See on postitus, mida on koolitusel väga sageli küsitud. Ehk siis kas on kuskil eesti keeles selgitatud Google Analyticsi termineid. Siin see on :).
Google Analyticsi koolitusel teeme töölaudu, aruandeid, segmente ja seadistame eesmärke ning iga tegevuse juures on mõni uus termin, mida pole varem vaja läinud.
Vaatame siis üle need mõisted, mida Google Analyticsis kasutame
◆ eesmärk – Google Analyticsis öeldakse goal, on soovitud tegevus, mida kodulehe külastaja on suunatud tegema. Näiteks, ostma e-poest, tegema hinnapäringu, registreeruma üritusele jts.
◆ müügilehter – (kasutusel on ka termin müügitunnel) – müügilehter on teekond sinu kodulehel, mille siht on suunata kodulehe külastaja sinu määratud eesmärgini. Müügilehtri seadistad eesmärgi loomise käigus.
Müügilehtri loomiseks määrad sa veebistatistika programmis nende sisulehtede URL-id, mida mööda suunad külastaja sujuvalt tegema sinu määratud tegevust. Näiteks, müügilehter algab avalehel, sealt suunad külastajad teenuse üldlehele, edasi teenuse lehele ja siis tänan-lehele.
◆ müügimudel – kuidas tood inimesed oma kodulehele. Google Analyticsis saad teada, kas sinu valitud müügimudel töötas või mitte. Müügimudeli moodustavad:
▷ turunduskanal (Google’i otsingumootor, Facebook jt);
▷ keskkond (toote või teenuse sisuleht, blogipostitus, kampaanialeht, Facebooki maandumisleht jt);
▷ pakkumine (väärtuspõhine pakkumine, mis võib olla samal ajal piiratud kas aja või kogusega);
▷ tegevus (ost, hinnapäringu tegemine, registreerumine jt).
◆ segmentimine, segmendid – Google Analytics kogub kõikide külastajate andmeid. Segment on valim kõikidest külastajatest. Näiteks, on segmentideks ostjad ja mitte ostjad, uued külastajad ja tagasipöörduvad külastajad jne. Ühele vaatele on võimalik luua kuni 100 segmenti ja üks kasutaja saab hallata kuni 1000 segmenti.
◆ konversioon – soovitud tegevuse tegemine. Kui näiteks eesmärgiks oli määratud teenuse tellimise vormi täitmine, siis konversiooniks on tegu ehk teenuse tellimine. Google Analytics peab arvet konversioonide üle ja siit tekib ka mõiste konversiooni määr ehk mitu protsenti külastajaid tegi soovitud tegevust. Mitmetes aruannetes on konverisoon koondnimetuseks ja võtab kokku e-poe tehingud ja päringud.
◆ transaction – e-poe tehing. Kui külastaja on ostnud kolm korda, on ta e-poes teinud kolm tehingut, ja Google Analyticsis on see kui transaction.
◆ revenue – käive e-poest. Kui üks külastaja ostis 150 € eest ja teine 50 € eest, on käive 200 € ja Google Analytics näitab seda kui revenue’d.
◆ goal completions – mitu korda on soovitud eesmärki täidetud ehk mitu hinnapäringut on tehtud, mitu korda on uudiskirjaga liitutud jne.
◆ goal value – näitab, mitu eurot on eesmärgi täitjad käivet tekitanud. Kui oled määranud, et iga hinnapäring toob käivet keskmiselt 100 €, korrutab Google Analytics hinnapäringu tegijate arvu 100-ga ja tulemuseks on goal value.
◆ total value – liidab kokku päringute käibe ja e-poe käibe ning saab tulemuseks veebilehe kogukäibe.
◆ tagasipõrke määr – (ingl bounce rate) näitab külastajate hulka, kes ei avanud teist sisulehte, vaid lahkusid esimeselt sisulehelt – tulid-nägid-läksid.
◆ tänan-leht – sisuleht, kuhu suunad külastaja pärast seda, kui ta on teinud kodulehel eesmärgina seadistatud tegevuse, näiteks täitnud hinnapäringu või kontaktivormi. E-poe jaoks tavaliselt eraldi tänan-lehte pole vaja seadistada.
◆ assistendid, assisteerivad kanalid – need kanalid, mille kaudu külastaja on enne konversiooni tegemist sinu kodulehel käinud, on assisteerivad kanalid. Näiteks, külastaja saabus kodulehele Google Adsi kaudu, aga ei ostnud e-poest midagi. Pani kodulehe järjehoidjasse (ingl bookmarks) ja tuli su kodulehele uuesti otseliiklusega, aga ikka ei ostnud. Tuli kolmandat korda Facebooki kaudu ja ostis.
Google Analytics ütleb seepeale, et Google Ads (tasuline reklaam) ja otseliiklus olid assistendid ehk assisteerivad kanalid ja Facebook ehk sotsiaalmeedia oli konverteeriv kanal.
◆ aruanne – Google Analytics kogub statistikat, mida külastajad sinu kodulehel teevad ja esitab andmed aruannetena. Väga palju aruandeid on juba loodud, näiteks „Audience” → „Overview” või „Acquisition” → „All Traffic” → „Channels”, aga alati saame ka ise enda valitud parameetrite alusel luua oma aruandeid.
◆ töölaud – aitab andmeplokkidena koondada olulise info. Ühele töölauale saad lisada 12 andmeplokki (moodulit). Iga moodul võib olla justkui vastus sinu küsimusele. Näiteks, „Mis on peamised kanalid, mille kaudu külastajad su kodulehele tulevad?”, „Mis on peamised seadmed või mobiilimudelid või veebisirvijad, mida su kodulehe külastajad kasutavad?”, „Mitme euro eest ostavad uued külastajad ja mitme euro eest tagasipöörduvad külastajad?” jne.
Õpetan, kuidas saad selliseid töölaudu ka ise teha.
◆ filter – lubab sul kindlaid andmeid nii salvestada ja valida kui ka salvestamata või valimata jätta, sõltub, kas valid „Include” või „Exclude”. Sul on võimalik luua püsifiltreid, näiteks võid välja filtreerida enda veebiliikluse või määrad, et kogud vaid Eestist tulnud liiklust. Sel juhul hakkab filter kehtima selle loomise hetkest.
Filtreid saad valikuna kasutada ka valmisaruannetes, näiteks filtreerid kõikide veebisirvijate seast välja Internet Exploreri või kõikide kampaaniate hulgast filtreerid välja Google Ads’i.
◆ kanalid – mille kaudu külastajad su kodulehele saabuvad.
▷ orgaanilised (tasuta) otsingud (ingl organic search);
▷ viited teistelt veebilehtedelt (ingl referral);
▷ otseliiklus (teab veebilehe aadressi peast või on pannud selle oma järjehoidjatesse) (ingl direct);
▷ tasulised otsingud (ingl paid search, nt Google Ads);
▷ sotsiaalmeediakanalid (ingl social, nt Facebook);
▷ e-kirja kaudu;
▷ mujalt (ingl other).
◆ märgistatud URL – saad teada, millise lingi kaudu inimene su kodulehele täpselt tuli. Kui lingid pole märgistatud (nt URL Builderis), ei erista Google Analytics, millise lingi kaudu inimene sinu kodulehele jõudis. Kui teed Facebookis reklaami või teed Delfis reklaami korraga kolme bänneriga, siis sa küll näed, kui palju inimesi Facebooki või Delfi kaudu su kodulehele tuli, ent sa ei oska vahet teha, missugust reklaami inimesed klikkisid.
◆ Error 404 – tähendab, et otsitavat lehekülge ei leitud. Põhjuseks võib olla vale aadress (URL) või on sisuleht hoopis
kustutatud. Seadistame hoiatuse, mille tulemusena saad e-kirja, kui veebilehel on 404-veateateid tekkinud ootamatult palju ja teeme ka aruande, kus näed, missugused sisulehed on katki läinud.
◆ taasturundus – taasturundus (ingl remarketing) ehk uuesti turundamine on võimalus näidata oma Google Ads’i reklaame vaid neile, kes on su veebilehel juba käinud. Näiteks saame luua segmendi, nagu „käis teenuse lehel, aga ei tellinud teenust” jpt.
Mõisteid on veel palju teisigi, kuid …
Need terminid on siin ühed peamistest, mida sul vaja läheb. Olen nendest põhjalikumalt rääkinud oma õpikus, millest on ka sinule ja sinu ärile palju kasu.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Eve Keerus-Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.