Kuidas küll leida interneti kaudu uusi kliente ja huvilisi? Mismoodi see veebiturundus käib ja mida sa tegema pead, et õiged inimesed sinu veebilehe kiirelt üles leiaks?

Annan sulle kätte hea õnge ja mõned nipid, millega kalapüüki alustada juba täna.

Kuidas veebist leida uusi kliente?

Kuidas olla internetis õigetele inimestele leitav?

STOPP – mõtle hetkeks, kuidas sa sellele artiklile sattusid? Sa kas tulid läbi Google otsingumootori otse sellele artiklile või leidsid selle meie kodulehel ringi liikudes. Võimalik on ka, et keegi viitas või suunas sind sellele postitusele.

Fakt on igatahes see, et kui sa seda loed, siis oled sa üks meie võimalikust sihtgrupist ja ma tean, et sind huvitab veebiturundus, kuidas kodulehe kaudu saada uusi kliente või mida teha veebilehel paremaks, et õiged inimesed võtaksid sinuga kontakti.

Lähtuvalt oma sihtgrupi profiilist olen välja selgitanud need võimalikud märksõnad, mille abil nad otsivad enda harimiseks või probleemi lahendamiseks sobivat informatsiooni.

Me oleme vajaliku info otsimisel internetis kui jahimehed ja meie tähelepanu võidavad need otsingutulemused ja artiklid, mille pealkirjades ja sisus leidub nn kleepuvaid võtmesõnasid.

Kuidas inimesed näiteks Google otsimootorit kasutavad?

Kuidas inimesed Googlet kasutavad?

Selleks, et me oskaks õigete inimeste tähelepanu Googles saada, peame teadma, kuidas inimesed seda tegelikult ja sisuliselt kasutavad. Mõtle korraks, mida näiteks sina Googlest otsid kui sa seda kasutad? Miks sa seda üldse kasutad?

Võtame siis ühe näite Google otsimootori kasutamise kohta

Kui teile kirjutab võõras inimene ning soovib teile näiteks tööd pakkuda või soovib teile midagi müüa, mida teil tõesti võib-olla ka vaja on või soovib ta teie teenust tarbida, siis mis on see esimene tegevus mida te teete?

Kontrollite kui usaldusväärse pakkujaga on tegu. Kuidas te seda kontrollite? Enamus lähevad Googlesse ja sisestavad selle isiku nime ja vaatavad, mis sealt esimese 5 lehe pealt välja tuleb.

Kas oled ennast Googledanud? Mis sinu või su asutuse/ettevõtte kohta sealt välja tuleb? Oled kindel, et sinu kohta ei levi internetis kahtlust äratavat informatsiooni? Vaata huvi pärast läbi esimesed 5 lehte.

Mida siit võiksime õppida?

Teie ise saate paljuski kaasa aidata sellele, millist infot teie kohta internetis levib. Teie CV,  teie pildid, miks mitte video CV,  teie koduleht või mõni muu informatsioon, mida teie vastu tundvad huvilised Googlest otsivad. Paku seda, mida nad otsivad. Olgu lisatud, et mida spetsiifilisem ja konkreetsem see info on, seda rohkem võidavad mõlemad osapooled.

Kas sinu sihtgrupp ikka otsib sind ettevõtte või asutuse nime järgi?

Kui ma küsin ettevõtjatelt, et kuidas te olete oma potentsiaalsetele klientidele internetis leitav või kuidas te saate internetist juurde uusi kliente, siis minu hämmastuseks ütleb veel tänaseni mõni ettevõtja: „Sisesta meie firma nimi Googlesse ja leiad meie kodulehe kõige esimeselt positsioonilt“.

Probleem on selles, et väga vähesed teavad teie firma nime ja otsivad oma probleemile teie firma nime sisestades Google otsimootoritest lahendust.

Nime või brändi järgi otsitakse vaid tuntud ettvõtteid, aga enamus otsivad vastuseid otsingulahtrisse teemakohaste võtmesõnade sisestamisega.

Märksõnapõhine otsing

Kuidas sinust või sinu teenusest potentsiaalselt huvitatud inimesed internetis oma küsimustele ja probleemidele lahendust otsivad ja mida nad otsivad? Kui sa seda tead, oskad ka neile seda õiget infot pakkuda.

Näiteks oletame, et mul läks muruniiduk katki ja mul on probleem. Ma ei oska seda ise parandada ja ma lähen Googlesse ja sisestan otsingulahtrisse „muruniidukite remont rakevere“.

Otsingulahter

Tavaliselt klikib otsija esimestele tulemustele või siis sellele tulemusele, mis vastab tema otsitud probleemile kõige täpsemini.

Reeglina tehakse otsingutulemustes valikud esilehelt ja esimese kolme tulemuse seast. Kõik need tulemused viitavad mingitele veebilehtedele, mis Google arvates sobivad sulle näitamiseks.

Kui ma leian veebilehe, mille pealkirjas ja kirjelduses öeldakse „muruniidukite remont Rakveres“, siis ma kindlasti klikin sellele ja uurin veebilehel asja lähemalt.

Mina, kui info otsija, olen selle kodulehe või firmaomanike jaoks Googlest tasuta tulnud potentsiaalne klient.

Miks peaks sinu firma koduleht asuma oluliste võtmesõnadega Google esilehel?

Põhjus on väga lihtne. Inimestel on internetis kiire ja nad tahavad kohe saada vastuseid. Ligi 98% puhul tehakse valik Google esilehelt. Mida kõrgematel positsioonidel sa oma võtmesõnadega esilehel asud, seda rohkem võtavad huvilised sinuga ühendust ja seda rohkem teevad äriettevõtted müüki.

Kuidas saada Googles leitavaks?

Olgu pildi täpsustuseks lisatud, et inimesed klikivad 85% juhtudest orgaanilistele tulemustele ja ca 15% klikivad tasulisele reklaamile.

Uurimus sellest, kuidas me Google otsingutulemusi näeme ja vaatame

See on kokkuvõttev pilt sellest, kuidas ja kus inimeste silmad on kõige rohkem ja kauem otsingutulemuste lehel pidama jäänud. Punased alad saavad tähelepanu teistest enam ja neid ka klikitakse kõige rohkem.

Miks olla Googles esimese 3 seas?

Kui sa vaatad seda ülemist pilti, siis võid juba ise arvata, kui palju jõuab inimesi Google teisele lehele ehk kui paljud näevad üldse positsioone 11-20. Tegelikult vaatavad kogu otsingute sooritajatest enam kui 90% just Google esilehekülge ja teisele ja kolmandale jõuavad väga vähesed.

Kindlasti tekib sul ka küsimus, et kuidas saada teada, milliseid märksõnasid sinu valdkonnas inimesed otsivad ja kui palju midagi otsitakse. Kui ma seda tean, siis saan keskenduda sellise sisu, uudiste, artiklite loomisele, mida minu sihtgrupp Googlest otsib.

Mida inimesed otsivad Googles või Netis

Selleks, et planeerida oma firma, asutuse, kooli või mis iganes kodulehte, tuleks teha esmalt märksõnade analüüsi. Ehk meie veebileht peab sisaldama sihtgrupi jaoks olulisi märksõnu ja fraase. Teiste sõnadega just seda, mida nad otsivad, mitte seda, mida me enda arust arvame neid otsivat.

Uurimistööl on abiks näiteks

1. Google otsingu lahter, mis annab märksõna sisestamisel aimu, mida inimesed konkreetsete võtmesõnadega seoses otsivad.

Mida kliendid internetis otsivad?

Katseta märksõna ja tähthaaval ning saad parema pildi, mida inimesed otsingulahtrisse sisestavad.

2. Kindlasti tasub kasutada Google KeyWord Plannerit, kuhu sisestad hüpoteetilised võtmesõnad, mida võiks sinu sihtgrupp otsida. See Google Adwordsi tööriist annab sulle teada, kui palju ja mis perioodil inimesed konkreetseid võtmesõnu ja fraase Googlest otsivad.

Marksõna tööriist Google KeyWord Planner

3. Kui sinu sihtgrupp kasutab ka Neti.ee kataloogi otsingut, siis võib ka sealt uurida kui palju ja mida inimesed Neti keskkonnas otsivad. See näitab ainult sõnade otsinguid ühes nädalas, mitte fraaside otsinguid nagu Google, kuid mingi pildi ehk annab.

Neti märksõna tööriist

Kuidas saada kodulehele uusi kliente ja huvilisi

Sul tekib kindlasti küsimus, et mida teha selleks, et sinu veebileht tuleks Googles kõrgetel kohtadel välja.

Selle heaks eelduseks on see, et sa tead, kuidas Google otsingutulemusi järjestab. See on enam kui 200 faktorist koosnev algoritm, mille põhjal toimub veebilehtede järjestamine otsingutulemustes.

See algoritm on salajane ja seda muudetakse pidevalt, kuid praktika tulemusena ja Google vihjete põhjal võib mõningaid otsingutulemusi mõjutavaid faktoreid näiteks tuua.

Mõned näited, mille põhjal Google järjestab otsingutulemusi

NB! Olgu lisatud, et Google salvestab omale kõik veebilehed, mida ta avalikult internetist leiab ning võrdleb ja analüüsib neid omavahel. Need veebilehed, mis vastavad kõige täpsemini otsingu teostaja soovidele ja saavad nii öelda Google käest paremad punktid algoritmis tervikuna, pääsevadki kõrgemale kohale.

  • Kodulehe sisene struktuur ning sisemine linkimise strateegia
  • Kodulehe spetsiifilisus ja teemas püsimine
  • Artiklite või sisulehtede kvaliteet ja väärtus lugejale
  • Veebilehel viibitud keskmine aeg
  • Viited teistelt sarnastelt veebilehtedelt sinu kodulehele
  • Viited ja sotsiaalsed signaalid sinu lehe suunas
  • Uue sisu avaldamise regulaarsus

Natuke pikema nimekirja leiad artiklis kuidas saada Googles esimeseks, kuid see eeldab siiski konkreetset süsteemi ja järjepidevust. Tulemused ei tule üle öö ja selleks tuleb vaeva näha.

Siin on sulle neli nõuannet, kuidas teha oma koduleht õigetele inimestele paremini nähtavaks

1. Õiged võtmesõnad kodulehe sisus

Kasuta iga sisulehe pealkirjades ja sisus korduvalt neid märksõnu ja fraase, mida teemast huvitatud otsivad. Iga sisuleht tuleks optimeerida ühele kuni kahele võtmesõnale.

2. Mida rohkem teemakohaseid viiteid teistelt lehtedelt saad seda parem

Hangi otsitavate võtmesõnadega viiteid/linke teistelt teemakohastelt veebilehtedelt. Google jaoks on see justkui hääletamine. Mida rohkem hääli sinu konkreetsele võtmesõnale optimeeritud leht saab, seda kõrgemale on tal põhjust ka seda lehte otsimootorite otsingutulemustes tõsta.

Näiteks ei soovita kasutada viitamisel linki „kliki siin“ vaid viidatava lehe pealkirja või olulist märksõnafraasi näiteks veebiturunduse nõuanded.

3. Olge aktiivne sotsiaalmeedia kanalites, kus teie sihtgrupp aega veedab

Looge sotsiaalmeedias oma kanal, kus teie sihtgrupile meeldiks käia ning viidake sotsiaalmeediast linkidega oma olulistele sisulehtedele. Oma kodulehele lisage sotsiaalmeedias sisu jagamise nupud.

Räägi aktiivselt kaasa, jaga väärt sisu, täna, viska nalja ning ole abivalmis ja positiivne.

4. Sisu on kunn

Looge huvilistele tõeliselt informatiivset, huvitavat või kasulikku sisu. See on midagi mis, teeb nende elu lihtsamaks, lõbusamaks või aitab neil rohkem raha teenida. Sisu on ainuke põhjus, miks inimesed tulevad teie kodulehele tagasi.

Siin videos ütleb Google esindaja, et väikese ettevõtte veebileht võib kvaliteetse sisu abil asuda kõrgematel positsioonidel kui suure ja tiheda liiklusega veebileht.

Kokkuvõtteks internetist uute klientide leidmise kohta

See, mida teie arvate, et mida ja kuidas teie sihtgrupp internetist otsib ei pruugi olla alati õige. Seda tuleks eelnevalt kontrollida ja alles see järel hakata sisu planeerima ja tootma.

Targalt planeeritud veebiturundus ja õige veebilehe sisu toob sulle neid kodulehe külastajaid kellest sa oled tõeliselt huvitatud.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.