Tõsta hotelli kodulehe conversion rate uuele tasemele

Avaleht/Kodulehe optimeerimine/Tõsta hotelli kodulehe conversion rate uuele tasemele

Tõsta hotelli kodulehe conversion rate uuele tasemele

Miks sinu hotelli kodulehe conversion rate ehk konversiooni tase on nii madal? Sul võib olla küll imeilus veebileht ja isegi sellel võib käia palju külastajaid, kuid sellest pole mitte mingit kasu, kui nad ei kasvata sinu hotelli broneeringute arvu. Kus on probleemid?

htoel website conversion rate

Ütleme siis otse välja, et sinu kena hotelli veebileht, mille konversiooni tase on madal ega too piisavalt uusi kliente, on just kui üks eriti kallis voldik või brošüür internetis.

Sul on ainult kulutused ja sissetulekud kodulehe kaudu on nii madalad, et tekib küsimus, miks sa oled omale sellise veebilehe lasknud teha?

Selles postituses uurime täna, mis võivad olla need põhjused, miks sinu hotelli veebilehe konversiooni tase on liiga madal. Ehk siis, miks kodulehelt tuleb nii vähe tubade broneeringuid? Mida peaksid oma veebilehe juures kontrollima, katsetama või paremaks tegema.

Mis asi on hotelli kodulehe conversion rate?

Veebilehe konversiooni määr või tase ehk conversion rate on olulise tegevuse tegemine külastaja poolt, mis aitab kaasa sinu ärieesmärkide saavutamisele.

Näiteks: Kui sinu hotelli veebilehte külastatakse ühes kuus 100 000 korda ja sellest 6000 broneerib veebilehe kaudu omale toa, siis on sinu hotelli kodulehe conversion rate 6%.

Veel 2012 oli maailmas majutusteenuse ja turismiteenuse pakkujate turul nende keskmine veebilehe conversion rate 4%.

Hotellide conversion rate

Kui keskmine majutusasutuste veebilehtede conversion rate on 4 protsenti, siis miks osadel on see näiteks 10%. Mida teevad need veebilehed paremini ja teised mitte?

7 suurt ja levinud probleemi hotelli veebilehtedega

Alljärgnevalt toon sulle välja 7 enamlevinud probleemi veebilehel, mille pärast suur arv hotelle ja ka teisi majutusettevõtteid jäävad ilma väga paljudest uutest klientidest.

Vaata, kas tunned oma veebilehe juures mõne probleemi selgelt ära.

1. Puudub unikaalne väärtuspakkumine

Kas sinu väärtuspõhine pakkumine ütleb veebilehe külastajale selgelt, mille poolest sina erined teistest?

Kui potentsiaalne klient võrdleb hotelle, kus peatuda või puhata, siis alateadvuses otsib ta vastuseid järgmistele küsimustele nagu:

  • Kui kallis see on? Mis hinda küsitakse ja mis väärtust pakutakse?
  • Kas see säästab mu aega? Kus see asub?
  • Kuidas tehakse mu elu paremaks? Mis mugavusi, võimalusi ja teenuseid pakutakse?
  • Mille poolest erineb see teistest samalaadsetest?
  • Mis on see mõjuv põhjus, miks ma peaks siit ostma?

Greenwood Hospitality Group finantsjuhtimise asepresident Paul Wood ütleb, et tugev väärtuspõhine pakkumine peab ütlema selgelt, miks külastaja peaks valima sinu hotelli. Tegelikult kehtib see iga veebilehe puhul.

Kui sinu eesmärk on kõigile meeldida, siis tulemuseks on see, et sa ei meeldi kellelegi. Loe Larry Mogelonsky postitust, mis annab nõu, kuidas oma unikaalne ja väärtuspõhine pakkumine kokku panna.

Soovitus: palu mõnel kliendil vaadata oma hotelli veebilehe avalehte või mõnda olulist sisulehte, mille kaudu uued külastajad satuvad sinu kodulehele ning küsi, kas ta saab 5 sekundiga aru, mille poolest teie erinete teistest ja miks peaks teid valima.

2. Kas teie kohta leiab piisavalt külastajate tagasisidet?

Pea meeles, et keskmine majutuse otsija käib enne otsuse tegemist läbi ca 22 veebilehte ja enamuse otsuseid mõjutab just võõraste inimeste hinnang teie majutusele ja nende saadud kogemusele.

Neid huvitab viimati hotelli külastanute tagasiside ja nad vaatavad läbi viimased 6-12 kommentaari. Nad uurivad, mida teie kohta räägitakse sotsiaalmeedias ja näiteks TripAdvisoris.

Sellest slaidiesitlusest, leiad infot selle kohta, mille põhjal sünnib ostuotsus.

Bazaarvoice uuringu kohaselt tegid need veebilehe külastajad, kes lugesid hotelli veebilehel arvustusi ja teiste tagasisidet, 77% juhul soovitud tegevuse ning 25% tulid ka hiljem lehele tagasi.

45% omal käel reisijatel ja 54% ärireisi planeerijatel aitas otsuse langetada just teiste tagasiside ja jagatud kogemused (Allikas: Google Think Insights).

Ülesanne koheselt täitmiseks: kontrolli kas sinu hotelli veebilehele on lisatud nähtavale kohale külastajate arvustusi ja tagasisidet. Mida reaalsemad inimesed ja värskem info seda parem.

Lase julgelt oma külastajatel avaldada tagasisidet sinu sotsiaalmeedia kanalis. Ning premeeri neid selle vaeva eest järgmisel korral näiteks soodsama hinnaga. Peale kauba õpid neid paremini tundma ja saad väärt tagasisidet oma teenuse kohta.

Siin on sulle terve hunnik erinevaid allikaid ja uurimustöid, mis räägivad, kui tähtis on külastajate tagasiside.

3. Kas te suunate külastajat igal sisulehel tegevusele?

Kui sa ei ütle, mida külastaja peab lehel tegema, siis ära looda, et nad seda ka teevad. Kui sa paned veebilehe külastaja mõtlema, et mida ta järgmiseks tegema peaks, siis on su veebilehel olukord ikka päris halvasti.

Miks peab külastajatele ütlema, mida ta peab lehel tegema?

Selge üleskutse tegevusele:

  • juhatab külastaja sujuvalt tema lõppeesmärgi poole;
  • annab külastajale hea kasutajakogemuse;
  • aitab saavutada sinu veebilehe eesmärke.

Igal sisulehel võiks olla kliendi kasu rõhutav või järgmist lehte tutvutav üleskutse koos nupuga, mis aitab külastajal mugavalt ilma mõtlemata teie veebilehel liikuda.

Järgneval näitel ei ole veebilehel nähtaval kohal ei üleskutset tegevusele ega call to action nuppu, mis ütleks külastajale viisakalt, mida ta peab järgmisena tegema.

Hotell Starest

Kus on CTA?

Kui sellel veebilehel oleks üks väärtuspõhine üleskutse tegevusele ja call-to-action nupp, mille kaudu tegevust teha, tunneks külastaja end palju mugavamalt ja kindlamalt.

Jäta endale meelde – sinu üleskutsed tegevusele ja nendega kaasas käivad nupud on ühed olulised võtmetegurid veebilehe konversiooni määra suurenemisel.

4. Kas sinu hotelli veebileht avaneb külastaja arvutis piisavalt kiiresti?

Külastajal on väga kiire ja ta tahab kiirelt infole ligi pääseda. Kui sinu veebilehe allalaadimise kiirus on aeglane, siis külastaja läheb teisele lehele ega tule sinu lehele tagasi.

Kui palju jääb sul sellel põhjusel raha teenimata või kuidas see mõjub sinu brändi usaldusväärsusele? Rohkem kui sa oskad arvata.

Kui sinu veebilehe avanemiskiirus ületab 2 sekundit, siis külastajad muutuvad kannatamatuks. Akamai uurimuse kohaselt peale 4 sekundit ootamist lahkub lehelt 57 % külastajatest.

Kodulehe kiirus

Allikas: http://www.akamai.com

Veebilehe allalaadimiskiirus mõjutab sinu positsioone otsingumootoris

Veebilehe kiirus on oluline ka Google jaoks, sest viimane arvestab veebilehe allalaadimise kiirust otsingutulemuste järjestamise algoritmis.

Mida peaksid kohe tegema: Kui sa oled veebilehe omanik või haldad seda, siis katseta alltoodud tasuta tööriistasid. Saad aimu, millised probleemid sul veebilehe ja allalaadimise kiirusega on.

Page Speed hindab sinu veebilehte 100 punkti süsteemis ning teeb ettepanekuid probleemide lahendamiseks.

YSlow see on Yahoo tasuta tööriist, mis annab soovitusi veebilehe kiiruse parandamiseks.

WebPagetest näitab detailselt, kuidas sinu veebileht kasutaja arvutis üles laeb ja kus on probleemid ning teeb sealjuures ettepanekuid olukorra parandamiseks.

5. Kas broneerimissüsteem töötab ikka laitmatult?

Oletame, et veebilehe külastaja on otsustanud teie hotelli kasuks, siis kanna hoolt, et ruumi broneerimine oleks talle võimalikult lihtne, kiire ja mugav. Sinu hotelli veebilehe külastajal peab olema võimalus alustada broneeringuga peaaegu igalt sisulehelt.

Sõltumata sellest kas oled suur või väike, on tähtis, et broneerimine oleks mugav ühtemoodi erinevates seadmetes ja võimalikult arusaadav täitjale.

broneerimise süsteem

Kontrolli: kas sinu kodulehel on võimalik alustada ruumi broneerimisega igalt sisulehelt? Lase töötajatel või teistel inimestel läbida broneerimise protsess ja las nad ütlevad sulle ausalt, mis tekitas küsimusi ja kas kõik ikka sujus tõrgeteta.

6. Kontrolli, kas sinu veebileht töötab peamiste veebisirvijatega ja nutiseadmetega korrektselt

Sinu potentsiaalsed kliendid kasutavad lisaks erinevatele seadmetele ka erinevaid veebisirvijaid nagu Internet Explorer (IE), Google Chrome, Mozilla FireFox, Opera, Safari jne. Kui nendega on su kodulehel probleeme, siis jääd külastajast ilma.

Testi oma veebilehte erinevate brauseritega.

Hotelli turunduse üks lipulaevadest Buteeq on lähtuvalt oma uurimusest avaldanud huvitavaid andmeid, mis näitavad kuhu oleme erinevate sedamete kasutamisega sellel turul liikumas.

Rumal oleks jätta raha lauale, kui see tuleb ka läbi mobiili ja tahvelarvutite.

Mobiilis, tahvlis, arvutis

Mine kontrolli, kuidas näeb sinu koduleht välja erinevates seadmetes välja ja lase veebileht esimesel võimalusel teha ümber skaleeruvaks.

7. Kas sinu kodulehte on üldse kunagi testitud?

Rumalad on need, kes arvavad, et neil on hea koduleht vaid sellel põhjusel, et see on uus, visuaalselt ilus vaadata ja sealt tuleb ka broneeringuid. Kui sulle sellest piisab, siis seda on kurb kuulda.

Kui see on tõesti ka sinu puhul nii, siis võin öelda, et sa ei saa mitte kunagi teada, mis sinu lehel tekitab külastajatele peavalu või kuidas võiksid oma sissetulekuid kasvatada.

Sa kobad lihtsalt pimeduses ning jätad suure hulga kliente oma  konkurentidele.

Kodulehte on vaja testida

Lõpeta oma veebilehe osas pimeduses kobamine ja hakka seda testima. Iga pisemgi muudatus veebilehel võib põhjustada suurt mõju sinu rahavoole, mis tuleb läbi kodulehe.

See, mis tundub sulle igati loogiline, ei pruugi olla loomulik sinu veebilehe kasutajale. Mõnikord piisab ka sellest kui asjatundja käib kriitilise pilguga sinu veebilehe 20 minutiga läbi ja väiksed soovitused annavad juba tulemusi.

Pean kindlasti hoiatama, et usaldusväärsed tulemused tulevad siiski süsteemsest testimisest ja numbrid räägivad seal juba ise enda eest.

Soovitus: veebilehe testimisega tuleks alustada juba täna, sest see on kokkuvõttes odavam kui suurendada oma reklaami ja turunduseelarvet.

Kokkuvõtteks hotelli omanikule ja turundus -või müügijuhile

Tahad või ei taha, aga sinu koduleht on sulle täna oluline müügikanal ning sellega oled sa sunnitud tegelema. Kontrolli oma veebilehel üle järgmised 7 punkti:

  1. kas avalehel on kirjas unikaalne väärtuspakkumine?
  2. kas näitate külastajate tagasisidet?
  3. kas suunate külastajat tegevusele iga lehel?
  4. kas veebileht avaneb külastajal kiiresti?
  5. kas broneeringusüsteem töötab laitmatult?
  6. kas veebileht töötab erinevates veebilehitsejates ja seadmetes kenasti?
  7. kas te ikka testite oma veebilehe olulisi sisulehti?

Kui vastasid jaatavalt igale punktile, siis võid rahulikumalt magada.

Kui sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda

8.11.2016|

Autorist:

Merlis on veebiturundusega sina peal alates aastast 2008 ning tema kireks on otsimootoriturundus, kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.