Usun, et enamus inimesi on saanud kõnesid või SMS-e, kus pakutakse mingeid kaupu või teenuseid või oled oma nutiseadmesse paigutanud mõne ettevõtte app’i. Antud artiklis räägin, milliseid erinevaid mobiiliturunduse võimalusi on ning miks see kasulik on.
Mobiiliturundus
Mobiiliturundus on aastate jooksul tõusnud terves maailmas. Kui kunagi varem oli mobiilne seade enamjaolt ainult äriinimestel, siis nüüdseks kasutavad enamvähem kõik mobiili või nutiseadet.
Mobiiltelefonid ja nutiseadmed on saanud osaks meie elust. AS Emor andmetel omas 2014 aasta septembris ja oktoobris 60% elanikkonnast nutiseadet. Eesti statistika andmetel elas seisuga 1. jaanuar 2014 Eestis 1 226 394 inimest vanuses 6 aastat ja vanem. Kogu Informatsiooni uuringu kohta leiad siit.
Mobiilne seade on enamjaolt meil igalpool kaasas: tööl, kodus, puhkusel, koolis või kuskil väljas. Seega jõuab sinu reklaam või pakkumine kliendini paremini, sest televiisor ja arvuti on enamjaolt seotud mingi konkreetse kohaga.
Mobiiliturundus teeb sind olemasolevatele ja tulevastele klientidele paremini kättesaadavaks ja leitavaks.
Mobiiliturunduse võimalused
Mobiiliturunduseks on erinevaid võimalusi ning sinu reklaam või pakkumine jõuab kliendini sõltumata sellest, kus ta viibib.
Mõned mobiiliturunduse võimalused:
- nutiseadme jaoks optimeeritud veebileht
- app’id ehk mobiilirakendused
- SMS turundus
- QR kood
- kliendile helistamine
Veebilehe optimeerimine
Veebilehed, mis ei skaleeru nutiseadme ekraaniga, on kasutajale raskesti loetavad. Tänu sellele võib külastaja lahkuda sinu veebilehelt ja suunduda mõne konkurendi veebilehele. Veebilehe kohandamine mobiilile teeb nutiseadmest veebilehe külastamise mugavamaks ning see motiveerib kasutajat seal pikemalt peatuma.
Veel infot mobiilse veebilehe kohta saad lugeda eelnevalt postitatud mobiiliturunduse teemalisest artiklist.
App’id ehk rakendused
Enamus ettevõtetel ei pruugi alati oma app’i vaja minna. Piisab ka sellest kui on mobiilne veebileht, kust klient saab kõik vajaliku.
Samas aga, kui näiteks pakute mingit teenust, siis võiks olla app, kus klient saab broneerida või teenust tellida.
Näitena majutus lennujaama lähedal või restoran keskklinnas.
SMS turundus
Enamjaolt loevad inimesed läbi sõnumid, mis talle saadetakse. SMS-i saatmine oma klientidele on hea võimalus reklaamida oma tulevasid või käimas olevaid kampaaniaid ja allahindlusi. Muidugi ei tasu hakkata klienti liialt spämmima, sest see muutub häirivaks. Näiteks mobiilside operaatorid, kes saadavad oma kampaaniate või teiste kampaaniate sõnumeid liiga sageli hakkavad muutuma tüütuks.
QR kood
QR kood on nagu triipkood, ainult et kahemõõtmeline, mustvalge kujutis, mille sees on peidetud info. Selleks, et QR koodi lugeda on vaja mõnda kaameraga nutiseadet ning app’i, mis suudab koodis oleva info kasutajale loetavaks muuta.
QR koodi saab peita erinevat infot. Näiteks veebilehe aadresse. Tänu sellele ei pea kasutaja pikka ja rasket veebilehe aadressi käsitsi sisse toksima vaid teeb QR koodist pildi ning ongi olemas.
Tasuta QR koodi saad luua siin veebilehel.
Helista kliendile
Kliendile helistamine on riskantne, kuid samas kasulik. Riskantne on see sellepärast, et võid kliendile halval ajal helistada ning klient ei võta seda hästi. Kui aga õnnestub õigel ajal helistada ja pakkuda õigele kliendile vajalikku toodet või teenust või teha hoopiski järelpärimist peale kauba/teenuse ostu, näitab see välja, et te hoolite oma klientidest.
Kokkuvõtteks
Nutikalt läbimõeldud mobiiliturundus võib vabalt olla ka sinu jaoks täiesti toimiv turundusviis. Leia ainult üles need ühised sõlmpunktid oma sihtgrupiga ja ära kasuta seda kurjalt.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Eve Keerus-Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.