Mida MailChimpi sisekoolitustel on enim küsitud?

Avaleht/Internetiturundus/Mida MailChimpi sisekoolitustel on enim küsitud?

Mida MailChimpi sisekoolitustel on enim küsitud?

Meil on MailChimpi koolitus, kus keskendume MailChimpi tundmaõppimisele. Aga sageli jääb sellest ettevõtetele väheks, eriti neile, kes juba kasutavad MailChimpi ja kes soovivad oma turundusearsenali juurde võtta väärt MailChimpi lisavõimalusi. Vaatame üle, mis teemad enim meie kliente on huvitanud.

Küsimused MailChimpi kohta

1. Kuidas e-kirjas kasutada tootesoovitusi (product recommendation)?

Kui Sul on e-pood ja MailChimp omavahel seotud ja sisse lülitatud uudiskirjades e-commrce link tracking, siis MailChimp jälgib ja analüüsib kirjasaajate käitumist – missugust linki nad klikkisid ja missugust toodet ostsid.

MailChimp loob oma analüüsi tulemusena kuni 10 unikaalset tootesoovitust iga uudiskirjaga liituja kohta – seega ei pea sa ise kirja sisu osas väga palju kaasa mõtlema, MailChimp mõtleb sinu eest.

See on päris korralik analüüs, mida MailChimp teeb – näiteks ta võrdleb iga kliendi oste omavahel.

Kui Mart ostab särgi, siis otsitakse välja kõik särgiostjad ja vaadatakse, mida nad veel on ostnud. Kui enamus on endale sokid ostnud, siis pakutakse ka Mardile sokke.

Selleks, et MailChimpi poolne analüüs tõesti aitaks sind, vajab MailChimp andmeid, mida analüüsida. E-poes peab olema vähemalt 10 toodet, 50 klienti ja eelmisel aastal olnud vähemalt 500 tellimust.

Kui e-pood ei vasta neile tingimustele, siis näitab MailChimp TOP-tooteid.

TOP-tooted luuakse 15 kõige rohkem ostetud toodete seast, kusjuures tellimused on tehtud viimase 30 päeva jooksul. MailChimp ei arvesta tooteid, mis on laost otsas ja tooteid, millel pole pilti.

Tootesoovituste lisamine uudiskirja

Tootesoovituste lisamine uudiskirja on lihtne, lohista lihtsalt Product Rec plokk kirja sisuks.

Tootesoovitus MailChimp

Saad valida mitu toodet on veerus – kas 1, 2, 3 või 4 ja missuguseid tooteid kuvatakse. Esimesed valikud on kõige relevantsemad. Kui lisad mitu tootesoovituste plokki, siis kontrolli, et ei oleks dubleeritud sisu ehk siis relevantsuse skoor peaks järgmisel plokil olema valitud väiksem.

Järgnevalt saad valida, kas soovid e-kirjas kuvada toote pealkirja, hinda ja nuppu ja ongi valmis.

Kuna iga klient saab erineva e-kirja, siis soovitan alati ennem vaadata ka vähemalt pisteliselt uudiskirjade eelvaadet, et näha, missugused tooted missugustele klientidele ilmuvad.

Vaikimisi e-kirja eelvaade on selline 😊

e-kirja eelvaade

Aga kui lülitad sisse Enable live merge tag info, siis näed juba paremat pilti:

Klientide e-kiri MailChimpis

Nii saad uurida, missugune näeb välja erinevate klientide e-kiri.

2. Mida teha hüljatud ostukorviga – 69% lahkub e-poest ilma maksmata?

Mida teha aga siis, kui klient on vaadanud tooteid ja lisanud ka mõne ostukorvi, aga pole siiski ostnud? MailChimpist on ka siinkohal abi.

Sul on kaks võimalust – kas saadad ühe meeldetuletuse kirja või kohe terve seeria. Seeria tähendab siinkohal näiteks kolme e-kirja (ajavahemikud võid ise määrata):

  • Esimene saadetakse 1 tunni pärast, kui klient hülgas oma ostukorvi.
  • Teine e-kiri saadetakse ühe päeva pärast.
  • Kolmas e-kiri saadetakse kolme päeva pärast.

Vaatame, kuidas meeldetuletuse e-kirja saata.

automatiseeritud e-kirjad MailChimpis

  • Vali automatiseeritud e-kirjade seast Turn on an abandoned cart email
  • Vali, millal saadetakse ehk siis saad valida, kas saadetakse ostukorvi hülgajatele 1, 6 või 24 tunni pärast väike meeldetuletus.
  • Vali kirja saatja.
  • Sisesta e-kirja teema.

E-kirja sisu osas pakutakse kõigepealt 3 valmiskujundust

3 kirja vormi MailChimpis

Kuna tooted lisab MailChimp automaatselt, siis saad siinkohal mõelda vaid e-kirja teema ja pealkirja peale – ülejäänu eest hoolitseb MailChimp.

Samas võid ka e-kirju miksida – lisa siia juurde ka tootesoovitused.

3. Kuidas luua MailChimpis maandumislehti?

Maandumislehed MailChimpis on eraldiseisvad MailChimpi serveris asuvad lehed, kuhu uudiskirjaga liitujad või potentsiaalsed uudiskirjaga liitujad maanduvad kas e-kirja või reklaami kaudu. Maandumislehele lisatakse tavaliselt ajaliselt või koguseliselt piiratud pakkumine või sooduspakkumine.

MailChimpis maandumislehtede tegemine on tasuta kõigile MailChimpi kasutajatele – uurime alljärgnevalt seda lähemalt.

Uudiskirjaga liitumise maandumislehe loomine

  • Vali Campaign -> Create Campaign -> Create a Landing Page -> vali Signup Page -> lisa maandumislehe nimi ja vali list, kuhu listiga liitujate andmed salvestatakse.
  • Kliki nuppu Begin.
  • Muuda logo, pealkiri ja sisu.
  • Kliki nuppu Save and Continue.
  • Kliki nuppu Add Page Tite & URL -> sisesta maandumislehe pealkiri. Tasuta MailChimpi kasutajatel jäävad URL’i mõningad numbrid, tasulised kontoomanikud saavad numbrite asemel määrata sõna.
  • Kliki nuppu Publish ja maandumisleht ongi valmis. Saad sinna külastajaid suunata nii oma veebilehelt kui reklaamidelt.

E-poe maandumisleht

  • Vali Campaign -> Create Campaign -> Create a Landing Page -> vali Product Page -> lisa maandumislehe nimi ja vali e-pood, kust tooteid valitakse.
  • Kliki nuppu Begin.
  • Muuda logo, pealkiri ja sisu.
  • Kui valid nupu Use Best Sellers, siis kuvatakse Su 4 paremini müüvat toodet. Kui valid Browse, siis saad ise valida tooted, mida maandumislehel näidatakse.
  • Kliki nuppu Save and Continue.
  • Kliki nuppu Add Page Tite & URL -> sisesta maandumislehe pealkiri. Tasuta MailChimpi kasutajatel jäävad URL’i mõningad numbrid, tasulised kontoomanikud saavad numbrite asemel määrata sõna.
  • Kliki nuppu Publish ja maandumisleht ongi valmis. Saad sinna külastajaid suunata nii oma veebilehelt kui reklaamidelt.

4. Kuidas saata välja automaatseid e-kirju?

Tänan-kiri esimese ostu eest

Kui klient teeb oma esimese ostu e-poest, siis on mitu võimalust tema tänamiseks – head sõnad, sooduskupong järgmise ostu jaoks või tasuta transpordi kupong või midagi muud.

  • Automatiseeritud tänan-kirja loomiseks vali ülamenüüst Campaigns -> Create Campaign -> vali Create an email -> vali Automated -> E-commerce -> Thank first-time customers -> lisa nimetus ja vali list, kellele automatiseeritud e-kirjad lähevad ja kliki nuppu Begin.

  • Tänan-kiri võib minna külastajale nt 1 tund peale ostu sooritamist.
  • Edit Schedule -> saad määrata, missugusel nädalapäeval e-kiri teele läheb ja mis kell e-kiri teele läheb. Nii saad välistada, et e-kirja ei saadetakse näiteks nädalavahetusel ja öösel -> Save Schedule kinnitab valiku.
  • Edit Segment -> võimaldab muuta segmenti, kellele e-kiri saadetakse.
  • Action võimaldab teha listi liikme väljadega peale saatmist automaatseid tegevusi.
  • Design Email alt saad minna esimest automatiseeritud e-kirja saatma. Saad luua e-kirja ja lõpetuseks vali Save&Continue.

Automaatne e-kiri neile, kes on toodet vaadanud, aga pole ostnud

MailChimp pakub automatiseeritud e-kirja loomist neile, kes on vaadanud kas uusi tooteid (8 viimati lisatud toodet) või enim müüdud tooteid (8 enim müüdud toodet) ja ei teinud ostu.

Siinjuures kasutatakse külastajate trackimiseks küpsiseid, mille kehtivus on 1 aasta. Iga kord kui saadad välja uudiskirja linkidega oma toodetele ja kui külastaja uurib neid tooteid, aga ei osta, siis saab ta meeldetuletuskirja.

7 päeva jooksul ei saa klient rohkem kui ühe meeldetuletuse e-kirja.

  • Vali oma konto -> Connected sites -> vali Product Retargeting Email -> Add.
  • Vali Edit Recipients -> saad valida mitu tundi (24 või 48 või 72) pärast TOP toote või uue toote vaatamist klient e-kirja saab.
  • Vali Edit From Name -> saad muuta saatja nime ja saatja e-posti aadressi.
  • Vali Subject -> saad lisada e-kirja pealkirja
  • Vali Design Email -> vali Basic kujundus -> muuda väljad ja vali Save and Continue.
  • Vali Start sending -> Start.

Kokkuvõtteks

MailChimp teeb sinu elu lihtsamaks ja aitab kasvatada müüki, kui sinu e-kirjad on koostatud kliendikeskselt.

Jõudu katsetamisel!

Kui sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda

29.01.2019|

Autorist:

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: Kodulehe tegemine Joomla, WordPress või Drupal baasil; e-poe tegemine OpenCart, VirtueMart või WooCommerce baasil; GIMP, veebianalüütika ja veebilehtede ning e-poodide testimine ja kampaanialehtede loomine.