Kõik, kelle käest ma olen küsinud, on öelnud, et neile ei meeldi hüpikaknad. Samuti saab lugeda internetist, kuidas paljud lausa vihkavad pop-up’e. Samas aga leiab tõestust, et hüpikaknad kodulehel töötavad. Mida siis pidada silmas pop-up’ide koostamisel?

Miks kasutada hüpikaknaid?

Hüpikakna eesmärgiks on tegelikult jõuliselt suunata kodulehe külastajat tegema sinu poolt soovitud tegevust.

Kontaktide kogumiseks

Hüpikaknaid kodulehel kasutatakse peamiselt e-postiaadresside kogumiseks. MailChimp on öelnud, et kasutajate meililistid suurenesid 60% võrra, kui kasutati hüpikakent uudiskirjaga liitumiseks.

AWeberi eksperiment tõestas, et hüpikakna abil koguti uudiskirjaga liitujaid 1375% võrra rohkem kui tavalise vormiga.

Tagasiside kogumiseks

Hüpikaknaid saab kasutada ka tagasiside küsimiseks. Hotjar soovitab küsida külastjajalt, mis takistas teda sinu poolt soovitud tegevust tegemast (olgu selleks uudiskirjaga liitumine, ostmine, tellimine) või mis info oli puudu otsustamiseks.

Tagasisidet tasub küsida just nendelt lehtedelt, kus külastajad kõige enam lahkuvad ning tänan-lehtedelt. Tänan-lehtedelt küsi, mis olid need olulised faktorid, mis mõjutasid tema ostuotsust või muud tegevust.

Küsides kasutajalt, miks ta lahkub või miks ta tegi soovitud tegevust, võimaldab sul paranda oma kodulehte. Näiteks HubSpot Academy suurendas oma liitujate arvu 10% võrra tänu Hotjari küsitlusele.

Millega arvestada pop-up’ide loomisel?

1. Paku kasutajale lisaväärtust. Hüpikaken peab olema seotud lehega, kus külastaja parasjagu viibib. Näiteks, kui külastaja loeb Facebooki teemalist postitust, siis võiks selle postituse juures pakkuda tasuta e-raamatut Facebooki turundusnippidega e-postiaadressi vastu.

2. Ajasta pop-up’i ilmumine. Pole mõtet ajastada hüpikakna ilmumist kohe lehe laadimisel, see pigem segab kasutajat. Arvesta pigem sellega, kuidas külastaja sinu kodulehe sisu tarbib.

Näiteks postituse juures näita hüpikakent, kui ta on jõudnud lugeda üle poole postitusest. Või kui külastaja on uurinud tootelehte üle 30 sekundi, siis paku talle näiteks sooduskoodi.

Kui aga külastaja hakkab lehelt lahkuma, siis võid küsida temalt hoopis tagasisidet.

3. Tekst peab olema täpne, sisaldama üleskutset tegevusele ning ka kõnetama külastajat. Ära lihtsalt kirjuta, et „Liitu meie uudiskirjaga“. Parem oleks kirjutada „Sulle meeldis see postitus? Kui soovid, siis saadaksime sulle kord kuus huvitavamad postitused e-kirjana“. Anna võimalikult täpselt teada, mida külastaja saab oma e-postiaadressi andmise eest.

CTA nupp peaks selgelt välja paistma ning olema suunatud konkreetsele tegevusele.

4. Muuda hüpikakna sulgemine lihtsaks. Kui külastaja peab hakkama otsima võimalust hüpikakna sulgemiseks ning ta ei pane seda tähele, siis võib ta sinu lehelt hoopis lahkuda.

5. Nutiseadmetes kasuta väikeseid hüpikaknaid või ära kasuta üldse. Parem on siin juhinduda Google soovitustest, millest räägin allpool.

6. Vii läbi A/B teste. Ainult nii saad luua kõige efektiivsema hüpikakna oma kodulehele.

Kuidas Google suhtub pop-up’idesse?

Google on öelnud, et kui hüpikaken takistab sisu tarbimist ehk vähendab kasutusmugavust, siis need lehed ei pruugi saada kõrgeid tulemusi otsingutulemustes. Kuna nutiseadmete ekraanid on märksa väiksemad, siis Google’i algoritm mõjutab just otsinguid, mida tehakse nutiseadmetes.

See mõjutab eelkõige just neid lehti, kus hüpikaken avaneb külastajale kohe lehe avanedes. Google on toonud välja ka kolm illustratiivset näidet, millised on sisu tarbimist vähendavad pop-up’id.

Pop

Samas on aga lubatud ka erandid. Nimelt ei karistata sind, kui kasutad hüpikakent küpsiste teavitamiseks, parooli küsimiseks või vanuse verifitseerimiseks ning kui reklaam katab „mõistlikkuse piirides“ ekraani ning mida kasutaja saab kergelt sulgeda.

Mõistlikes piirides ei ole just täpne defineering, aga õnneks on olemas ka illustratiivne näidis, mida Google selle all silmas peab.

Kokkuvõte

Kuigi hüpikakent saab edukalt kasutada kodulehel, ei tähenda see veel, et peaksid pop-up’e massiliselt kasutama hakkama.

Mõtle hoolikalt läbi, milleks sa tahad hüpikakent kasutada ja kus seda kasutada, sest kui külastaja tunneb end pop-up’ist liiga häirituna, siis ta võib sinu kodulehelt hoopiski lahkuda.

Soovin sulle edu hüpikakna kasutamiseks.

Või tule hoopis Mailchimpi koolitusele, kus vajadusel paneme uudiskirjaga liitumise vormi hüppama 🙂

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Häli Maurus

Häli on meie meeskonda kaua otsitud veebispetsialist, keda huvitab väga veebiprogrammeerimine ja kodulehe tegemine. Vabal ajal loeb palju raamatuid ning kannab hoolt oma isikliku raamatukogu eest.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.