Isegi maailma parima veebilehe disain ei veena kodulehe külastajat ilma kvaliteetsete ja emotsionaalsete piltideta. Seega tuleb ka sinul valida veebilehele sellised pildid, mis toovad kõige paremini esile pakutava väärtuse ja teenused.
Õigete fotode kasutamisega veebilehel on võimalik kasvatada nii soovitud tegevuste määra kui ka kogu sissetulekut. Võimalusel kasuta professionaalse fotograafi teenuseid.

Fotod, mis tellid profesionaalse fotograafi käest, peavad

  • veebilehe külastajale rääkima sinu lugu;
  • kutsuma veebikülastajas esile emotsionaalset reaktsiooni;
  • andma edasi kogemusi, miljööd ja väärtusi.

Uuring (TripAdvisor avaldas raporti) näitab, et näiteks majutusasutused, kes on nende süsteemis lisanud oma hotelli tutvustusele enam kui 20 fotot, on saanud keskmiselt 150% rohkem tähelepanu, broneeringuid, hinnapäringuid jne.

Põhjus on selles, et
“90% ajju edastatud teabest on meie jaoks visuaalne ja meie aju töötleb visuaalset informatsiooni 60 000 korda kiiremini kui teksti”.
Parimad veebilehed ei pane kunagi hoolikalt valimata üles pilte ja videosid oma avalehele, vaid sinna lähevad need, mis aitavad külastajal kõige paremini kogeda, mida konkreetsel veebilehel müüakse.

Kas inimestega pildid või ilma?

Vastus on väga lihtne:

Kui inimene või inimesed fotol aitavad tuua selgelt välja seda, mida müüakse, siis on kõik ok.

Tihti arvatakse, et kuna inimesed aitavad tähelepanu tõmmata, siis peaksid olulistel veebilehtedel alati inimesed olema – tegelikult ei pea.
Näiteks kui hotell soovib avalehel näidata luksuslikust, siis fookus võib olla sisustusel ja detailidel. Täpselt sama kehtib ka numbritubade fotode kohta, sest külastajat huvitab selle sisu ja disain.

Kindlasti mõjuvad negatiivselt ka fotopankadest ostetud pildid, kuna need ei kõneta inimest ja on tavaliselt klantsitud ning ei tekita usaldust.
Näiteks allolevad pildid – kontakt ja meeskond. Kas on ikka tegemist Eesti ettevõtetega ja kas ma kohtan neid inimesi, kui külastan seda ettevõtet?
pank_kontaktpank_ehitusmehed

Kui tõenäoline see on, et veebilehte tellima minnes, kohtad sa Eestis sellist meeskonda?
meeskond_fake

Õppetund: Kui müüd toodet, siis näita toote pilti

tmobiil
Näiteks T-mobiili veebileht lisas Catherine Zeta Jones oma müügilehele. Testiti külastajate liikumist ja küsiti tagasisidet ning saadi teada, et iga kord kui modelli pilt hüppas välja, tekitas see tähelepanu hajumist toodetelt ja frustratsiooni külastajates, kuna nad ei saanud aru, kuhu peab vajutama, et saaks toodet täpsemalt näha.
Seega toote lehel, näita toote pilte.

Missugused on Sinu veebilehe olulised pildid?

  • Tehtud tööd
  • Meeskond
  • Kontor
  • Asukohakaart
  • Võimalusel pilt teie majast
  • Rahulolevad kliendid
  • Suured pildid tootest
  • Pildid teenuse osutamisest
  • Enne ja pärast stiilis fotod
  • Pildid töötajatest
  • Pildid teie siseruumidest

Pea meeles, et kõik sinu fotod:

  • Peaksid edasi andma sinu brändi identiteeti.
  • Olema vabad ja puhtad kõikvõimalikust prügist, juhtmetest, tuhatoosidest, prügikorvidest, elektriliinidest, bänneritest, plakatitest ja kõigest sellest, mis võiks silma häirida.
  • Olema piisavalt suured ja kvaliteetsed, et tekitaks soovitud emotsiooni.
  • Olema mahult väikesed, et ei koormaks liigselt lehe avanemise kiirust. Mahu väiksemaks tegemist toetab nii arvutigraafika programm GIMP kui ka WordPressi plugin Smush.It. On ka mitmeid veebipõhiseid mahu vähendamise programme, näiteks http://www.imageoptimizer.net/Home.aspx ja http://www.smushit.com/ysmush.it/ Nii mõnedki pildid saad mahult 3 korda väiksemaks visuaalset kvaliteeti kaotamata.

Kokkuvõtteks

Ühe veebilehe disain on tihedalt seotud fotodega ning nende kahe teenuse pealt raha kokkuhoidmine on kokkuvõttes sinu ärile kahju tekitav.
Tee omale nimekiri, milliseid fotosid on vaja teha ning kellel sa lased need fotod teha. Pea meeles, et foto tegemine ei ole lihtsalt klõpsu tegemine, vaid hea fotograaf teeb iga pildiga tõsist tööd soovitud tulemuse saamiseks.