Kindlasti oled mõelnud, et sa peaksid tegelema e-posti turundusega. Aga millest alustada? Ikka e-maili sisuturundusplaanist. Selles postituses saad nõuandeid oma e-posti sisuturundusplaani koostamiseks.

e-maili_sisuturundusplaan

Sinu postkasti saabub kindlasti väga palju erinevaid müügipakkumisi, uudiskirju jne, vähemalt mulle küll saabub. Kui paljusid neist sa loed?

Mina loen/sirvin umbes pooli e-kirju, mis saabuvad e-posti turunduse teel ning nendest omakorda ehk kolmandiku puhul klikin ma mingil lingil, et edasi lugeda.

Mis siis eristab head e-kirja? Läbimõeldud ja väärtuspakkuv sisu õigele sihtrühmale.

1. Kes loevad sinu e-kirju?

Enne kui alustad oma e-kirjade disainimist ning kampaaniate koostamist, mõtle, kellele sa kirjutad.

Kui sa tead, kes on sinu sihtgrupp, siis on märksa lihtsam ka otsustada, mida sa neile kirjutama peaksid. See aga omakorda tähendab, et pead e-postiaadresse segmenteerima või koguma erinevatesse meililistidesse.

Näiteks me oleme loonud kaks erinevat meililisti Joomla ja WordPressi huviliste jaoks, sest üldjuhul, kes on huvitatud Joomlast, ei pruugi olla huvitatud WordPressi teemadest ning vastupidi.

Meililistide või segmenteerimisega ei tasu ka liiale minna, sest pole mõistlik koostada erinevaid e-kirju, kui sul on igas listis vaid paar e-posti aadressi.

2. Mida kirjutada?

Nüüd sa juba tead, kellele sa kirjutad, seega tuleb mõelda, millest kirjutada. Kõigepealt tasub mõelda, kuidas sa oled kogunud aadresse oma meililisti. Kui oled kogunud e-posti aadresse konkreetse kampaania raames, siis tead juba, millistest teemadest on nad huvitatud.

Alati tasub meililisti saata infot tulevaste sündmuste ja oluliste uudiste kohta. Samas iga kord ei pea sa kirjutama uut sisu, mida jagada e-kirjas.

Näiteks kui blogil on oluline roll, siis võid uudiskirjas jagada populaarsemaid ja olulisi postitusi. Oled lugenud kellegi postitust, millest võiksid olla huvitatud ka sinu meililisti lugejad? Jaga seda.

See, mida kirjutada, oleneb siiski väga palju sinu tegevusvaldkonnast ja lugejaskonnast. Toon sulle siinkohal ühe näite teemadest, millest võiks kirjutada üks ettevõte.

Oletame, et sa tegeled loodustoodete müügiga. Sinu e-posti turunduskampaania teemad võiksid olla:

  • kingiideed pühadeks;
  • pühadetervitused;
  • tootearvustused sotsiaalmeedias;
  • juhendid, nõuanded või retseptid, kuidas mingit toodet saab kasutada;
  • tulevad tooteesitlused;
  • artiklid mingite toodete kasulikkusest tervisele, erialaspetsialistide arvamused;
  • populaarsed postitused.

Iga kuu ei pea kõikidel teemadel kirjutama, vaid valid näiteks 2-3 teemat e-maili sisuturundusplaani jaoks ja seal juba täpsustad, millest kirjutad.

3. Kui tihti kirjutada ja millised on sinu e-kirja eesmärgid?

Kahjuks ei saa keegi sulle öelda, kui tihti sa e-kirju saatma peaksid. Mõned saadavad e-kirju iga päev, samas kui teised saadavad kord nädalas või isegi kord kuus.

Kokkuvõttes pead sa ise otsustama, milline intervall sobib sinu ettevõtte tegevusala ja eripärga paremini. Kui alles alustad e-posti turundusega, siis proovi esialgu saata kas või üks e-kiri kuus.

Kui sa saadad uudiskirju/kampaaniaid liiga harva, siis võib eksisteerida oht, et sinu meililistiga liitunud inimene on unustanud, et ta on andnud nõusoleku sinult e-kirju saada ning kirjad saadetakse rämpsposti.

Uudiskirjade ja e-posti turunduskampaaniate eesmärgiks ei ole tüüdata meililistiga liitunuid. E-posti turunduse eesmärgiks on siiski oma meililistiga liitujatega pikaajalise suhte arendamine ning seda saad sa saavutada, kui pakud lugejatele väärt sisu.

Igal e-kirjal peaks olema ka oma eesmärk. Näiteks kodulehele liikluse saatmine, müümine, teavitamine jne. Jah, müümine on üks e-posti turunduse eesmärkidest, aga see ei tähenda, et peaksid pidevalt ainult müügipakkumisi saatma.

4. Koosta omale konkreetne plaan.

E-posti turundus hakkab tööle siis, kui oled järjepidev ning oled läbi mõelnud kellele, mida ja millal kirjutad.

Sisuturundusplaanis saadki täpselt määratleda:

  • mida kirjutada;
  • millal saata;
  • kellele saata;
  • kes on sisu loomise ja saatmise eest vastutav;
  • mis on e-kirja eesmärk.

Tegelikult oleks oluline panna paika numbriline eesmärk, mida saad mõõta. Samuti tasuks jälgida, kui mitu korda avatakse e-kirju ja millal avatakse, palju klikitakse linke ning milline on tagasipõrkemäär. Kampaaniate andmeid jälgides saad analüüsida oma e-kirju.

Peale e-posti sisuturundusplaani valmimist ei jäägi muud üle kui alustada oma plaani järgimist ja kampaaniate koostamist.

Siiski, enne kui saadad e-kirja oma meililistile, testi oma kampaaniat. Paranda kirjavead, kontrolli linke ja vaata, kuidas su e-kiri näeb välja erinevates e-posti programmides. Lisaks loe lähemalt, millised on need 20 viga, mida e-maili turunduses vältida.

Tahad teada, kuidas planeerida ja läbi viia kampaaniaid ning kasvatad meililisti? Tule e-posti turunduse koolitusele.

Koolitusel kasutame MailChimpi, mis on maailmatasemel e-posti turunduse tööriist ning võimaldab sul saata kuus kuni 12 000 e-kirja kuni 2000-le postiloendiga liitunule täiesti tasuta.

Koolituse tulemusena tead, kuidas läbi viia kampaaniat ja kuidas selle tulemusi mõõta. Oskad koostada erineva sisu ja eesmärkidega e-kirju ning kuidas kasvatada meililisti.