Mida teha, kas tellida kodulehe tegemise teenus sisse või püüda ise sellega hakkama saada? Arvan, et see sõltub sellest, kui tõsiselt sa suhtud oma ettevõtmisesse ning kui palju oled valmis panustama. Kui sul pole aega või huvi oma kodulehega tegeleda, siis võimalusel telli veebiteenus oma ala proffidelt. 

Veebiteenused ei ole ainult tehniline kodulehe tegemine

Kodulehe tegemine on vaid jäämäetipp, mis kogu protsessist välja paistab. Kui oled oma kodulehe lähteülesande põhjalikult koostanud, siis algab kodulehe tegemine ehk töö tehniline teostus. Paraku selles valdkonnas väheteadlik teenusetellija arvab sageli, et tegu on puhtalt tehnilise ülesandega, kuid see ei ole nii.

Algajate kodulehe tegijate suurim mure ongi just see, et ei võeta aega lähteülesande koostamiseks, vaid kohe läheb kodulehe tegemiseks. Samuti ei suuda sageli paljud kodulehe tegijad panna ennast tegeliku veebilehe kasutaja rolli ja leht tehakse nii nagu loojale meeldib. Jäta meelde, et Sina ei ole oma kodulehe kasutaja.

Veebilehe tellimine professionaalidelt

Kui sa tellid oma kodulehe internetiturunduse agentuurilt, siis selles protsessis hakkavad vastavalt lähteülesandele ja kokkusaamisel vastuvõetud otsustele tegema oma tööd:

Veebiturundaja/projektijuht – vastutab, et lähteülesandes saaks selgeks kõik hädavajalik toimiva veebilehe teostamiseks. Tema jagab tulenevad ülesanded ja tähtajad teistele meeskonna liikmetele.

Veebidisainer – kannab hoolt silmale ilusa ning lehe eesmärgist tuleneva disaini eest. Veebidisaineri ülesanne on lisaks visuaalsele poolele teha projektijuhile ettepanekuid loodava veebilehe kujunduse planeerimisel.

Programmeerija – tema on see, kes tagab, et kõik vajalikud rakendused ja funktsioonid saaks toimima nii nagu seda veebiturundaja ja veebidisainer on mõelnud.

Copywriter – kui sul on tarvis lahedaid ja atraktiivseid müügitekste, mis lugejaid liigutaks ning paneks tegutsema, siis on just copywriter see, kes selle eest hoolt kannab.

Testijad – nemad katsetavad, kuidas näiteks loodud veebileht töötab erinevate veebisirvijatega ning kuidas lehe kasutaja leiab üles info, mida otsima tuli. Samuti on nende ülesanne leida üles võimalikud probleemid enne leha avalikustamist.

Iga meeskonna liige on oma ala spetsialist ja äärmiselt oluline lüli protsessis. Nad panevad sellesse töösse kogu oma loomeande ja kogemused, mida asendada on keeruline. See on muide ka üks faktor, miks kvaliteetsete kodulehtede hinnad on nii kõrged.

Kodulehe tegemise teenused suurtelt agentuuridelt ei ole odavad, kuid siiski kui käsil on omale uue veebilehe tellimine tasuks teha natuke taustauuringut ja võtta vähemalt kuni kolm hinnapakkumist.

Veebilehe tegemine oma jõududega

Kui sul aga tuleb lihtsam koduleht või puuduvad rahalised vahendid, siis võid ju selle ka vabalt ise teha. Muidugi soovitan ikka koostada loodavale veebilehele põhjalik lähteülesanne ning küsida lehe planeerimisel nõu asjatundjatelt.

Nüüd kus sisuline ja raskem töö tehtud, tuleb sul oma aega kulutada mõne tasuta sisuhaldustarkvara kasutamisele ja haldamisele. Väga levinud on veebilehe tegemine vabavaraga, millest siin võib välja tuua kõige võimsamad ja tuntumad.

Veebilehe tegemine JoomlagaJoomla: Väga võimekas kodulehe mootor ja Eestis on olemas tugev kogukond, kust iga kasutaja võib oma küsimustele abi saada. Sobib nii suuremate kui väiksemate ettevõtete ja asutuste lehtede tegemiseks.

Kodulehe tegemine WordPressisWordPress: Suurepärane sisuhaldustarkvara blogipidajatele, aga samas tehakse WordPressis ka suurte ettevõtete ja asutuste kodulehti. Eestis korraliku kogukonda pole veel tekkinud, kuid on väga populaarne platvorm. Eestis on WordPressi kasutamine tõusnud esimesele kohale.

Veebilehe valmistamine DrupaligaDrupal: Eestis on populaarsus võrreldes kahe eelmisega tunduvalt väiksem, kuid oma sisult vaata, et üks võimsamaid sisuhaldustarkvarasid maailmas. Drupal on siiski Eestis tõusnud kolmandale kohale.

Vastus küsimusele „Kas tellida veebilehe tegemine teenusena sisse või teha ise?“ on siiski see, et kui pole aega, siis telli teenus ja kui pole finantsilisi võimalusi, siis tee ise. Mõlemal juhul ei pääse kodulehe planeerimisest:)

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.