Enne kui plaanid kodulehe statistika ja analüüsi teostamisega alustada või isegi enne Google Analyticsi paigaldamist, võiksid olla natuke teadlikum asjaoludest, mis mõjutavad sinu kodulehe analüüsi ja statistikat.

1. Mitte loetavad URL-id

Kui kodulehe URL-id ei ole arvuti- ja inimsõbralikud, siis on sul keeruline Analyticsis jälgida statistikat oma sisulehtede kohta, kuna sa ei tea, mis leht selle URL-i taga täpselt on.
Kui kampaanialehe URL on näiteks www.kodulehekoolitused.ee/worpressi-koolitus, siis on nii sulle kui ka teistele selge, millest on jutt. Kui sinu sisulehtede URL-id on stiilis www.kodulehekoolitused.ee/index.php?id=115825, siis oled probleemi ees.

Kui tead, mis lehed URL-ide taga on, siis on sul lihtne jälgida, mis lehti pidi määratud tunnelis külastajad liiguvad ja kas ning kui paljud jõudsid ka määratud eesmärkideni.
Tee kodulehel URL-id korda. See aitab kaasa ka parematele tulemustele otsingumootorites.

2. Flash koduleht

Paljud kodulehed tehakse nn Flash tehnoloogia ja kui nende sisulehed ei tehta Googlele ja teistele otsingumootoritele indekseeritavaks, jälgitavaks ja mõistetavaks, siis on sul sealt ka raske välja lugeda tõsiselt võetavat kodulehe statistikat.

3. Analytics ei tunne kõiki otsingumootoreid

Google Analytics tunneb maailmas enimlevinud otsingumootoreid, kuid talle on vaja näiteks kirjeldada neti.ee kataloogi, sest sealt saavad külastajad samuti tulla otsinguga sinu lehele. Tõsi neti.ee jääb Eestis oma populaarsuselt alla Googlele, kuid külastajate saabujate hulk võib olla märkimisväärne.

4. Ei segmenteerita, jäädakse pealiskaudseks

Hea kui andmeid kogud, aga niisama pole ju seda küll mõtet teha. Lihtsalt külastuste vaatamine või milliste võtmesõnadega lehele tullakse või kui kaua keskmiselt lehel ollakse ei anna samuti meile eriliselt midagi. Kui sa ei analüüsi ja ei tee oma järeldusi lehel toimuvast, siis ei muutu samuti midagi paremaks.

5. Ei määrata Goale ega Funnelit


Kui sa oma kodulehele ei sea mõõdetavaid eesmärke ehk Goale, siis sa ei saa iialgi teada, kas investeeritud raha oma veebilehte või müügitekstidesse ka ennast ära tasus. Kui sa ei määra Analyticsis Funnelit ehk külastajate võimalikku liikumisteid eesmärgini ehk Goalini, siis ei saa sa iialgi teada milliselt lehelt nad lahkusid ning mida võiks nendel lehtedel parandama.

6. Ei seota Analyticsi kontod Adwordsi kontoga

Kui sa teed Google Adwords reklaami ja sa pole Adwordsi ühendanud oma Analytics kontoga, siis ei saa sa ka teada oma märksõnareklaami kampaaniate conversion rate. Kui sa seda teed, siis tead ka mitu % reklaamil klikkinud inimestest tegi sinu lehel sinu poolt soovitud tegevust.

7. Ei kasutata IP filtreid

See tähendab seda, et kui sina või sinu töötajate IP aadressid pole Analyticsis nn välja kommenteeritud, siis arvestatakse kodulehe statistikasse sisse ka teie lehel viibitud aeg ja tegevused. Saadud kodulehe statistika ei ole siis päris tõene.

8. E-poe pidajad ei kasuta e-commerce Trackerit

Ei tunta süvendatult huvi kui palju erinevad tooted raha sisse toovad, mis päeval on kõige parem müük või mis on keskmise tehingu maksumus ja kui mitu külastust üks müük nõuab jne.

9. Ei märgistata reklaame, mis tulevad teistest kanalitest

Tehakse küll reklaami mitmetes erinevates veebikeskkondades bänneri kujul kui ka lihtsalt tekstipõhiselt, aga ei märgistata neid. Kui sa ei märgista oma reklaame, siis sa ei oska öelda millisest kanalist tuleb rohkem selliseid külastajaid, kes teevad enam sinu poolt soovitud tegevust. Nii ei tea sa ka täpselt millisesse kanalisse panustada rohkem või mis välja jätta.

10. Ei määrata veebilehe edukriteeriumeid

Viimase punktina lisaks kampaaniate ja reklaamide tasuvuspunktide välja arvutamisele ei määrata oma veebilehe edukriteeriumeid ehk tegevuse võtmeindikaatoreid (Key Performance Indicators – KPI), mis siis toetaksid ettevõtte põhitegevust.

Sinu ärivaldkonnast ja veebiteematikast lähtuvalt peaksid oma kodulehe puhul tegema selgeks, mis on need mõõdikud ja näitajad, mis annavad sulle selguse, kas olete õigel teel või mis annavad märku sellest kus ja mida on vaja täiendada.

Need olid mõned tähtsamatest punktidest, millest tahtsin kirjutada. Võib-olla jääb mõni punkt pealiskaudseks, kuid usun, et oluline sai öeldud. Kodulehe statistika on neid eeltoodud punkte arvesse võttes kindlasti nüüd palju väärtuslikum.

Kui sa pole veel antud teemaga ja Google Analyticsiga kodus, siis tutvu toimuva kodulehe statistika ja analüüsi ning optimeerimise koolitusega, kus saad hea põhja.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.