Mõned ettevõtjad esindavad oma ettevõtet Facbookis oma isikliku profiili alt, mis on aga Facebooki reeglite kohaselt keelatud. Tegelikult ei ole Facebookis fännilehe tegemine keeruline. Jälgi õpetust ja tee oma firma fännileht valmis mõne minutiga.

Soovitused ettevõtte fännilehe loomiseks

Ettevõtte fännilehe loomisel ole loov, kuid meeles peaksid pidama, et see peab esmakülastajale kohe nii visuaalselt kui sõnaliselt andma teada:

  1. mis lehega on tegu
  2. mis kasu tema siit võib saada
  3. mille poolest erinete oma konkurentidest

Kindlasti tasub kirjutada infosse rohkem sisu kui paar lauset. See peab samuti sisaldama sinu olulisi märksõnasid ja andma teada, millist väärtust oma sihtgrupile pakute. Järgmiseks mõtle hoolega läbi mis pildid lähevad coverile (1) ehk kaanefotoks ja mis pilt sobib logo (3) kohale.

Enne fännilehe loomist valmista ette:

1. Pilt (suur = 851×315 px), mis iseloomustab sinu pakutavat või tegevusala kõige paremini.

2. Tunnuslause või unikaalsus või teie pakutav väärtus lühidalt tekstina (Lisa pildile).

3. Ettevõtte logo (180×180 px) või pilt Sinust – sõltub mis on ettevõtte puhul tähtsam.

4. Lehe nimi, kus on sees ka üks sinule oluline ning otsimootorites klientide poolt  otsitav märksõna.

5. Lühike kirjeldus koos mõne olulise märksõnaga ja üleskutse tegevusele ning viide oma veebilehele.

Enne kui hakkad ettevõtte fännilehte tegema, vaata kindlasti, kuidas sinu valdkonna kõvemad konkurendid on Facebookis oma fännilehe üles ehitanud.

Facebooki turunduse ekspert Jon Loomeri ettevõtte fännileht on kindlasti eeskujuks. Häid näiteid ja ideid saad siit firma fännilehe loomiseks Facebookis kui ka isikliku Facebooki lehe jaoks.

NB! Facebooki reeglite kohaselt ei tohi ettevõtte Facebookis kaanepildile lisada

  • Reklaame
  • Suunavaid viiteid, üleskutseid või nuppe like vajutamiseks
  • Pilte teemadel narko, seks, relvad, vägivald
  • Kontaktinfot

Õpetus, kuidas Facebookis luua oma ettevõtte fännileht

Facebook muutub nii kui sa sellele selja pöörad ja alltoodud juhis on üks viisidest, kuidas luua fännilehte Facebookis.

1. Logi oma kontoga Facebooki sisse

2. Mine aadressile https://www.facebook.com/pages/create.php

Ehk sisesta või kopeeri veebibrauseri URL-i reale ülaltoodud aadress ja sulle avaneb vaade, kus on 6 valikut. Kui oled loomas ettevõtte fännilehte, siis esimesed ülemised kaks valikut vasakult sobivad.

3. Vali kategooria, kuhu sinu ettevõte sobib kõige paremini

Seda saad hiljem samuti muuta

4. Lisa tulevase lehe nimi (sisaldagu olulist märksõna)

See on kõige suurem ja esiletulev tekst, mis on näha kaanepildi all. See peaks andma külastajale teada, mis fännilehega tegu on. Võimalusel peaks sisaldama olulist märksõna, mida sihtgrupp ka otsimootorites otsida võiks. Mõtle hoolikalt läbi.

5. Nõustu Facebooki reeglitega

Soovitav on läbi lugeda ning pea meeles, et kui peaksid eksima Facebooki reeglite vastu on tal õigus sinu leht sulgeda.

6. Lae üles profiili pilt (logo) mõõtmetega 180 x 180 px

Logo koos oma taustaga võiks eristuda kaanepildist või siis olla kui üks tervik. See on disainimise küsimus. Ole loov.

7. Lisa lehe kirjeldus

Kirjuta lühidalt, mis väärtust pakute ning soovitavalt lisa viide (link) oma veebilehele täispikka URL-ga. Kirjelduses võiks sisalduda samuti külastajate poolt mõni otsitav võtmesõna.

8. Lisa kaanepilt (foto) 851 x 315 px ja salvesta

Esmane leht on tehtud. Edasi tuleb lisada kaane pilt ja muud informatsioon ning täiustused.

Ilusa URL loomine

Otsingumootoritele optimeerimine (SEO) tuleb ettevõtte fännilehe juures igati kasuks. Üks osa sellest on aadressi ehk oma Facebooki fännilehe URL-i muutmine selgeks ja märksõnapõhiseks.

  1. Mine oma isikliku konto alt aadressile www.facebook.com/username
  2. Vali page name (saad muuta ainult üks kord)
  3. Samuti saad enda profiilile teha ilusa URL-i.

NB! Vali hoolikalt märksõna. See peab olema sõna, mida sinu potentsiaalsed kliendid otsimootorites otsivad ja mis iseloomustab samas hästi ka sinu valdkonda või pakutavat. Fännilehe SEO osas jälgi, et sinu olulised võtmesõnad oleks sisus ja kirjeldustes sees.

Head fännilehe loomist.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.