Need ettevõtjad, kes ütlevad, et neil pole aega oma kodulehele uut ja väärtuslikku sisu luua, ütlevad teisi sõnu, et nad ei taha interneti kaudu raha teenida.
Kodulehe sisu on kõige tähtsam just sinu külastajatele ning otsimootoritele.
Külastajad ja otsimootorid otsustavad, millisel positsioonil iga sinu artikkel või sisuleht hakkab otsingutulemustes paiknema.
Need kodulehe optimeerimise võtted, millest olen varemalt kirjutanud, ei pea enam 100 % paika ning tegelikult täna ei tööta SEO spetsialistide parimad praktikad ning trikid samas ulatuses kui varem. Pealegi on väga raske hoida pidevalt kätt pulsil, et teada, mis töötab ja mis mitte.
Järgnevalt saad 10 väärt nõuannet, kuidas kirjutada otsimootoritele optimeeritud ja oma lugejale suunatud sisu, mille leitavus on hea ja mis hakkavad saama kõrgeid positsioone otsitulemustes.
1. Kirjuta inimestele – optimeeri otsirobotitele
Mitte kellegile ei meeldi lugeda SEO eesmärgil loodud sisu. Isegi mitte otsingumootoritele! Kõik märgid viitavad sellele, et näiteks isegi Google eelistab loomulikku ehk naturaalset sisu, vastupidiselt rangele SEO tegevusele.
Veelgi enam, mis kasu on sul kõrgetest positsioonidest otsingumootorites, kui sinu artikli sisu on tegelikult jama ega too külastajaid tagasi veebilehele.
Niisiis, kirjuta oma sihtgrupile ja kodulehe külastajale spetsiifilist sisu, mis läheb neile tõeliselt korda, kuid hoolitse ka elementaarse kodulehe SEO eest, et otsingumootorid sind lihtsalt üles leiaksid.
2. Unusta nüüd ja igaveseks märksõna tiheduse protsendid
Kui varem rääkisime, et lehe sisust võiks märksõna korduda 1-2 %, siis tänaseks on see juba müüt. Tõsi, nii Google kui sinu sihtgrupp armastab väga, kui räägid pikalt ja põhjalikult kitsal teemal.
Pigem oleks tark jälgida, et märksõna esineks mõned korrad lehe sisus ning seda oleks kasutatud ka sünonüümidena. Jäta meelde, et märksõnade ja sünonüümide kasutamine tekstis peab olema lugeja jaoks loogiline.
Võtmesõnade kunstlik ja ainult SEO eesmärgil kasutamine seal, kus nad ei peaks olema või kuhu nad lihtsalt ei sobi, tekitab pigem rohkem kahju kui kasu.
3. Kasuta relevantseid võtmesõnu, nende sünonüüme ja grammatiliselt õigeid variatsioone
Google ja teised otsingumootorid kasutavad otsitulemuste järjestamisel nn varjatud semantilist indekseerimist (Latent Semantic Indexing – LSI). Kasutades relevantseid märksõnu, nende sünonüüme ja grammatiliselt korrektseid variatsioone on sinu artikli sisu rohkem relevantsem, kui igas artiklis ebaloogiliselt ühte märksõna pidevalt korrutades.
4. Kasuta relevantsete ja seonduvate märksõnade leidmiseks Google otsingulahtrit ja KeyWord Tooli
Trükkides Google otsingulahtrisse tähthaaval märksõnu, näidatakse sulle võimalikke variatsioone ja kombinatsioone sisestatava märksõnaga. See on suurepärane võimalus saada uusi ideid, millest kirjutada.
Kindlasti kasuta ka võtmesõnade leidmiseks sellist vinget tööriista nagu Google KeyWord Tool. Selle tööriista abil saad teada oma valdkonna populaarsemad märksõnad.
5. Kirjuta põhjalikult, sügavuti minevat ning kvaliteetset sisu
Põhjalikud ja argumenteeritud artiklid saavad rohkem jagamisi ning Like kui lühemad artiklid. Artikli eesmärk olgu lugeja probleemidesse süvitsi minemine ja detailidesse laskumine.
Pole mõtet kirjutada pikka artiklit sellepärast, et Google peab sellest lugu. Pigem näita ja jaga oma teadmisi ja kogemusi, mis teeb kuidagi sinu lugeja elu paremaks.
Mõni võib küll väita, et keegi ei viitsi lugeda pikki artikleid, mis on ka tõsi, kuid kui lugejale pakutakse väärt materjali, siis pole pikkusel tähtsust.
6 Kasuta pika saba optimeerimise eelist
Pika saba optimeerimine tähendab seda, et sa kirjutad väga spetsiifilistel teemadel. Näiteks uurid oma kodulehe statistikaprogrammist, milliste sinu valdkonna märksõnade või fraasidega satutakse veebilehele.
Need on märksõnad, mida ei otsita väga suurtes mahtudes, kuid need, kes selliste eriliste võtmesõnadega tulevad sinu kodulehele, on suure tõenäosusega võimalikud kliendid.
Populaarsete märksõnade, mida otsitakse palju ja sageli, probleem on selles, et nende osas ka suur konkurents ning kõrge positsiooni saavutamine nõuab tõsist pingutamist.
Samas, mida spetsiifilisemate võtmesõnadega tullakse sinu kodulehele, seda suurem on veebilehe liikluse kvaliteet ning seda kõrgem on soovitud tegevuste arv.
Näiteks oletame, et sõna maandumisleht on väga populaarne, kuid sina teed artikli pealkirjaga kuidas luua maandumislehte. Kui sinu artikkel on täis häid juhiseid ja spetsiifilist infot, millel on taga kogemused, siis tuleb ka peagi sinu artikkel välja märksõnaga maandumisleht.
7. Vasta oma artiklis klientide küsimustele
Väga tihti kirjutavad inimesed Google otsingulahtrisse oma küsimusi eesmärgiga saada sealt vastuseid. Mõtle kriitiliselt ja tuleta meelde, mida küsitakse sinu valdkonnas peamiselt või sagedamini.
Näiteks võid minna Google lehele ja sisestada fraas kui palju maksab … ja sealt edasi trüki rahulikult tähthaaval oma märksõna ja vaata, milliseid kombinatsioone ta sulle pakub ning vali sealt relevantsem välja. Selle pika fraasi kohta võid siis kirjutada lugejale artikli, millest on talle kuidagi ka kasu.
Vastates klientide spetsiifilistele küsimustele saad:
- Artikli, mis asub otsingutulemustes kõrgel positsioonil ja toob väga kvaliteetset liiklust.
- Kodulehele külastajaid, kellest võivad suure tõenäosusega saada sinu kliendid või partnerid.
- Aidata külastajatel lahendada nende probleeme ja tekkivaid küsimusi.
- Hea eelise konkurentide ees.
8. Kodulehe sisu peaks olema lihtne levitada
Mida lihtsam on sinu hoole ja armastusega loodud sisu levitada, seda rohkem saad linke ning veebiliiklust sellele artiklile. Mida rohkem jagamisi sinu artikkel saab, seda relevantsem ja populaarsem on see ka Google silmis.
Kanna hoolt selle eest, et sinu väärt sisu jagataks teemakohastes foorumites, blogides, uudiskirjades ja loomulikult sotsiaalmeedia kanalites nagu Facebook, Linkedin, Twitter, Google+ jne.
Samuti ei maksa alahinnata külalispostituste tähtsust. Ole aktiivne külaline oma asjalike postitustega teemakohastes blogides ja saad palju väärt liiklust ka oma blogile.
9. Sinu kodulehe SEO tulemustele mõjub hästi Google Pluss
Google pluss mängib järjest rohkem ja rohkem rolli just veebilehe välise SEO tulemuste osas.
Selleks on ta toonud mängu Author Ranki, mis tähendab, et kui sul on oma Google pluss konto ja see on seotud sinu veebilehega, siis hakkad kasvatama oma autoriteetsust läbi artiklite.
Kõik sinu artiklid, mida avaldad ettevõtte veebilehel, hakkavad sulle tooma Google Ranki. See hakkab mõjutama otsingutulemusi. Lisaks saavad piltidega tulemused rohkem klikke.
Iga kord kui lood väärt sisu, kasvab sinu autoriteetsus Google plussis ning sinu poolt kirjutatud sisu hakkab saama rohkem tähelepanu otsingumootorites.
10. Veebilehe tiitel ja sisukirjeldus on SEO osas endiselt kunnid
Iga sisulehe tiitel on esimene asi, mida Google vaatab enne kui hakkab veebilehte mingisse kategooriasse lahterdama. Mis kõige tähtsam, sisulehe tiitlit ja kirjeldust näevad sinu potentsiaalsed kliendid juba otsingumootorite otsitulemustes.
Jäta meelde, mida huvitavamalt oled oma sisulehele tiitli ja kirjelduse kirjutanud, seda rohkem saad otsingutulemustes klikke võrreldes konkurentidega. Mida suurem on otsitulemustes sinu artiklite CTR ehk läbi klikkimise suhe ning mida kauem külastajad su lehel viibivad, seda kõrgemale sinu konkreetne artikkel otsingumootorites tõuseb.
Oluline on see, et need tiitlid ja kirjeldused oleksid loomulikud ja motiveeriks võimalikku külastajat just sinu artiklile klikkima.
Tõsi on see, et internetis tulevad potentsiaalsed kliendid sinu veebilehele tagasi just ainult sisu pärast. See on kodulehe sisu, mis teeb nende elu kuidagi lihtsamaks, paremaks, aitab raha kas kokku hoida või siis rohkem teenida.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Merlis Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.