormid jms töötavad laitmatult;
  • maandumisleht töötab olulistes seadmetes;
  • Googel Adwords kampaania on seadistatud õigesti.

8. Reklaamikampaania optimeerimine

Google Adwords ei pruugi sinu jaoks kohe hakata häid tulemusi tooma ja mõnikord võib kuluda isegi kuni pool aastat, kui selguvad kasumlikumad reklaamid ja märksõnad.

Ole tähelepanelik ja jälgi:

  • millise sisuga reklaamid töötavad paremini;
  • milliste märksõnade puhul tehakse rohkem soovitud tegevusi;
  • millised märksõnad põletavad lihtsalt raha;
  • milliseid seadmeid sinu sihtgrupp peamiselt kasutab;
  • kuidas märksõnade klikihindade muutmine mõjutab reklaami tasuvust.

Optimeeri kampaaniat nii, et:

  • halvemini töötavad reklaamid vaheta uute vastu;
  • toimivad märksõnad jäta järgi või koonda spetsiaalselt loodud reklaamigruppi;
  • kustuta raha söövad märksõnad või koonda spetsiaalselt loodud reklaamigruppi;
  • kontrolli, kas kliki hinna alandamine langetab reklaami näitamise positsiooni;
  • märksõnad, mille kvaliteedi skoor on alla viie, paiguta eraldi reklaamigruppi.

Vaata videot Google Adwordsi konto optimeerimise kohta

9. Maandumislehe optimeerimine ja testimine müügile

Kontrolli, kas kampaanialehe sõnum ja pakkumine on kooskõlas sinu Adwordsi reklaamidega. Tee alati vähemalt A/B testimist, kus testid korraga vaid ühte elementi.

Selleks tuleb teha kaks ühesugust maandumislehte, kus ühel muudad näiteks pakkumise ning jälgid millise pakkumisega lehe puhul tehakse rohkem soovitud tegevusi.

Kui õige sihtgrupp maandub lehele, siis sõnum ja pakkumine peaks teda näpistama õigest kohast ning panema ta tegutsema.

10. Eesmärkide jälgimine ning analüüs

Iga kuu vaata kampaania eesmärgid üle ning tee neile nii-öelda reset. Just järjepidev eesmärkide analüüsimine ja korrigeerimine tagab pikemas perspektiivis edu.

Kokkuvõtteks PPC reklaami planeerijale ja tegijale

Tibusid loe siis, kui kampaania läbi ning ära unusta analüüsida, mis läks hästi ja mis halvasti, mida saaks järgmiseks korraks parandada või paremini ette valmistada. Selleks, et oma ülemusele näidata sinu töö efektiivsust, mõõda PPC reklaami ROI-d ehk tasuvust.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.