Kodulehe omanikuna oled kindlast huvitatud käibe suurendamisest. Sellest postitusest saad lugeda lähemalt, kuidas CRM ehk kliendisuhete juhtimine aitab sul planeerida paremini oma turundustegevust ja seeläbi suurendada ka käivet.
Toote või teenuse edukas turundamine on suur töö. Paljudel ettevõtetel on olemas sotsiaalmeediakontod, tegeletakse e-postiturunduse ning blogimisega. Ehk väga paljud toodavad sisu ja turunduvad oma tooteid ja teenuseid.
Juba 2013. aastal ütles ScienceDaily, et 90% internetis olevast sisust on toodetud kahe viimase aastaga.
Kas sa tead, kes on sinu klient?
Turunduskampaaniate edukus sõltub täpsest sihtimisest. Selleks, et suunata oma kampaania õigele sihtgrupile, on vaja tunda praegust klienti.
Kui sa tead, millest on huvitatud sinu praegune klient, milliseid seadmeid ta kasutab, kui hinnatundlik ta on, kas ta on rahul sinu pakutud teenuste ja toodetega, siis seda lihtsam on sul saada ka omale uusi kliente.
Uuteks klientideks tasub otsida just neid, kes on sarnased sinu praeguse sihtgrupiga.
Miks on kliendi tundmine tähtis?
Digital Connections’i 2016. aasta uuringust selgub, et:
- 80% vastanutest leidis, et internet on suurepärane vahend uute brändide avastamiseks.
- 71% vastanutest on lojaalsed mõningatele brändidele.
- 65% uuringust osalejatest ostab internetist rohkem võrreldes eelmise aastaga.
- 54% leidis, et internetis on liiga palju valikuid.
- 45% ütles, et eelneva tellimusega seotud järelmüük suurendab brändi meeldivust.
- 49% vastanutest on valmis hülgama brändi kui neid tüüdatakse ebaolulise reklaamiga.
- 36% uuringus osalejatest on valmis sooritama ostu, kui sellele eelneb personaalne sõnum.
Seega lähtudes numbritest on vaja muuta end nähtavaks, tunda oma sihtgruppi ning pakkuda õigeid tooteid ja teenuseid.
Siinjuures on oluline meeles pidada, et kuigi uued kliendid on vajalikud, siis oluline on ka säilitada oma olemasolevaid kliente. Digital Connections’i sõnul maksab uue kliendi leidmine 7 korda rohkem kui olemasoleva hoidmine.
Kuid pannes tähele, mida su praegused kliendid otsivad, millist sõnavara nad kasutavad, milliseid kanaleid kasutades nad sinuni jõuavad ning mis infot nad enda kohta jagavad, siis seda teadmist saad kasutada uute klientide leidmiseks.
Mis on CRM ja miks seda on vaja?
CRM (Customer Relationship Management) ehk kliendisuhete juhtimine on lahendus, mille eesmärgiks on otsida, leida ja hoida ettevõtte jaoks kasumlikke kliente ning suurendada müügi efektiivsust. Lisaks ka parendada klienditeenindust ning kliendirahulolu.
CRM peaks andma sulle vastused, kellele pakkuda üles-, jätku- või ristmüüki ja milliste toodetega. Lisaks peaksid saama vastuse küsimusele – kes on sinu klient.
CRM aitab sul segmenteerida oma kliente, et pakkuda täpsemalt sihitud sisu või pakkumisi. Samuti aitab CRM sul koguda andmeid oma klientide kohta, et sinu saadetud sisu ja pakkumine oleksid personaalsed.
Mõningatel juhtudel on oluline teha isegi vahet ametikohal, et sihtida paremini oma pakkumist. Näiteks meeskonnale mõeldud koolituspakkumine sobiks ju pigem juhile saata.
Toon sulle kaks näidet heast kliendisuhete juhtimisest:
1. United Airlines helistas oma kliendile ning kõne sisu oli järgnev: „Ma näen, et te olete saabunud juba lennujaama, kuid teie lend hilineb 2 tundi. Varasema lennu peal vabanes koht ning me broneerisime selle teile. Kui te olete huvitatud, siis teil on aega 40 minutit, seega peaksite kiirustama.“
2. Klient soovis tellida veebipoest jalanõusid, kuid maksmisega tekkisid probleemid. Klienditeenindaja aitas kliendil lahendada probleemi, kuigi see ei olnud ettevõtte poolne probleem. Kõne ajal selgus, et klient soovis osta kingad oma tütrele, kelle lõpuaktus pidi toimuma järgmisel nädalal. Klienditeenindaja saatis oma õnnitlused telefoni teel, kuid lisaks saadeti ettevõtte poolt lilled värskele lõpetajale.
Võid küll väita, et need juhtumid on vaid hea klienditeenindus, kuid tuletan meelde, et kusagil peavad ju olema ka andmed, mille alusel tegutsetakse.
Mõlemad juhtumid on minu jaoks näited edukast kliendi hoidmisest ning oma brändi lojaalsuse suurendamisest.
Millist CRM tarkvara sa peaksid kasutama või endale ostma, siis seda ei saa ma sulle öelda. See sõltub eelkõige sinu ettevõtte ärivajadustest ning eesmärkidest.
WordPress ja CRM
CRM’ist räägitakse tavaliselt arvutisse installeeritavast või veebipõhisest tarkvarast ning erinevatest liidestamistest, et saada klientide andmeid WordPressist.
Kuid on olemas ka pluginaid, mis suurendavad WordPressi funktsionaalsust ning võimaldavad sul saada ülevaate oma klientidest WordPressis.
Tasuta CRM lahendused WordPressile, mida võid proovida.
Plugin on tasuta, kuid olemas on ka tasulised lisad, mis võimaldavad integreerida UkuuPeople pluginat näiteks MailChimpi või Gravity Formsiga.
Plugin võimaldab sul segmenteerida oma kliente ning pidada päevikut kliendi kohta. Lisaks saad oma meeskonnale anda ülesandeid seoses kindla kliendiga.
Olemas on ka demoversioon, millega saad tutvuda UkuuPeople lehel.
Pluginal puuduvad tasulised lisad. CRM’i saad sisendi kontaktivormidest (Contact Form 7, Gravity Forms, Ninja Forms) või importides kontaktid Excelist.
Plugina abil saad luua ja hallata kontakte, projekte ja ülesandeid. Gravity Forms või Ninja Forms pluginaga integreerimine on siiski tasuline.
WP-CRM Systems’i pluginal on olemas samuti demoversioon.
Agile CRM on veebipõhine lahendus, mida saad tasuta integreerida WordPressiga. Kahele kasutajale on Agile CRM kasutamine tasuta.
Agile CRM pakub sulle võimalust broneerida tasuta demotutvustus näiteks Skype’i teel.
Need ei ole kindlasti ainukesed lahendused, mis aitavad WordPressis kliendisuhteid juhtida. Tasuta pluginatel ja tarkvaradel pole võrreldes tasuliste variantidega tihtipeale väga palju võimalusi.
Kuid alustades tasuta CRM’st, siis arvan, et nii saad sa parema ülevaate sellest, milliseid CRM võimalusi sul täpsemalt vaja läheb.
Eesti CRM turu uuringust selgus, et Eesti populaarseim CRM on Excel. Tegelikult on ta küll teisel kohal, sest 60% vastanutest vastas, et nad ei kasuta mitte mingisugust kliendisuhete juhtimise tarkvara.
Sa ei pea kohe tormama ja omale ostma väga kallist ja suure funktsionaalsusega CRM tarkvara. Pigem alusta tasuta lahendustest, sest esimese hooga omale õige tarkvara valimine on väga keeruline protsess.
Andmete kogumine on oluline, kuid kui sa ei analüüsi kogutud andmeid, siis pole nendest ka väga suurt kasu. Kuid andmete kogumine on siiski parem kui totaalne tegevusetus.
Soovin sulle jõudu ja pealehakkamist CRM’iga katsetamiseks.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Häli Maurus
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.