See on kokkuvõte 56 leheküljelisest sotsiaalmeedia turunduse uuringust, mille koostas Social Media Examiner (Michael A. Stelzner). Raport annab ülevaate, kuidas turundajad sotsmeedia kanaleid kasutavad ja missugused on nende tuleviku plaanid. Kokku osales uuringus üle 5000 turundaja.

Sotsiaalmeedia TOP 5 küsimust, millele turundajad otsivad vastuseid

TOP küsimused, mis vaevavad turundajaid võib kokku võtta järgmiste võtmesõnadega: taktikad, fännide kaasamine, mõõtmine, sihtrühm ja tööriistad.

  1. Taktikad – missugused sotsiaalmeedia taktikad on kõige efektiivsemad? (92%)
  2. Sidumine – mis on parim viis sihtrühma kaasamiseks? (90%)
  3. Mõõtmine – kuidas mõõta sotsiaalmeedia tasuvust? (86%)
  4. Sihtrühm – kuidas sotsiaalmeediast leida üles oma sihtrühm? (86%)
  5. Tööriistad – mis on parimad sotsmeedia halduse tööriistad? (86%)

Raportis tehakse reklaami Simply Measured platvormile, mis on maailma parim sotsiaalmeedia analüüsi platvorm ja loodud selleks, et aidata turundajatel teha paremaid otsuseid. Tarkvara võimaldab leida paremaid võimalusi, planeerida sotsiaalmeedia kampaaniaid, optimeerida tegevusi paremate tulemuste saavutamiseks. Simply Measured on platvorm, mis toetab Facebooki, Twitterit, Tumblrit ja YouTube ning analüüsib ja aitab aru saada sihtrühmast, soovitud tegevustest ja konkurentidest. Platvormi kasutab üle 80 000 turundaja.

Fakte ja arve ning küsimusi ja vastuseid sotsiaalmeedia turundusest

On olemas otsene seos selle vahel kui kaua oled turundanud sotsiaalmeedias ja mitu tundi nädalas ise sotsiaalmeedias toimetad. Inimestest, kes alles sotsiaalmeediaga alustasid (kogemusi vähem kui 12 kuud), 54% turundajatest olid 5 või vähem tundi nädalas sotsmeedias. Aga need, kes on turundanud 2 aastat või kauem, neist 64% olid 6 ja rohkem tundi sotsmeedias aktiivsed.

Miks kasutatakse sotsiaalmeediat?

Põhjusena toodi välja tuntuse ja liikluse kasv, lojaalse kliendibaasi arendamine, kontaktide loomine, äriliste kontaktide suurendamine, müügi suurenemine.

Kas siis kui investeerin rohkem aega sotsiaalmeedia kanalitesse, kas siis tõuseb sellest rohkem tulu? Kas turundajad, kes on sotsmeedias toimetanud kauem, saavutavad paremaid tulemusi?

Võtab aega, et arendada suhted kontaktist müügini. Rohkem kui pooled turundajatest, kes on turundanud sotsiaalmeedias rohkem kui 2 aastat, on sotsiaalmeedia abil suurendanud müüki. Nädalas on nad kohal sotsmeedia kanalites vähemalt 6 tundi.

Platvormid, mida sotsiaameedia turundajad kasutavad, on järgmised: Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Google+, Instagram ja Pinterest, kusjuures Facebook on kindlal esikohal. Täpsemat järjestust ilmestab allolev diagramm.

 sots_meedia_kanalid_2016

Missugust sotsiaalmeedia reklaamikanalit turundajad regulaarselt kasutavad?

Ülekaalukalt juhib Facebooki reklaam (87%), Google reklaam (39%), Twitteri reklaam (18%). B2C turundajad kasutavad FB reklaami rohkem (90%) kui B2B turundajad (79%). B2B
turundajad kasutavad LinkedIn reklaame rohkem (28%) kui B2C turundajad (11%).

Mida plaanivad turundajad oma sisuloomes muuta?

Turundajad plaanivad suurendada sotsiaalmeedia sisuturunduses järgmiste sisutüüpide osatähtsust: videod (73%), visuaalne materjal (71%), blogi (66%), live videod (39%) ja podcasting (26%).

Kas turundajad eelistavad blogi sisu uuesti avaldada sotsiaalmeedia keskkondades?

28% vastajatest oma blogi postitusi mujale ei avalda. Turundajad, kes blogi sisu uuesti avaldavad, eelistavad seda teha Facebookis (32%) ja LinkedIn’is (25%). Ootuspäraselt B2B turundajad eelistavad sisu taasavaldada LinkedIn’is (40%) ja B2C turundajatest eelistavad LinkedIn’i 17%.

Kuidas suhtuvad turundajad uutesse sotsiaalvõrgustikesse?

  • 51% on skeptilised ja ootavad/vaatavad, mis juhtub
  • 17% lihtsalt teevad endale uude keskkonda konto
  • 25% proovivad uut keskkonda kasutada, aga see pole nende peamine eesmärk
  • 6% hakkavad aktiivselt uut keskkonda kasutama

Kokkuvõte peamistest järeldustest

  • Video on muutunud sotsiaalmeedias oluliseks – 60% turundajatest kasutavad videot ja 73% turundajatest kavatsevad suurendada video kasutamist.
  • Trendiks on saanud live videod – 50% turundajatest plaanivad kasutama hakata live video teenust nagu Facebook Live ja Periscope. 50% tahab õppida kasutama live video võimalusi.
  • Facebook ja YouTube juhivad sotsiaalmeedia edetabelit – vähemalt 63% turundajatest soovivad hakata neid kanaleid rohkem kasutama.
  • Snapchat on tõusev trend – ainult 5% turundajatest kasutavad Snapchati, aga 16% plaanivad Snapchati kasutamist suurendada ja 28% turundajatest soovib Snapchati kasutamist õppida.
  • Facebook on kõige olulisem sotsiaalmeedia kanal. Lisaks 67% turundajatest plaanib aga FB osa veelgi suurendada.
  • Turundajad on nõrgad analüütikud – 40% turundajatest ei tea, kas nende FB liiklus on viimasel aastal kahanenud ja 35% turundajatest ei tea, kas nende FB turundus on efektiivne.
  • Facebooki reklaamid domineerivad – üllatavalt 86% sotsiaalmeedia turundajatest kasutavad FB reklaami regulaarselt ja ainult 18% kasutavad Twitteri reklaame.
  • Töötavad sotsiaalmeedia taktikad ja klientide kaasamine on teemad, milles turundajad sooviksid olla meistrid. Vähemalt 90% turundajatest tahaksid õppida efektiivsemaid sotsiaalmeedia taktikaid ja parimaid viise, kuidas siduda oma publikut ettevõtte sotsiaalmeediaga.

Tule õpi sinagi sotsiaalmeedia turundust meie Facebooki koolitusel või Google tööriistade koolitusel.