Sotsiaalsed suhtlusvõrgustikud pakuvad võimalust suhelda otse ja täpselt oma publikuga. Samas lõputud ülesanded, tähtajad ja piiratud ressursid sunnivad meid valima olemasolevate võrgustike vahel – kõikjale ei jõua. Enne kui alustate, kaaluge iga kanali plusse ja miinuseid ja valige enda jaoks kõige relevantsem sotsiaalne kanal.
Mis siis on populaarsemad sotsiaalmeedia kanalid?
Kanal, mis ei vaja tutvustamist. Facebook on number 1 kanal, kus inimesed otsivad kontakte ja jagavad sisu. Ettevõtted, kes on Facebookis aktiivsed, jagavad seal uudiseid ning eripakkumisi, suhtlevad ja loovad sihitud reklaamikampaaniaid.
Kasutajaid on juuli 2014 andmetel 1,317 miljardit, neist igakuiseid aktiivseid kasutajaid on 1,23 miljardit ja igakuiseid mobiilseid kasutajaid 1,07 miljardit.
Kuidas alustada?
Kõigepealt loo ettevõttele Facebooki fännileht, olles ise isikliku kasutajakonto alt eelnevalt sisse loginud. Samas pane paika ka Facbooki sisuturunduse plaan – kui tihti ja mis teemadel postitad? Kes on sinu sihtrühm? Kas neile meeldib rohkem tekst, pilt või video? Mis kell on sihtrühm kõige aktiivsem? Jne.
Twitterit iseloomustab kõige rohkem 140-tähemärgi piirang. Seega sõnum olgu selge ja üheselt mõistetav. Samas saab linkida välistele veebilehtedele ja ka lisada sõnumiks pilti või videot.
Kasutajaid on 646 miljonit, kes teevad umbes 58 miljonit uut säutsu päevas. Twitteri kasutajad kasutavad säutsumiseks mobiili rohkem kui arvutit.
Põhimõisted
Kasutajad võivad tellida teiste kasutajate säutsusid – seda nimetataksegi jälgimiseks ning tellijad on jälgijad.
Twitteris on olulised mõisted veel Hashtags, Retweets, Mentions, Direct Messages.
Hashtags – #võtmesõna on hashtags. Aitab säutsusid (Twitteri) postitusi kategoriseerida. Kui klikid hashtag sõnale, siis näidatakse sulle ka teisi säutse, mis on sildistatud sama võtmesõnaga.
Retweets on teise Twitteri kasutaja sõnumi taaspostitus ning lisamine oma säutsude hulka.
Mentions on iga Twitteri postitus, mis sisaldab kellegi kasutajanime stiilis “@username” ükskõik millisel kohal säutsus.
Direct Messages – Otsesõnum (DM) on privaatne sõnum, mida saad saata Twitteri kaudu oma jälgijale.
Arvestama peab seda, et ühe säutsu keskmine eluiga on äärmiselt lühike, seega peaks postitama päris tihti, samas ei tohi oma sihtrühma spämmida.
Twitter võimaldab ettevõtte omanikel otsida märksõnu, mis on seotud nendega ning jälgida inimeste vestlusi. See annab siseinfot, kuidas sihtrühm reageerib sarnaste ettevõtete sõnumitele ja ühtlasi saab siis täiustada enda säutsude sisu.
Google+
Otsingumootori hiiglase sotsiaalne kanal on Google Plus. Kuigi Google+ võidukäik Facebooki konkurendina on olnud vaevaline, on kasutajate arv siiski tõusuteel.
Google Plus kasutajaid on igakuiselt umbes 550 miljonit. Statistika näitab, et valdavalt on kasutajad mehed, suurim segment on üliõpilased, IT-teemadest huvitatud ja fotograafid.
Kuidas alustada?
Nii nagu Facebook, teeb ka Google Plus vahet eraisikutel ja ettevõtetel. Kui oled ettevõte, siis pead looma ettevõtte lehe. Google+ sisu avaldades mõtle olulistele võmesõnadele ja lisa need kirjeldustesse.
Google+’s on grupid ja oluline on üles leida grupid, mis on seotud su äriga. Idee on pakkuda inimestele väärtust ja saada aru, et osalemine gruppides tähendab andmist – pealesuruv müük ja spamm ei tööta sotsiaalses meedias.
Youtube
Google teine sotsiaalmeedia kanal videode esitamiseks on Youtube. Igakuiselt kasutab Youtube rohkem kui miljard unikaalset kasutajat. Igakuiselt vaadatakse Youtubes rohkem kui 6 miljardit tundi videosid. Peaaegu 40% vaatamisi tehakse mobiilse seadmega.
Ettevõte saab luua Youtube oma kanali ning kasutajad saavad seda kanalit jälgida. Nagu ka teistes kanalites mõtle läbi oma strateegia – mis sisuga videosid toodad, mis on selle eesmärk ja kui tihti avaldad.
LinkedIn on sotsiaalseks platvormiks ettevõtetele, kes otsivad potentsiaalseid partnereid ja töötajaid.
Jaemüüjatel on ehk raske LinkedIn’is turustada, aga mitmesugustel tehnoloogia teenuste pakkujatele, juhtimisekspertidele, loovisikutele ja konsultantidele on see heaks kanaliks.
LinkedIn kasutajateks on vanem ning haritud põlvkond. Kasutajaid on 313 miljonit, rohkem kui 3 miljonit ettevõtet on teinud LinkedIn’i oma lehe.
Sinu LinkedIn strateegia sõltub peamiselt sellest kas esitled end kui freelancer (vabakutseline) – sel juhul pead leidma aega, et luua endast põhjalik isiklik profiil või soovid ettevõttena olla – sel juhul pead looma ametliku ettevõtte lehe.
Pinterest on inspiratsiooni ja ideede allikas – sotsiaalne kanal, mis on mõeldud visuaalse sisu jagamiseks ja edasi jagamiseks. Ilus käsitöö, huvitavad retseptid, tee-seda-ise õpetused (DIY) jpm on sotsiaalseks kanaliks 70 miljonile kasutajale, kellest enamus on naised. Koguni üks kolmandik Ameerika naistest kasutab Pinteresti.
Pinterest on võimas vahend ettevõtetele, kellel on kaunite piltidega võimalik tutvustada oma tooteid ja teenuseid.
Instagram on saanud sünonüümiks fraasile ‘uue põlvkonna rakendus’. See valdavalt mobiilipõhine kanal lubab nutitelefonide omanikel jagada oma pilte oma kontaktidega. See on justkui sinu igapäeva elu visuaalne esitlus.
Instagram sobib kanaliks ettevõttele, kes soovib oma fännidega suhelda visuaalsel teel. Näiteks BMW või Nike.
Instagrammil on 150 miljonit kasutajat, 70% neist kasutab rakendust igapäevaselt.
See on peamiselt noorte kanal, üle 90% on nooremad kui 35.
Kokkuvõtteks sotsiaalmeedia kanalite valikust
Sotsiaalmeedia kanalid aitavad meil suhelda oma sihtgrupiga, kuid meil pole mõtet hüpata üle oma võimete. Sul tuleb otsustada, kus sinu sihtgrupp veedab kõige rohkem aega ning keskenduda välja valitud kanalitele.
Edu!
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Eve Keerus-Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.