E-maili turundus on paljude ettevõtete arvates üks nende efektiivsemaid tööriistu internetis, kuid edu saadab neid, kes teevad vähem vigu. Järgnevalt vaatame, milliseid vigu teevad ettevõtted turundamisel läbi e-maili. Loe kindlasti ka postitust nimega Millest algab e-maili turundus.
Olgu lisatud, et järjestus ei oma antud juhul mingit tähtsust.

E-posti turundus ja sagedasemad vead

1. Puudub võimalus e-maili listist lahkumiseks

Põhjuseid on mitmeid, miks inimene soovib end sinu uudiskirjast lahti öelda, kuid kui ta seda soovib, siis peaks see võimalus olema kirja jaluses selgelt näha. Oletame, et ma olen oma tegevusfookust muutnud ning sinu kirjad ei lähe lihtsalt enam mulle korda.
Kui inimene ei saa e-maili listist lahkuda, siis see muudab teda pahaseks ja ta kuulutab seda kõigile. Väldi inimeste ärritamist sellisel moel.

2. Puudub selge üleskutse tegevusele ehk CTA

Inimestel on kiire ning nad on pinnapealsed. Iga sinu e-kiri peaks sisaldama selget üleskutsest tegevusele ning soovitavalt ka Call-to-action nuppu, millest pole võimalik mööda vaadata.
Kui sul puudub kirja saaja kasu rõhutav üleskutse tegevusele ning link või CTA nupp, siis pole mõtet mingit tegevust neilt ka loota. Ära sunni neid mõtlema.

3. Kirjale ei saa vastata

Kirja saaja pahandab või veel hullem vihastab, kui sa oled saatnud kirja välja aadressilt, millele pole võimalik vastata. Mul peab olema võimalus sinule saata kohe vastu küsimus lisainfo saamiseks või oma probleemi kohta. E-maili turundus on kahepoolne suhtlus.

4. E-kirjas ei kasutata sotsiaalmeedia jagamise võimalust

Milleks jätta see võimalus kasutamata? Eriti head kirjad või pakkumised saavad alati jagatud ning miks mitte saada juurde lisa auditooriumi.
Lisa kirja lõppu väike motiveeriv üleskutse selle kirja jagamiseks või saada nad oma sotsmeedia kanalitesse. Pane selged nupud üleskutse juurde.

5. Uudiskiri on üledisainitud

Kui e-kiri sisaldab palju kirevaid pilte, mis ei ole disaini mõttes omavahel kooskõlas vaid niiöelda karjuvad ja segavad lugeja fookust, siis võib lugeja saada negatiivse kogemuse. Samuti ei tekita üledisainitud kiri personaalsust.

6. Sinu e-kiri on mobiilile optimeerimata

See on täna üpris suur viga, sest väga palju inimesi loevad ja vastavad oma meilidele läbi oma nutitelefoni. Paraku paljud uudiskirja saatjad ei testi, kuidas tema kiri näeb välja mobiilis. Tee oma uudiskiri mobiilseks ja väldid potentsiaalse kliendi lahkumist listist.

7. Segmenteerimata ja sobimatu sisu

Pole midagi hullemat kui saada e-kiri, mis mind ei huvita või mis võiks mind isegi solvata. See tähendab, et mind on pandud lihtsalt ühte patta teiste kirja saajatega, kuigi ma juba näiteks olen teie klient.
Inimesed, kes on sinu e-maili baasis, on kindlasti müügitunnelit silmas pidades erinevates etappides ja sa ei saa saata kõigile alati ühesuguseid kirju.

8. Liiga pikad kirjad

Inimestel on vähe aega ja nad tahavad saada kõike kätte kohe ja kiiresti. Lühike ja konkreetne kiri lööb alati pikka e-kirja. Väga vähesed viitsivad su pika e-kirja otsast lõpuni läbi lugeda.

Kui sa soovid rohkem infot pakkuda, siis saada ta oma veebilehele, sellest on kasu palju rohkem. Seda muidugi eeldusel, kui sul on igal sisulehel selged üleskutsed tegevusele. Oma veebilehele saatmine/suunamine on kliendi nn varjatud edasilükkamine müügitunnelis.

9. Ainult müügipakkumised

Ainult pidevalt oma pakkumiste peale surumine tekitab inimestes lõpuks vastikustunde. Ma võin küll olla sinu toote või teenuse suur fänn, kuid ma väsin sinu kirjadest.

Veelgi hullem on olukord kui inimene ei ole müügitunnelis sobivas etapis või tal puudub sinu vastu igasugune usaldus. Püüa järgida reeglit, et 9 korda paku lisaväärtust ja 1 kord võid küsida müüki.

10. Kirjavead ja halb kirja ülesehitus ja liigendatus

Kui sulle tuleb postkasti ühtlase ja lõppematu tekstijadana tekst, siis sa ei hakka seda lugemagi. Kui sa leiad igas lauses kirjavigu, siis sinu usaldus ja suhtumine kirja saatjasse langeb.

Struktureeri ja liigenda hästi oma e-kiri, sest siis on kirja saajal seda lihtsam lugeda. Ära ei tohiks unustada mis faasis on kirja saaja ning lähtuvalt sellest sõltub kirja ülesehitus.

11. Mitte töötavad lingid ja pildina disainitud tekst

Paljud ise hakanud masspostituse harrastajad ei tea, et sageli on e-kirja saajatel teenuse pakkuja poolt vaikimisi keeratud kinni piltide näitamine e-kirjas. Kui sa saadad oma e-kirja sisu vaid pildina, siis ei pruugi selle sisu jõuda adressaadini ning tekitab sinu suhtes segadust või pahameelt.

Oluline tekst tuleb saata ikka HTML-na. Jälgi, et kirjas ka lingid töötavad, sest siis saavad lugejad minna sinu veebilehele ja teha mida vaja.

12. Mitmekeelne uudiskiri

Häbilugu ja piinlik on olukord, kus sinu postkasti tuleb vales keeles pakkumisi. Samuti tuleb selliseid pakkumisi, kus see on mitmes keeles korraga esitatud. Mina ei võta kirja saatjat sellisel juhul küll tõsiselt. Selliseid apsakaid olen kohanud just nendel, kes ostavad e-kirju sisse.

13. Mitu korda saadetakse sama kiri

See probleem ei ole eriti sagedane, kuid siiski on sisse tulnud kas näpukas või siis on meelest läinud, et oled juba korra sellele segmendile kirja saatnud. Ma saan aru, kui see on meeldetuletus või teise nurga alt lähenemine samale asjale, kuid saada täpselt sama kiri kaks või enam korda tekitab hämmingut.

14. Puudub personaalne lähenemine

Probleem on selles, et paljud kirjad on liiga ametlikud ja see jätab lugeja külmaks. Samuti ei ole kirja koostaja mõelnud konkreetse sihtgrupi või segmendi põhiolemuse ja probleemidele. Me ei saa kirjutada kõigile ühesugust kirja.

Kirja koostades tuleks endale kirja saaja profiil ja olemust selgelt ette kujutada, sest nii on sul lihtsam kirjutada kirja, mis läheb lugejale korda ja on isiklikum.

15. Eksitav või igav e-kirja pealkiri ehk subject

Masspostituse harrastajad teavad, et ülimalt tähtis on kirja saaja saada klikkima ehk avama e-kirja. Selle nimel pingutatakse kõvasti ning mõeldakse välja pealkirjasid, mis lubavad maad ja taevad kokku. Kui kirja pealkiri ei vasta sisule, siis on see eksitav ja sa oled petis.

Pealkiri peab kindlasti olema lugejale huvitav või intrigeeriv, kuid see peab vastama sisule. Seevastu igavad pealkirjad ei kutsu seda kirja avama ja olgugi, et sisu on võib-olla huvitav jääb see potentsiaalsel kliendil nägemata.

16. E-kirja andmebaasi ehk listi ostmine

E-maili turundus töötab vaieldamatult kõige paremini siis, kui see on loapõhine. See tähendab, et liitujad usaldavad sulle oma kontaktid ja nad ootavad ainult sinult kirju.

Sageli tekib kiusatus minna kergema vastupanu teele ega viitsita näha vaeva oma baasi suurendamisega ning ostetakse või renditakse kontaktid sisse. See on suur risk, sest need kontaktid ei pruugi olla sinu jaoks relevantsed ning need võivad olla ka paljuski aegunud.

Sisse ostetud kontaktid ei oota sinult kirju ja sa oled nende jaoks spämmija. See kahjustab sinu mainet tugevasti ja seda sa tegelikult ei soovi.

Oma e-maili andmebaasi kasvatamiseks võid küll kontakte sisse osta, kuid väga usaldusväärsetelt pakkujatelt, kus on baasi kvaliteedist täpne ülevaade. Sellisel juhul on mõistlik saada kirja saajad liituma sinu listiga. Samuti võib kasutada sinu valdkonnaga ühilduvaid nn maja siseseid liste, kus kvaliteet kõrge. Kuid pea meeles, et sina oled sellisel juhul uus ja seda relevantsem peab kiri saaja jaoks olema.

17. Kirjade efektiivsust ja tehnilisi omadusi ei testita

Eriti valusalt lõikab see probleem e-maili põhiste kampaaniate puhul. Saadetakse kõigile kirjad välja ja jäädakse ootama, kuni probleemid ilmnevad ja siis läheb meeletuks tule kustutamiseks.

Enne kampaaniat kontrolli kindlasti:

  • Kas kirjad jõuavad või avanevad hot.ee, everyday.ee jne postkastides?
  • Kas lingid ja Call-to-action nupud töötavad?
  • Milline kiri paneb lugejaid rohkem tegutsema?

Testimisel kasuta kontrollgruppi ning alusta testimisega mitu nädalat enne kampaaniat. Nii jõuad esile kerkinud probleemid õigeks ajaks kõrvaldada ja kampaania on edukam.

18. Igal välja saadetud kirjal puudub selge eesmärk

See on peaaegu sama eeltoodud punktiga, kus rääkisin üleskutse puudumisest tegevusele, kus sa saad mõõta kontakti huvi läbi CTR ja CR (conversion rate-i). Isegi kui sul pole eesmärgiks, et lugeja midagi teeks, siis pane ta millegi üle mõtlema või anna selge juhis või näpunäide. Nii kasvatad oma suhtekontot.

Näiteks müügikoolitaja Ekke Lainsalu saadab aeg-ajalt lihtsalt nõuandvaid lühikesi kirju. Muidugi on kirja lõpus tema kontaktid ja mul on alati võimalus temalt ka kirja teel küsimusi esitada.

19. Piltidele ja nuppudele ei lisata kirjeldust

Nagu sa juba tead, et paljud pildid ei avane e-kirjades, siis on mõistlik sellele pildile või üleskutse nupule lisada kirjeldus ja link sinu lehele. Samuti peab kirja saajal olema võimalik kirja vaadata nii plain tekstis kui ka HTML-is.

20. Loodetakse liialt e-maili peale ja isiklik suhtlus on olematu

Tehinguid tehakse inimestega ja automatiseeritud kirjad aitavad sellele kindlasti kaasa, kuid me ei tohi jääda mugavustsooni. Isiklik suhtlus nii e-kirja, telefoni kui näost näkku kohtumisega on see, mis viib meid paremate suheteni ja sealt tehinguteni.

Mida kokkuvõtteks lisada?

Vigu tuleb ette ja need on inimlikud, kuid me peame õppima nendega ümber käima ning neid ennetama. Kindlasti on veel palju teisigi vigu, mida e-maili turunduses tehakse, kas või näiteks andmete kogumise taktikad ja vormid, kuid püüame vähemalt neid ülaltooduid vältida. Nagu ütles õpetaja Tootsile, et tee pool, aga tee hästi.

Sellest, mida lugesid ja enamgi veel, saad detailsemalt teada peagi saabuval e-posti turunduse koolitusel.