Artikliturundus on üks vanemaid sisuturunduse viise, mis töötab hästi, kui teed seda õigesti ja süsteemselt. Peamine probleem algajatel artikliturunduse viljelejatel on see, et puudub suur pilt, järjepidevus või ollakse liigselt kinni SEO-s.

Artikliturundus kui sisuturunduse osa

Mis on artikliturunduse eesmärk?

See ei ole massiliselt oma artiklite levitamine ükskõik mis kanalites ja mis vahenditega, et saada oma veebilehe suunas uusi linke ja rohkem liiklust.

Vaata, mida Rand Fishkin SEOmoz-st räägib emotsionaalselt sellest, kuidas paljud saavad aru artikliturunduse olemusest. Vaata videot aadressilt: http://moz.com/blog/article-marketing-mostly-a-scam-whiteboard-friday

Artikliturundus on läbimõeldud viis, kuidas teha sinust või sinu ettevõttest oma ala ekspert või tunnustatud asjatundja.

Miks peaks sinust saama tuntud ekspert? Põhjus on selles, et inimesed usaldavad eksperte ja arvestavad nende soovitustega oma ostuotsuse langetamisel.

Hakka kirjutama ja näita, et oled ekspert. Miks?

Paljud tublid ettevõtjad, kes on oma valdkonnas tegutsenud turul kümme aastat või enamgi, naeravad selle eksperdi jutu peale ja ütlevad, et no mis ekspert nüüd mina olen.

Loomulikult oled, sest sa oled tegutsenud selles kitsas alas piisavalt kaua, et saada hea kogemuste pagas.

  • Sa oled ju kindlasti lugenud 10 korda rohkem oma teema kohta kui keskmine inimene.
  • Sa oled kogenud, katsetanud erinevaid olukordasid, millest tavalisel inimesel pole aimugi.

Sul on tegelikult, mida inimestega jagada ja millest sinu tulevased kliendid võiks kasu saada.

Küsimus on selles, kuidas seda infot pakendada ja süsteemselt viia nendeni, kes seda tõeliselt ka vajavad.

Olgu mainitud, et näiteks need ettevõtted, kes peavad asjalikku äriblogi saavad HubSpot uuringu kohaselt liiklust oma veebilehele sadu või tuhandeid kordi rohkem kui need, kelle veebilehel on juttu vaid oma tootest, meist, kontakt jne.

Juhised artikliturunduse planeerimiseks ja tegevuskava

Ma tean, et enamusele väikeettevõtjatest on sisuturundusega tegelemine lisakohustus.

Sulle ei meeldi planeerida ning pole aega teha mingeid ettevalmistustöid, kuid siiski koosta lihtne tegevuskava järgmiste punktide abil ja sinu leitavus Googles paraneb märkimisväärselt.

Püstita konkreetne eesmärk

Enne kui alustad artikliturundusega, pead endale selgeks tegema, miks sa seda tegema hakkad. Palun ära sea eesmärgiks oma toodete või teenuste tutvustamist. Seda on keeruline mõõta ja see on umbmäärane.

Hea eesmärk on:

  • ajaliselt piiritletud
  • ühikuliselt määratletud
  • realistlik
  • spetsiifiline
  • teostatav

Näiteks võib artikliturunduse üks eesmärk olla:
„Kasvatada 2014 aasta lõpuks läbi koostööpartnerite kanalitest tulnud unikaalsete külastajate arvu 3000 võrra.“

Kui sa tead ligikaudugi kui mitu inimest näiteks 1000–st sooritab sinult konkreetse summa väärtuses ostu, siis oskad juba arvestada, millistesse kanalitesse reklaamiraha panustada. See tegevus aitab sul ka mõista kui pika ajapärast sinu pingutus hakkab vilja kandma.

Näites toodud eesmärk annab sulle aimu, mida tuleks ette võtta antud eesmärgi täitmiseks. Kui sul pole eesmärki, mille poole püüelda, siis oled sa üks paljudest, kes kustutavad tuld ega suuda süsteemselt oma turundusega edasi liikuda.

1. Pane kirja oma sihtgrupi probleemid ja väljakutsed

Sina tead ja tunned kõige paremini, miks nad sinu poole pöörduvad ja miks nad sult ostavad.

Kirjuta üles kõik need teemad, mis neile peavalu tekitavad või milliste väljakutsetega nad igapäevaselt vastakuti seisavad.

Suure tõenäosusega jaguneb sinu sihtgrupp mitmeks. Pane igale peamisele kliendi profiilile oma nimi ja analüüsi nende omadusi ja erisusi.

Kui sa ei tea ega tunne oma sihtgrupi probleeme, siis pole sul kahjuks lootust kirjutada huvitavat teksti oma lugejaskonnale või sa kirjutad valedele inimestele.

2. Pane kirja 10 võimalikku artikli pealkirja

Nüüd, kus sihtgrupi suurimad mured ja väljakutsed on teada, koosta alustuseks 10 artikli pealkirja.

Need on esialgsed, kus igaüks kommunikeerib ühte valusat probleemi, millest lähemalt kirjutada.
Kasuta kindlasti olulisi märksõnu oma artikli pealkirjades, tekstis ja lehe kirjelduses.

3. Tee märksõna uuringut

Kasuta sellist Google Adwordsi tasuta tööriista nagu märksõna planeerija ehk Keyword Planner, mis annab teada, milliseid märksõnu inimesed Googlest sinu valdkonnas otsivad.

Saad teada, mida nad kõige rohkem internetist otsivad ja ühtlasi ideid, millistele märksõnadele oma artikleid optimeerida.

4. Pane kirja kanalid, kus kavatsed artikleid avaldada

Otsi üles kõik veebikeskkonnad, kus sinu sihtgrupp liigub ja palju aega veedab. Selgita välja kui suur on selle keskkonna liiklus ning kui suur võiks olla hinnanguliselt sinu sihtgruppi kuuluvate inimest hulk.

  • Tee teemakohastes blogides külalispostitusi.
  • Palu teemakohastel sotsiaalmeedia kanalite haldajatel avaldada teie nupukesi viitega teie veebilehel.
  • Leia üles foorumid ja veebilehed, kus sihtgrupp liigub ning anna väärt nõu ja räägi kaasa.
  • Kasuta võimalusel asjakohaste veebilehtede e-maili liste.

Artikliturundus ei piirdu vaid internetikeskkonnaga. Kui sinu sihtgrupp tarbib ka trükimeediat, siis uuri välja milliseid teemakohaseid ajakirjasid nad tellivad või milliseid ajalehti nad meelsamini loevad.

Näiteks meie avaldame oma artikleid ka äri ja juhtimise teemalistes ajakirjades.
Kalkuleeri, mis läheb see sulle maksma ja kas on võimalik teha mingeid mõlemale osapoolele kasulikke diile.

5. Pane kirja, millal mingi artikkel avaldatakse

Kui sinu toode või teenus on seotud hooajalisusega, siis peaks seda kindlasti arvestama. Näiteks kui maja välisvärvide tootja kirjutab midagi õpetlikku värvide valimisest ja eeltöödest, siis kindlasti tuleks vastav sisuline artikkel avaldada vahetult enne kevadet, just siis kui paljud majaomanikud töid planeerivad.

6. Pane kirja, mida lugeja peab peale artikli lugemist mõtlema või tegema

Iga artikkel, mida sa kuskil avaldad, ei tohiks lugejale anda kätte kogu informatsiooni. Üks eesmärk on lugeja tuua oma veebilehele, kust saab siis kogu info. Selleks lisa alati artikli lõppu nn autorikast, kus on paar sõna autorist, üleskutse tegevusele ja viide sinu kodulehele.

7. Kirjuta lugeja jaoks kõrge väärtusega artikleid

Iga artikkel peaks lugejale pakkuma mingit väärtust ja see võib olla:

  • Info, mis teeb tema elu lihtsamaks või kergemaks
  • Sisu, mis aitab rohkem teenida
  • Selge juhis, mis õpetab, kuidas teha midagi paremini või kiiremini
  • Emotsionaalne või õpetlik elamus, mida jagada
  • Abimaterjal, mis aitab teha valikuid või otsuseid
  • jne

See on sisu, mille pärast külastaja tuleb sinu lehele ikka ja jälle tagasi. See on sisu, mille iga rida loetakse põhjalikult läbi. See on raske ülesanne, kuid me peame selle poole püüdlema.

8. Väldi dubleeritud artiklite levitamist

Näiteks Google peab kahe ühesuguse artikli tuvastamisel originaaliks seda, mille ta esimesena indekseeris. Teine samasugune on plagiaat ja seda ei pruugi otsingumootor üldse otsingutulemustes kuvada. Vähemalt mitte esimestel lehtedel.
Kui tahad sama artiklit mitmes kanalis avaldada, siis soovitan need natuke ümber kirjutada. Sealhulgas pealkirjad.
Siin on video, kus Google esindaja avaldab arvamust artikliturunduses kasutatavatest võtetest.

9. Mõõda oma tegevusi

Kui sa ei mõõda oma tegevusi, siis ei saa sa kunagi teada, milline kanal näiteks sinu jaoks töötab kõige paremini. Millisest kanalist tuleb rohkem selliseid külastajaid, kes teevad sinu poolt soovitud tegevusi. Millal lõpetada ebaratsionaalsete kanalite sponsoreerimine.

Mõõda kui palju oled panustanud raha artikliturundusele ning kui palju see toob sulle tagasi. Pea meeles, et sisuturundus on maraton, mitte sprint.

10. Koosta oma sisuturunduse plaan

Siin on üks näide võimalikust sisuturunduse tegevusplaanist. Tavaliselt tehakse selline plaan vähemalt kolmeks kuni kuueks kuuks.

Sinu plaan Artikli avaldamise kuupäev Artikli avaldamise kuupäev
23.03.2015 23.04.2015
Teema/Title Kuidas sisuturundus tõstab firma müüki? TOP 10 nippi, kuidas kirjutada huvitavat artiklit
Sisu/Detailid Detailne õpetus, kuidas planeerida ettevõtte sisuturunduse strateegiat ja tegevusplaani. Kümme olulist faktorit ja näidet, mida jälgida väärtuspõhise artikli koostamisel.
Märksõnad Sisuturundus, artikliturundus Kuidas kirjutada artiklit? Kodulehe sisu kirjutamine
Kanal Ettevõtlus blogi Turundus alane veebileht
Sihtgrupp Turundaja Tuuli ja ettevõtja Siim Turundaja Tuuli
Üleskutse/Pakkumine Läheb meie lehele ja annab oma e-maili, et saaks näidis tegevusplaani alla laadida Läheb uurima meie veebilehele sisuturunduse alast koolitust

NB! Mõistlik on artikleid avaldada ühes kanalis aasta jooksul regulaarselt. Näiteks kord iga 2 kuu tagant või isegi sagedamini kui võimalik. Oma blogis võiks uus postitus ilmuda näiteks 2-4 korda kuus. Liiga optimistlik vist :).

Alusta artikliturundusega kohe ning sinu ettevõtte internetiturunduse strateegia saab rohkem tuult tiibadesse. Google hindab väärt sisu ja ma võin julgelt väita, et ta premeerib sind järjepideva huvitava sisu avaldamise eest paremate positsioonidega otsingutulemustes.

Järgmises artikliturunduse teemaga seotud postituses tahan anda sulle kontrollnimekirja, mida pidada silmas hea artikli kirjutamisel. Seniks head plaani koostamist :).

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.