Mõjusa firma logo loomisel on aluseks mõistmine, mida tegelikult soovitakse. Selleks, et omale ise logo luua või tellida, on vaja enne töö tegemist küsida õigeid küsimusi. Mis need küsimused siis on?

logo planeerimine ja tegemine

Kõigi allpool toodud küsimuste küsimine mõjub ehk ülekuulamisena, aga intervjuu käigus enda või kliendiga vali välja need küsimused, mis aitavad sul luua lähteülesande tegemaks soovitud logo mõistliku aja- ja rahakuluga.

1. Mis on teie ettevõtte nimi?

Tavaliselt on ettevõtte nimi/brändi nimi logo peamine osa, vahel ongi ettevõtte nimi kogu logo.

2. Missugust sõna logos soovite esile tuua?

Kui ettevõtte nimi/brändi nimi koosneb mitmest sõnast, siis need sõnad pole tavaliselt võrdse kaaluga. Otsusta koos kliendiga, millisel sõnal on rohkem kaalu ja mis on olulisem ja vajab rõhutamist.

Youtube logoNt. YouTube on kaks sõna, mõlemad on sama suured, aga Tube on rõhutatud.

 

3. Kas logole lisatakse ka tunnuslause?

Sageli veebi versioonis logole tunnuslauset ei lisata, kuna see teeks logo liiga kõrgeks ja seega ka päise liiga kõrgeks.

4. Millega ettevõte tegeleb?

See on väga oluline küsimus. Arhitektid, insenerid, rasketööstus eelistab oma logodes sageli sirgeid jooni, konkreetseid geomeetrilisi kujundeid ja puhtaid värve, samas kui näiteks toitlustusega või reisimisega tegelevad ettevõtted eelistavad värvilisi ja nö pehmemaid logosid.

5. Missugused sõnad iseloomustavad teie ettevõtet/brändi kõige paremini?

Traditsiooniline või modernne (uuenduslik, innovaatiline)?
Avatud ja sõbralik või korporatiivne?
Soodsad hinnad või keskmisest kõrgemad hinnad?
Siia võib juurde lisada omadussõnade paare vastavalt kliendi valdkonnale.

6. Kirjeldage oma peamist sihtrühma.

Mis on sihtühma peamine vanuserühm? Peamine sugu? Esitage 5 omadussõna, mis iseloomustavad teie sihtrühma kõige paremini.

Logo peab olema atraktiivne ja meeldejääv mitte ainult sinu kliendile, vaid kindlasti ka logo tellija sihtrühmale. Erinevatel vanuserühmadel on erinev maitse. Nt, kui on laste mänguasju müüv ettevõte, siis on logo tavaliselt värviline ja sageli trükitähtedes.

7. Mille poolest teie ettevõte erineb teistest samas valdkonnas tegutsevatest ettevõtetest?

Samas valdkonnas toimetab kümneid kui mitte sadu ettevõtteid, aga igaüks soovib, et tema logo oleks unikaalne. Seega on oluline aru saada kliendi ettevõtte erilisusest.

8. Kes on teie konkurendid ja mida arvate konkurentide logodest?

Kui analüüsida konkurentide logosid, siis missugune element torkab silma ja jääb meelde, missugune element tundub üleliigne olevat, kuidas on lood loetavuse ja kvaliteetiga?

9. Mida teie ettevõte/toode teeb või pakub?

Kui peaksite 30 sekundiga selgitama oma toodet kliendile, siis mida te ütleksite? Tooge välja 5 omadussõna, mis iseloomustab ettevõtet kõige paremini.

10. Missugust kliendi probleemi lahendate?

Mis on teie ettevõtte olemasolu eesmärk ehk miks olete turul? Mis on see peamine sõnum, mida soovite edastada oma klientidele?

11. Kuhu soovite jõuda 3, 5 või 10 aasta pärast ehk mis on teie ettevõtte pikaajaline eesmärk?

Kui sul on selge visioon, kuhu sinu firma peab pikemas plaanis välja jõudma, siis on võimalik seda perspektiiviga edasi anda ka sinu uuel logol.

12. Kas teil on oma lugu? Lugu ettevõtte sünni kohta, ettevõtte nime kohta, logo kohta?

Inimestele meeldivad lood. Lood jäävad hästi meelde ja neid on lihtne edasi rääkida.

13. Missugust värvi võiks logo olla?

Kas logo on ühevärviline? Mitmevärviline? Külmades toonides/soojades toonides? Siin mängib rolli ka see, et millist emotsiooni või tunnet soovitakse edasi anda.

Ühevärviline – Dell

Mitmevärviline – Google

 

Reeglina, mida vähem on värve ja mida puhtamad värvid, seda paremini sobib logo erinevatesse keskkondadesse ja seda odavam tuleb kokkuvõttes logo kasutusele võtmine.

Tegelikult tuleb kujundajal siin arvestada ka värvipsühholoogiaga ja värvide omavahelise sobivusega täpselt samamoodi nagu kodulehe kujundamisel.

14. Millist logo kujundust eelistate (koostöö kliendiga)?

Kui logos on ettevõtte nimi ja nimi on mitme sõnaline, siis peab veidi mängima logo paigutusega ehk kuidas sõnad logos paiknevad – üksteise kõrval, üksteise all, nö trepi-kujuliselt, ringi-kujuliselt jne. Mõned logod on tekstipõhised, vahel on graafiline element teksti kõrval, vahel eraldab sõnu, vahel teksti kohal või all.

15. Kui kasutada graafilist elementi, siis missugust eelistate?

Mõningatel logodel on kasutatud graafilise elemendina ettevõtte nime esitähti (initsiaale) või on kasutatud ettevõttega seonduvat elementi (kohvitass kohvikul või avatud raamat raamatupoel jne) või abstraktset elementi.

16. Kus soovite logo kasutada?

Logo lisatakse veebilehele, visiitkaardile, reklaamplakatitele, sotsiaalmeediasse, arvetele, pastapliiatsitele jne. Logo peab töötama igas asukohas.

17. Kui vana logo on olemas, siis kas ja missugused elemendid vanast logost alles jäävad?

Kui logo vajab uuenduskuuri, siis kas tasub mõni kasutusel olev element alles jätta? Või miks on üldse vaja uut logo?

18. Missugune on teie lemmiklogo?

Missugune ettevõte on oma logoga teile eeskujuks? Mis nende juures meeldib ja miks?

19. Missugune on teie eelarve ja millal peaks logo valmis olema?

Hiljemalt siinkohal peaks ka tutvustama tööprotsessi ehk siis mitu varianti valmis teete ja mitu korda muudate valitud logo.

20. Kas on teil mõni idee, missugused elemendid, värvid, fondid või paigutus peaks logol olema?

Mõned kliendid ei tea, mida nad tahavad. Aga enamusel on olemas vähemalt idee alge, mis neil mõttes mõlgub oma tulevase logo kohta.

Ja on ka neid, kes teavad väga täpselt, missugune logo peab olema ja vajavad vaid tehnilist teostust.

Aga oluline on logo visioon kliendi peast kätte saada. Muidu on ka viiendal ja kuuendal korral vastus: „Ei, see pole siiski päris õige“ või „Teeme järgmise variandi valmis, ma oskan öelda, kas see logo on õige alles siis, kui ma seda näen.“

Seepärast ongi eeltöö äärmiselt tähtis, et aidata kliendil aru saada, missugune tema logo peab olema.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.