Sotsiaalmeedia ja veebileht koostöös on hea tandem paremaks turundamiseks. Ja kuna Facebook on liiga suur turunduskanal, et seda ignoreerida, siis alustame FB’st.

Kas veebileht on seotud Facebooki fännilehega?

See tähendab, et FB fännilehel on link sinu veebilehe aadressile ja veebilehel on omakorda link (tekstiline, pildiline või ikooniga) FB fännilehele.

Lisaks võib olla kodulehel ka FB Like Box koos viimaste postituste sissekannetega, kodulehe postituste/uudiste all meeldimise või jagamise nupp või FB kommenteerimise keskkond.

Kui soovid, et külastajad logiksid su e-poodi sisse (nt, sisse loginud külastajad saavad soodustust), siis mugavamaks sisse logimiseks võiks pakkuda FB kaudu sisse logimist.

73% registreerujatest ei viitsi täita pikka vormi, et omale kasutajakontot teha. Ära unusta lisamast juurde märkeruutu privaatsustingimustega nõustumisele, kuna FB kaudu e-poodi sisse logimisel jagatakse kliendi FB andmeid e-poe omanikule.

Kui lisad kodulehele uudise, siis lisad ka FB uudise ja saadad külastajad pikemat kokkuvõtet sealt kodulehele lugema.

Kui teed ürituse FB’s, siis saadad omakorda kodulehelt FB üritusega ühinema.

Lisaks võid ju lisada ka kodulehele FB feedi või FB pildid või FB videod jne. Nt Facebook Live Player võimaldab lisada FB videod ja ka FB Live videod otse veebilehele.

Igaks juhuks vaatame postituses toodud mõisted üle ka piltidena.

Facebooki like nupp kodulehele

Facebooki ikoon koos Like nupuga ja fännide arvuga. Sobib päisesse ja jalusesse lisamiseks.

Facebook Like Box

Facebook Like Box – sobib küljealale ja vahel ka jalusesse lisamiseks. Like Box võib olla ka timelinega, siis on näha ka viimased postitused.

Sotsiaalmeedia jagamisnupud lehe päisesse ja jalusesse

Sotsiaalmeedia jagamise ikoonid. Sobib lisada nii postituste ülaosasse kui ka sisu lõppu.

Sisselogimine sotsiaalmeedia kontode abil

E-poodi saab kasutajaks registreeruda ja sisse logida ka FB või Google kontoga.

Chatbox kodulehele FB Messangeri näol

Messanger võib olla Chati eest. Arvestama peab sellega, et külastaja ootab kiirelt vastust.

Kas oled ka lisanud sisulehtedele, nt postitustele või toodetele Jaga või Meeldib nupud?

Mida rohkem on inimesed jaganud või lisanud su postituse meeldivaks, seda rohkem tähelepanu saad ja paremini levib sinu postitus või leht.

Kui inimesed jagavad sotsiaalmeedias Su e-poe toodet, siis nad ostavad seda toodet 40% tõenäolisemalt.

Sotsiaalmeedianupud sh messengeri nupp võivad olla ka postitustel üleval või all või mõlemas asukohas või külje peal.

Kui lisad nupud ülesse ja seal on näha, et paljud inimesed on seda laikinud, jaganud, kommenteerinud, siis piisabki vaid pealkirjast ja sotsiaalsest tõestusest, et postitus on huvitav ja inimesed hakkavad lugema.

Kui lisad nupud postituse alla, siis näevad ja saavad reageerida juba huvilised, kes tõesti lugesid postituse lõpuni või vähemalt kerisid lõppu.

Nupud peaksid asuma sisu lähedal, mitte liiga menüü või suunavate nuppude/linkide lähedal.

Veebilehel https://blog.bufferapp.com/social-media-icons on välja toodud 54 keskkonda, kust alla laadida erinevaid ikoone, sh sotsiaalmeediaikoone.

Ära unusta, et mõistlik oleks ka analüüsida sotsiaalmeedia nuppude klikkimisi ehk siis kui palju üldse külastajad klikivad Su veebilehel sotsiaalmeedia nuppe? Siinkohal on sündmuste (events) loomisel Sul abiks tubli Google Tag Manager.

Soovitus: Lisa üleskutse sotsiaalmeedia nuppude juurde. Näiteks kui sulle see postitus või toode meeldis, siis palun jaga seda ka teistega. Üleskutse lisamise puhul tehakse soovitud tegevust rohkem.

Kas kodulehele on lisatud FB pixel?

Facebook pixel võimaldab sul jälgida veebilehel tehtavaid soovitud tegevusi nagu müük e-poes või uudiskirjaga liitumine.

Samuti salvestab ta kõik külastused, mida on tehtud või pole tehtud mingil konkreetsel sisulehel. Ehk siis, saad näidata reklaame vaid neile, kes on seotud su veebilehega ja ei kimbuta võõraid,. kes sind ei usalda.

Kas FB Pixel on seadistatud ja kasutusel?

Reklaame võid näidata näiteks järgmistele valitud segmentidele:

  • Oluliste sisulehe külastajad;
  • E-poes tooteotsingu tegijad;
  • Toote soovikorvi lisajaid;
  • E-poes kassasse minejad;
  • E-poes tellimuse tegijad;
  • Teenuse tellimise vormi täitjad;
  • Uudiskirjaga liitujad.

Ehk siis FB’s saad luua erinevaid kodulehe külastajate segmente, kellele siis FB’s omakorda erinevaid reklaame näidata.

Kas koduleht on seotud Instagramiga?

Seo Instagrami sisuvoog oma veebilehe/e-poega. Eriti nutikad paluvadki oma kasutajatel ülesse laadida ja „hashtagida“ oma pilte, kus nad kasutavad ettevõtte tooteid.

Näiteks võiksid olla suured sõbrad Instagram ja su e-pood. Kasutajad ostavad e-poest toote, pildistavad ennast selle tootega ja laevad Instagrami ülesse. Su veebilehel on omakorda Instagrami voog kasutajate piltidest, kusjuures tooted on lingitud e-poega.
Näiteks ShopIt rakendusel on selline võimalus.

Vaatad erinevate kasutajate pilte.

Klikkides valitud pildil näed kasutaja seljas olevaid märgistatud tooteid ja saad edasi liikuda sobivat toodet e-poest ostma.

 

Või on Instagrami voog lisatud päringu Tänan-lehele.

Kas ettevõttel on tehtud Google My Business konto?

Sobib ettevõttele, kellel on avalik asukoht.

Ettevõte lisatakse Google kaardile ja kui otsitakse ettevõtte nime/brändi järgi, siis kuvatakse ettevõtte asukoht kaardil ja kontaktandmed.

Google My Businessil on ka uus võimalus – saad lisada oma üritused asukoha kaardi alla.

Mine loe lähemalt mis vahe on Google + konto ja Google My Business kontol ja kuidas neid omale tasuta luua.

Kas ettevõttel on olemas oma Youtube kanal, kust tuleb viide kodulehele?

Kas on loodud ettevõtte Youtube kanal, kuhu on lisatud viide kodulehele ja kuhu on võimalusel loodud ettevõtet või tooteid ja teenuseid, klientide tagasisidet koondav video, mis on optimeeritud asjakohastele fraasidele?

Ettevõtte YouTube kanali tegemine pole väga keeruline, kuid nõuab veidi süvenemist.

YouTube on Google oma ja kui sa lood oma sihtgrupile huvipakkuvaid videosid, siis need võivad tulla välja ka Google orgaanilistes tulemustes.

Videoturundus läbi oma YouTube kanali aitab kaasa sinu SEO eesmärkidele.

Missugused sotsiaalmeedia kanalid on veel ettevõttele vajalikud?

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.