Kui sa tahad, et sinu veebiturundus ja müük kodulehel läheks jõudsasti ülesmäge, siis proovi ja katseta järgmiseid soovitusi. Siinkohal ära looda, et on olemas universaalseid nippe, mis sulle kohe edu toovad.

Veebiturunduse soovitused
Siin on 30 veebiturunduse ja müügialast soovitust, mis võib tõsta kodulehel müüki ja liiklust, kuid samas võib see ka mõjuda negatiivselt, kui sa seda teed halvasti ja ise konkreetselt ei testi.

Järgnev loetelu on suvalises järjekorras.

1. Loo selge kodulehe külastaja teekond

Kui kodulehe külastaja satub sinu lehele, siis ligi 76 % kogu veebilehe külastajatest tahavad kohe jõuda selle infoni, mille järgi nad tulid. Tunne oma sihtgruppi ja juhata nad kõige loomulikumat ja kiiremat teed pidi õige infoni.

2. Lisa kodulehe avalehele või tootelehele video

Video ütleb rohkem kui 1000 pilti. Inimesed on laisad ja neile meeldib videot rohkem vaadata, kui teksti lugeda. Kui sa suudad videos 30 – 60 sekundiga tuua selgelt ja huvitavalt esile kliendi kasud, siis jätkub müügiprotsess palju libedamalt. Seega video võib tõsta müüki rohkem kui tekst.

3. Kasuta õnnelike ja rahulolevate klientide tagasidet

Võta vahetut tagasisidet klientidelt, kes on just saanud tunda teie kasulikku toodet või teenust. Vahetu tagasiside korral on kliendi emotsioonid veel maha jahtumata ja see mõjub võõrastele paremini. Veebiturundus saab uue hoo, kui saad näidata klientide tagasidet oma veebilehel nii videona kui teksti ja pildimaterjalina. Kodulehe külastajad usaldavad võõraid rohkem kui sinu müügijuttu.

4. Selgita välja tõeline väärtus kliendile ja ütle seda avalehel

Kodulehe avalehel tuleb lühidalt, konkreetselt ja silmatorkavalt anda külastajale teada, mis väärtust ta sellelt lehelt saab. Tere tulemast meie lehele on tüüpiline viga avalehel ja seda tuleks vältida. Siin on näide kuidas selge väärtuse lisamine avalehele tõstis soovitud tegevuste kogumahtu 400% võrra.

5. Paku live chat võimalust

Praktiseeri live chati, kui sinu toode või teenus on keeruline. Veebilehe külastajad saavad kohe reaalajas teenindajalt oma küsimused küsida.

6. Vähenda veebivormidel täidetavate andmete väljade arvu

Mida vähem andmeid küsid, seda rohkem kontakti või liitumise vorme täidetakse. Siin on üks uurimus, kus andmeväljade vähendamine 11’lt 4 väljani tõstis nende täitmise protsenti 140 võrra. Lihtsalt kontakti saamiseks piisab ka ühes väljast.

7. Muuda avalehe pealkirja

Veebilehe avalehe pealkiri on esimene asi, mida esmakülastajad näevad ja see annab teada, mis lehega on tegu ja mida klient siit saab. Avalehe pealkiri mõjutab teie müügitulemusi ja siin on mõned näited, kuidas lehe pealkiri ja conversion rate on omavahel seotud.

8. Näita veebilehel usaldusmärke

Veebiturundus hakkab tulemusi tooma, kui suudad tekitada külastajas usaldust sinu vastu. Lisa veebilehele pankade logosid, kelle kaudu kliendid saavad teile tasuda. Näita, et teie veebileht on turvaline koht. Vaata uurimust, kus Norton  Symanteci ja McAfee Secure usaldusmärgid veebilehel tõstsid uute külastajate poolt sooritatud tegevuste arvu.

9. Igal sisulehel olgu fookus vaid ühele tegevusele

Kui sinu lehel pole külastajale selge, kuhu ta vajutama peab  või on tal palju valikuid, siis pole mõtet ka loota, et nad sinu enim soovitud tegevust teeksid. Siin on üks õpetlik artikkel – kuhu sa tahaksid, et sinu külastajad klikiksid.

10. Viska maandumislehelt liigne tekst välja

Ole ettevaatlik liigse teksti välja viskamisega, sest info puudus mõjub rängalt enim soovitud tegevuse arvule. Seda tuleb sul muidugi jälle ise testida, et kas sinu puhul toimib paremini pikk või lühike tekst, kuid selle kohta on head infot contentverve.com  lehel.

11. Lisa oma veebilehele lehesisene otsingulahter

Saad rohkem aimu, mida külastajad sinu lehelt otsivad ning see annab ideid, millist sisu kodulehele lisada. Vaata head näidet, kuidas testimised e-poe sisese otsingu lahteriga tõstsid sissetulekuid 84%.

12. Näita julgelt garantii tingimusi

Inimesed kardavad veebis ostes petta saada. Veebiturundus algab usaldusest ja neil tekivad alati kodulehel olles küsimused, aga mis siis kui… . Näita toote või teenuse juures linki või soovitavalt pilti, mis viitab garantii tingimuste lehele.

13. Näita veebilehel suuremaid pilte toodetest ja klientidest

Suuremad pildid saavad rohkem tähelepanu, kuid nad võivad erinevalt mõjuda sinu enim oodatud tegevuste arvule. Siin on konkreetne näide, kus suuremad toote pildid tõstsid soovitud tegevusi 9% võrra. Samuti võid siit uurida erinevate piltide mõjust näiteks registreerumise lehe tulemuslikkusele.

14. Paku lehe külastajatele rohkem väärt sisu

Kui vaatad näiteks HubSpot lehte, siis nad pakuvad sulle igal võimalusel sobiva sisu juures erinevaid teemakohaseid e-raamatuid, tasuta pilte veebis kasutamiseks, uurimustöid või webinare. Seda ikka selleks, et tõmmata külastaja lähemale nende poolt oodatud tegevuse sooritamisele.

15. E-poe tootelehel toimib hästi 3xP reegel

See tähendab, et toote lehel on soovitav, et toote pilt, toote hind ja ostukorvi lisamise nupp moodustaksid kuldse kolmnurga. Need on elemendid, mida külastaja peab/tahab kohe näha. Kolmest P-st räägib lähemalt John Ekman.

16. Kasuta suunava pildi, sõnumi ja üleskutse koosmõju

Suunav disain aitab veebilehe külastajal intuitiivselt leida seda, mida me neile tahame näidata. Näiteks kasutatakse tihti pilte, kus inimene viitab käega või vaatab pealkirja või soovitud tegevuse suunas. Sõltuval tootest ja teostusest võib see siiski tunduda reklaamina.

17. Muuda tegevusele suunava nupu teksti, suurust, värvi ja asukohta

Sõnades on jõud, kui neid kasutada õigesti. Tegevusele suunav nupp ehk CTA peab andma külastajale teada, mis teda sellele vajutades ees ootab ja mis kasu ta sellest saab. Veebilehe nuppude testimisel on suuri kogemusi Michael Lykke Aagaardil.

18. Hoolitse, et sinu veebiturunduse kanalid oleks teemakohased

Veebiturundus algab küll sinu kodulehest, kuid sinna saabuv liiklus peab olema fokusseeritud sinu tähtsamatele võtmesõnadele. Ehk need blogid, foorumid, veebilehed, kust sinule tuleb liiklust, peavad olema optimeeritud samadele võtmesõnadele, mis sinu lehelgi tähtsad.

19. Tee oma veebileht lihtsamaks

Sina käid võib-olla oma veebilehel igapäev ja sulle on sellel liikumine iseenesest mõistetav, kuid sinu sihtgrupile võib õige info leidmine olla, kui katastroof. Näide sellest, millised olid www.preceden.com  testimise tulemused, kui seda lihtsustati.

20. Testi oma pakkumist ja selle asukohta

Pakkumine peab vastava sinu sihtgrupi motivatsioonile. See tähendab seda, et ta on valmis maksma raha selle eest, mida ta saab ehk ta peab mõistma tehingu väärtust. See tuleks öelda kohe lühidalt ja selgelt ning selle asukohta peaks samuti testima. Siit leiad hea juhise, kuidas koostada oma pakkumist.

21. Näita veebilehel tõelisi inimesi

Pildipangast ostetud inimeste pildid jätavad võltsi mulje. Nad ei ole ehtsad. Sinu sihtgrupile meeldib näha endasuguseid tavalisi inimesi, kuid nagu juba eelpool öeldud, tuleb nende piltide mõju testida. Ehita oma veebiturundus üles usalduse loomisele ja ole ehe.

22. Kasuta sõna „Osta“ asemel fraase „Proovi tasuta“ või „Lisa ostukorvi“

Meile ei meeldi kui meile midagi peale surutakse ja seepärast on meile tasuta proovimine või sõnapaar lisa ostukorvi palju vastuvõetavam kui osta kohe. Siit saad hea näite õigete sõnade mõjust konkreetse e-poe sissetulekule.

23. Testi, kuidas mõjub pop-up liitumisvormide kasutamine

Pop-up vormid võivad meile tunduda väga häirivad, kuid kui neid tehakse loovalt ja kasutajale huvi pakkuvalt, siis on kõik korras. Järgmise lingi taga leidub hulgaliselt näiteid kuidas Pop-up vormidest on paljud ettevõtted kasu saanud. Üks näide sellest, kuidas läbi Pop-up vormi kasvatati 50% veebilehega liitumiste arvu.

24. Lisa kodulehele hästi nähtav telefoninumber

Külastajad saavad võimaluse küsida läbi Skype või kohe helistada. Lisa võimalusel ka pilt ja nimi telefonikõne vastuvõtjast. Näide sellest kuidas TheFlowr.com veebilehele lisatud telefoni number parandas soovitud tegevuste arvu 5% võrra.

25. Näita maha tõmmatud hinda ehk vana hinda uue hinna kõrval

See on vana müügimeeste trikk, kuid toimib ka täna veebiturunduses hästi. Testi, kas sinu puhul see võiks anda tulemusi.

26. Paranda oma lehe kasutatavust

Kas teadsid, et üldiselt veebilehe külastajatele ei meeldi rippmenüüd ja eriti kui need on 2-4 tasemelised. Samas nn mega menüüd võivad parandada kasutatavust. Näiteks võib tuua  BodyEcology.com veebilehe A/B testi tulemused, kus kasutatavuse parandamine kasvatas sissetulekuid päris hästi.

27. Proovi Call-to-action nupu ja hinna koosmõju lehe sisus

Testi kas sinu puhul võiks toimida tegevusele üleskutse nupu ja hinna üksteisele lähestikku asetamine lehe sisu juurde. Näiteks sellise üleskutse tegemine tõstis Natureair.com lehel soovitud tegevuste määra 591% võrra.

28. Too kasud välja loeteluna

Kasuta oma tekstides ja pakkumistes loetelusid, sest seda on külastajal lihtsam lugeda ja aitab olulist paremini muust tekstimürast esile tuua.

29. Ära küsi külastajalt ostu liiga vara

Veebiturundus ja usaldus käivad käsikäes ja kui sa oma sihtgrupilt küsid esimesel kohtumisel ostu, siis teed sellega endale karuteene. Sinu sihtgrupid ja potentsiaalsed kliendid on müügiteekonna erinevates etappides ja sa ei saa kõigile ühtemoodi läheneda.

30. Kasuta klienditüübile optimeeritud maandumislehte

Kui sinu sihtgrupid on erinevad, siis on mõistlik teha ka igale olulisemale sihtgrupile eraldi fokuseeritud maandumisleht. Siin on selle kohta väärt lugemist koos kommentaaridega.

Kokkuvõtteks veebiturundus ja müük veebis vajab testimist

Lõpetuseks tahan öelda, et veebiturundus ja müügile optimeerimine on valdkond, mida ei saa üks ühele kopeerida. See, mis töötab konkurendi jaoks, ei pruugi üldse sinu puhul töötada.

Parimad tulemused saab ainult oma hüpoteese testides ja seda tuleb teha süsteemselt. Veebilehe loomisel on kindlasti abiks sulle ka artiklist nimega Kuidas teha kodulehte, mis müüb ning sealt saad ehk eeltoodud nimekirjale mõningast täiendust.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.