Miks on nii, et loed mõne kirjaniku raamatuid äärmise huviga ja ootad, et millal saaks juba järgmist lugeda? Samas kui võtan mõne teise raamatu, siis esimese kümne leheküljega tekib lihtsalt uni.

Vastus on tegelikult lihtne. Pole vahet kas tegemist on raamatu või veebiga, võti peitub sõnades. Milliseid märksõnu sa kasutad oma pealkirjades, sissejuhatuses ning kui huvitavalt sa need lugeja jaoks lausetesse paned.

Siin on sulle 8 soovitust efektiivse müügiteksti koostamiseks.

1. Kes on sinu sihtgrupp, kellega sa räägid?

Kui sa koostad müügitekste oma tootele või teenusele, siis esmalt pane märksõnadega kirja, kes on need inimeste grupid, kes oleks sinu pakutavast huvitatud. Nad on kindlasti erinevate huvide, eesmärkide ja probleemidega. Pane nende erinevused ja probleemid lühidalt kirja.

Müügiteksti koostamisel peaksid väga selgelt kujutama seda inimest ette, kellele sa kirjutad. Sageli püütakse kõigile koostada ühesugust teksti ja see ei mõju. Kui ma loen sinu pakkumist, siis ideaalis peaksin ma kohe arusaama (ära tundma), et mul just ongi see kirjeldatud probleem.

Lugeja peab mõistma, et siin räägitakse sõna otseses mõttes temaga ja ta tunneb ennast puudutatuna. Täpse sihtgrupi ja nende probleemi defineerimine on edu alus.

2. Pane eriliselt rõhku müügiteksti pealkirja koostamisele

Enamus inimesi ei hakka kunagi kohe sinu müügiteksti või ükskõik millist postitust otsast lõpuni läbi lugema. Nad nö skaneerivad teksti ehk lasevad silmadega üle.

Ligi 80% veebikülastajatest otsustavad just pealkirja põhjal, kas hakata sinu teksti lugema või mitte. Sinu väljakutse on aru saada, mida sinu kodulehe külastaja veebist otsib ja sõnastada see pealkirjas temale huvi pakkuvalt.

Hea müügiteksti pealkiri:

  • annab lugejale mingi lubaduse;
  • kommunikeerib saadavat kasu;
  • ütleb selgelt, kuidas sina lahendad kliendi probleemi.

Milline pealkiri töötab kõige paremini on võimatu öelda, kui sa seda ei testi. Enamus veebilehe omanikke ei testi oma müügitekstide pealkirjasid ja tegelikult ei saa nad mitte kunagi teada kui palju nad oleks võinud just tänu teisele pealkirjale saada rohkem tulu.

3. Väldi kindlasti ametlikku kõnepruuki

Oma müügitekstis püüa mitte kasutada ümmargust mitte midagi ütlevat teksti. Räägi inimesega, kellele sa alati soovid head, kuid räägi asjadest nii nagu nad tegelikult on.

Võib-olla sa ei pane oma müügitekste koostades mõttetuid või kummalisi lauseid tähele, mistõttu tuleks lasta seda kindlasti sõpradel kriitiliselt üle vaadata.

4. Ära sunni veebikülastajat mõtlema

Müügikiri olu selgeInimestel on vähe aega ja nad tahavad veebis kiirelt saada kätte temale kõige õigema sisulehe. Kui sinu müügitekst ei ütle kohe alguses selgelt pealkirja ja alapealkirja ning sissejuhatava tekstiga, millega on tegu, siis on asjad halvasti.

Kuna inimestele on mõtlemine aega nõudev ja raske tegevus, siis lisaks selgele ja lühikesele müügiteksti sissejuhatusele on kasulik lisada algusesse mõni toodet või teenust illustreeriv pilt.

5. Väldi liigset rasvast kirja ja läbivat suurt tähte

Läbiva suure tähe kasutamine tähendab alateadlikult KARJUMIST. Samuti on läbivalt suurtes tähtedes kirjutatud teksti palju raskem ja aeglasem lugeda kui väikseid tähti. Lisaks ei näe see ilus ning jätab sinust ebaprofessionaalse mulje.

Oled ehk sattunud lugema tekste, kus on palju märksõnu rasvaselt ehk boldis. Sellises olukorras jääb lugejale arusaamatuks, mida soovitakse esile tuua. Rasvase teksti kasutamise mõte on tuua välja ainult kõige olulisemad (1-3) märksõnad või siis sisulõikude pealkirjad.

Väldi endast negatiivse mulje jätmist ja ära kasuta läbivat suurt tähte ning liigselt rasvast teksti. Ega keegi ei osta sinult siis rohkem kui sa pidevalt tekstiga karjud.

6. Tee oma müügitekst loetavaks

Tegelikult kehtib see nii trükimeedias kui ka veebis. Sul võib olla ülimalt huvitav ja hästi mõjuv tekst, kuid kui see on visuaalselt igavalt esitatud, siis tegelikult ei hakka seda keegi lugemagi. Kumba alltoodud teksti sa meelsamini uuriksid lähemalt?
Teksti kirjutamine ja kujundamine
Mõned soovitused kuidas läbi sisu kujundamise tõsta lehe loetavust:

  • fondi suurus vähemalt 14 px, veelgi parem on 16 px;
  • reavahe kõrgus võiks olla 24 px;
  • lõigu maht võiks jääda 3-4 realiseks;
  • kasuta julgelt alapealkirjasid, mis võtavad lõigud kokku;
  • kasuta pilte üldise tekstifooni lõhkumiseks, sest siis loetakse meelsamini ja rohkem;
  • rea pikkus ei tohiks kindlasti ulatuda üle lehe, pigem võiks see jääda 600 px kanti, sest külastaja väsib pikki ridu lugedes;
  • kõige rohkem meeldib inimestel lugeda musta teksti valgel taustal.

7. Kas pikk või lühike müügitekst?

Tihti ei viitsita kirjutada pikki müügitekste ja seda põhjendusega, et keegi ei viitsi seda niikuinii lugeda. Tõsi, seda ei viitsi lugeda need, kes pole sinu sihtgrupp ega ole sinu pakutava järele piisavalt suur vajadus.

Samas need, kes kuuluvad sinu sihtgruppi, loevad sinu müügiteksti otsast lõpuni läbi ning sa peaksid neile pakkuma niipalju informatsiooni kui võimalik.

Tõsi on ka see, et mida kallim toode või teenus, seda rohkem informatsiooni vajavad inimesed otsuse langetamiseks. Kui nad ei saa vastuseid oma kõikidele küsimustele, siis nad lahkuvad või lükkavad tehingu edasi.

8. Ütle neile, mida nad peavad tegema

Sul võib olla koostatud suurepärane müügitekst, aga kui sealt puudub selge, rafineeritud ja kasu rõhutav üleskutse tegevusele ning sealjuures silmatorkav nupp tegevuse sooritamiseks, siis jätad raha lihtsalt laua peale vedelema. Konkurent korjab selle sinu asemel ise üles.

Ja nüüd see üleskutse tulebki. Kui sul on abi vaja müügiteksti koostamisel, siis kirjuta meile ja me aitame sind.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.