Meile ei meeldi, kui meile tahetakse midagi müüa. Meile ei meeldi, kui meile üritatakse midagi pähe määrida. Samas ostmine on paljudele meeldivaks tegevuseks.

Samas tekib ju küsimus, kuidas teha kodulehte mis müüb, aga ei ole pealetükkiv? Või siis, kuidas peaks toimuma müük kodulehel või milline on hea koduleht?

Selleks, et sul ei tekiks sellest postitusest vääriti mõistmist või valearusaama, siis tea, et üks hea koduleht sünnib põhjaliku sisulise ja disaini arvestava planeerimistöö tulemusena. Õige müük kodulehel saab hoo alles sisse, kui sa testid elemente, mis peaksid aitama saavutada lehele pandud eesmärke.

Seega ei saa küsimustele, kuidas teha kodulehte mis müüks või kuidas koduleht panna müüma, vastata ühe lausega ning ka sellest postitusest jääb tõenäoliselt väheks. Küll aga saame algust teha oluliste punktidega, mille peale pead mõtlema kindlasti kodulehe planeerimisel.

Aga kuidas teha kodulehte, mis mulle siis ka müüb?

Kui teil on koostamisel oma internetiturunduse strateegia ja selles nähakse ette, et kõik kanalid suunavad kodulehele, siis on üks hea koduleht, kui hästi laotud vundament omal kohal.

Hea koduleht on see kui:

1. Esimest korda lehele sattuv külaline saab esimeste sekundite jooksul aru, mida talle pakutakse ja miks peaks keegi siit tahtma osta. See tähendab, et silmatorkavalt kommunikeeriva disaini ja tekstiga on selgelt esitatud pakutav kasu ja väärtused, mida külastaja saab.

2. Nähtaval kohal on esile toodud teie erinevus teistest samalaadsetest firmadest ehk teie unikaalsus. Vajadusel isegi lausa vastandumine. Kindlasti te erinete millegi poolest oma konkurentidest.

3. Koduleht omab ühte või kahte suuremat eesmärki. See tähendab, et kodulehel suunatakse külastajaid sujuvalt ja läbivalt tegema sinu poolt soovitud tegevust või tegevusi, sealjuures mitte pealekäivalt, vaid kliendi kasu rõhutades.

4. Kui nö värsked silmad satuvad sinu kodulehe avalehele, siis külastaja suunatakse jõulise disainiga tegema sinu poolt enim soovitud tegevust või järjekorras teist tegevust. Suunamine peaks toimuma kindlasti läbi disaini ja koos konkreetse põhjendatud üleskutsega.

5. Pakkumine sisaldab sinu toodete või teenuste kohata põhjalikku informatsiooni, kuid mitte ainult parameetreid, vaid rõhk on võrdleval ja väärtuse põhisel infol. Iga toote leht olgu kui eeskujulik müügitekst. Üleskutse osta minu toodet on lühinägelik ja pealekäimine.

6. Müük kodulehel ehk teekond ostu sooritamiseni toimub külastaja jaoks intuitiivselt ja mugavalt. Külastaja ei pea nuputama, kust ta leiab selle toote üles. Ühesõnaga navigatsioon peab külastajale olema lihtne ja loogiline.

7. Kodulehe külastaja leiab kiiresti ka teie kontaktandmed, mis ei tohiks kindlasti olla umbisikulised. Pildid ja teie töötajate lühitutvustused tulevad igati kasuks.

8. Igaüks tahab veenduda, et ta ei ole ainuke rumal, kes teilt ostab. Sisaldab klientide tagasisidet nii kirjas, pildis kui videona.

9. Hea kui näitate ka oma suuremaid saavutusi ja väga hästi tehtud töid ning tuntumaid kliente ja koostööpartereid.

10. Keegi ei peaks teie lehe pärast tundma häbi väga halvasti esitatud disaini ning mõttetute kellade ja vilede pärast.

11. Kodulehel leiab huvitavat ning sihtgrupile vajalikku sisu (artikleid). See on selline sisu, mis teeb elu lihtsamaks või siis otseselt või kaudselt paremaks. Kui uut sisu pole, siis pole ka uusi külastajaid.

12. Kus ma ei tunne, et mulle üritatakse midagi pähe määrida.

Olgu siis öeldud, et hea koduleht ei saa kunagi täitsa valmis, sest seda mõõdetakse analüüsitakse, testitakse ja uuendatakse pidevalt. Alati saab midagi teha veelgi paremini ja seda näitavad ainult testimise tulemused.

Oma põhiolemuselt eeltoodud punktid võiks just kui olla hea kodulehe tugevaks vundamendiks, mis sest, et välja on jäänud veel teisi punkte, millega tuleb arvestada nagu näiteks usalduse võitmine jne.

Kokkuvõtteks loodan, et said mõned väärt vastused küsimusele, kuidas teha kodulehte, millelt külastajad oleksid meelsasti nõus ostma.

Palun mõtle siis eeltoodud punktidele tõsiselt ja vaata, mida peaksid oma praeguse kodulehe juures muutma või siis tulevase lehe puhul arvestama ja seda ikka selleks et sinu e-turundus saaks hoogu juurde ning jõuaks uuele tasemele.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.