Tõenäoliselt on sotsiaalmeedia turundus lisaks paljudele ettevõtte turundajatele ka sinu jaoks suur väljakutse. Siin on kokkuvõte ca 50 leheküljelisest sotsiaalmeedia turunduse uuringust, kust saad teada, mille vastu ligi 3000 kogenud turundajat huvi tunneb ja miks sotsmeediat oluliseks peab.

sotsiaalmeedia

Sotsiaalmeedia turunduse kasutamisest turundajate seas

2014 aastal Michael Stelzneri poolt läbi viidud sotsiaalmeedia uuringu järgi 92% turundajatest märkisid, et sotsiaalmeedia turundus on nende äris tähtsal kohal (2013. aastal oli see protsent 86).
Kokku osales uuringus 2887 turundajat ja neist 56% olid vähemalt 2 aastase sotsiaalmeedia turunduse kogemusega, 71% vanuses 30-59, 62% naised, 60% USA’st, 8% Inglismaalt, 7% Kanadast, 5% Austraaliast.

Järgnevalt toon kokkuvõtte uuringu tulemustest:

  • 89% turundajatest tahavad teada efektiivsemaid taktikaid ja parimaid võtteid sotsiaalse meedia külastaja tegevuse suurendamiseks.
  • 68% turundajatest plaanivad 2014 aastal rohkem investeerida blogimisse.
  • Turundajad soovivad rohkem tundma õppida Google+ võimalusi: 54% turundajatest kasutavad Google+, 65% tahavad rohkem tunda õppida selle võimalusi ja 61% plaanib aktiviisemalt kasutada Google+ võimalusi.
  • Podcasting on kasvav trend – ainult 6% turundajatest kasutab podcast võimalusi, 21% plaanib kasutama hakata ja 28% soovivad õppida paremini tundma postcast võimalusi. (Podcasting on kui asünkroonne raadio: ei pea olema vajalikul hetkel raadio ees (e. sünkroonis), vaid võid tellida sind huvitavad saated enda arvutisse/MP3-mängijasse ning kuulata neid täpselt siis kui sulle sobib. Podcasting on kui blogi koos audioga.
  • Facebook ja LinkedIn on kaks kõige populaarsemat sotsiaalmeedia kanalit. Kui peaks valima ainult ühe kanali, siis 54% turundajatest valiksid Faceboki ja 17% LinkedIn’i.
  • Enamus turundajatest pole kindlad, et nende Facebooki turundus on efektiivne. Ainult 34% turundajatest arvasid, et nende jõupingustused on tulemuslikud.
  • 83% turundajatest on integreerinud sotsiaalmeedia turunduse ja traditsioonilise turunduse tegevused.
  • 64% turundajatest kasutavad sotsiaalmeediat 6 tundi või rohkem ja 37% 11 või enam tundi nädalas. Ligi 19% turundajatest tegelevad rohkem kui 20 tundi nädalas sotsiaalmeediaga.
    Samas ettevõtted (51%), kes alles alustasid sotsiaalse meediaga (vähem kui 12 kuud kogemust) veetsid sotsiaalses meedias nädalas 5 ja vähem tundi aega. Aga need, kes olid sotsiaalmeedias turundanud vähemalt 2 aastat, neist vähemalt 65% oli 6 ja rohkem tundi nädalas sotsiaalses meedias.
  • Samuti on seos turundaja vanuse ja veedetud aja vahel sotsialmeedias. Need, kes olid sotsiaalses meedias rohkem kui 40 tundi nädalas, 68% neist olid alla 40 aasta vanad.
  • Sotsiaalmeedia turunduse kasud turundajate arvates on tuntuse kasv (92%), liikluse kasv (80%), lojaalse fännibaasi kasvatamine ja haldamine (72%).
  • Suhete arendamine nii, et see viiks müügi sulgemiseni, võtab aega. Üle poole turundajatest, kes on sotsiaalmeediat kasutanud vähemalt 3 aastat, ütlesid, et sotsiaalmeedia on aidanud suurendada müüki. Samale tulemusele jõudsid ka need (74%), kes on sotsiaalmeedias rohkem kui 40 tundi nädalas.
  • Tasulistest reklaamidest 90% kasutavad Facebooki reklaami võimalusi, LinkedIn’i reklaame (20%), Twitteri reklaame 17% ja Youtube reklaame (11%).
  • 27% vastanutest ostab sotsiaalmeedia teenuseid (disain, arendus, sisu loomine ja analüütika) sisse. Seega pea kolmveerand vastanutest saab ettevõtte siseselt ise hakkama.

Turundajaid huvitasid enim järgmised küsimused:

  • Taktikad: missugused sotsiaalmeedia taktikad on kõige efektiivsemad? (91%)
  • Tegevused: missugune on parim viis külastajate tegevusele suunamiseks? (89%)
  • Mõõtmine: kuidas mõõta sotsiaalmeedia turunduse ROI’d? (88%)
  • Tööriistad: mis on sotsiaalmeedia turundajate töö lihtsustamise parimad tööriistad? (85%)
  • Külastajad: kuidas leida üles õige sihtrühm? (83%)

Vastuseid antud uuring küll kahjuks ei andnud, kuid käsitlemisele tulevad need küsimused meie Facebooki koolitusel – uuri lähemalt.