Olen pea paar aastat nokitsenud Google Analyticsi e-koolituse kallal ja lõpuks on see avalik. Tutvustangi nüüd sulle, et mida vastvalminud e-koolitus sisaldab? Uuri lähemalt.

Google Analyticsi spetsialist Eve Keerus-Jusupov

E-kursuse autor: Eve Keerus-Jusupov

See on e-koolitus, mis mõeldud e-poe pidajale, kes soovib Google Analyticsi andmetest uurida vaid vajalikku.

Sõna-sõnalised õpetused, ekraanipildid ja ekraanivideod annavad sulle selged juhised, mida ja kui tihti peaksid Google Analyticsis vaatama ja mida selle infoga peale hakata.

Kõik selle jaoks, et su e-pood kasvataks külastusi, käivet ja tagasipöörduvaid kliente.

NB! Peale sisukorra tutvustust leiad ka ühe väljavõtte kursusest, kus õpetan, kuidas saaksid teada, mis on näiteks ühe konkreetse tootelehe konversiooni määr ja kuidas seda kasvatada.

E-koolituse sisukord

Google Analytics e-poodnikule – sissejuhatus e-koolitusele

Igaühest, kes käib sinu kodulehel, jääb jälg järele ja see ütleb midagi. Google Analytics korjab kõik jäljed üles ja annab numbrite keeles teada, kes on sinu kodulehe külastajad ja kust nad tulevad, mida külastajad kodulehel teevad ja kus nad müügilehtris takerduvad. Kui see info on meil lihtsalt leitav, siis tuleb sügavamale kaevata leida põhjused, miks nad takerduvad. Neile küsimustele siin e-koolitusel ma püüangi anda vastuseid.

Mõisted

21+ termini selgitust, et saaksime täpsemalt ja üheselt Google Analyticsist aru.

Mõõdikud

Kui avad Google Analyticsi, alusta alati andmeanalüüsi küsimusega. Niisama seal ringi uidata pole suurt mõtet.

Sul ei ole vaja kulutada iga nädal kalleid töötunde, analüüsides, mida kõike Google Analytics sulle numbrite keeles öelda tahab. Keskendu üksnes olulisimale. Vaatame üle peamised mõõdikud, mida kord kuus uurida.

Käive

Käive on üks olulisemaid mõõdikuid. Uurime käivet riikide, seadmete, mobiilimudelite, veebisirvijate jne lõikes.

Arvutame

Kui sul on ettevõte, siis üks eesmärkidest on teenida rohkem raha kui kulutad.

Vaatame üle mõned olulised arvutused:

  • kliendi püüdmise keskmine kulu;
  • kliendi eluea väärtus;
  • ROAS ehk reklaamikulude tasuvus;
  • tootelehe konversiooni määr.

Just need arvutused aitavad sul aru saada, kui hästi sul läheb.

Kui oskad arvutada olulisi mõõdikuid, siis saad selgemini aru, mis su turundusteekonnas toimub ja oskad vastu võtta paremaid otsuseid.

Segmendid

Segmendid võimaldavad analüüsida määratud tingimustele vastavate külastajarühmade liikumist lehel. Teeme ostjate segmendi ja ostukorvi hülgajate segmendi, erinevate seadmete kasutajate segmendid, segmendi külastustest, mis ei lõppenud ostu tegemisega jne.

Kui hästi töötab Sinu jaoks sotsiaalmeedia kanal?

Sotsiaalmeedia kanalites loome sisu, teeme reklaami ja kasutame taasturunduse võimalusi ning panustame sinna palju aega. Kui avaldad regulaarselt sisu sotsiaalmeedias, on oluline teada, kui hästi valitud kanal sinu jaoks töötab. Uurime seda lähemalt.

Google Analyticsi töölauad e-poodnikule

Loome 2 töölauda, kõik selleks, et olulised andmed oleks sul kompaktselt koos ning sul on vaja vaid sellele kord kuus pilk peale visata.

Google Ads e-poodnikule

Kui pead e-poodi ja teed tasulist Google reklaami, siis on äärmiselt oluline analüüsida selle kanali tasuvust sinu jaoks. Millised kampaaniad või reklaamid või märksõnad toovad raha sisse ja millised vaid kulutavad sinu raha.

Assistendid ja konverteerijad

Kui külastaja tuleb su füüsilisse poodi, siis saad kliendilt küsida, et kuidas meid leidsid? Vastavalt vastusele saad nö linnukese teha kas raadioreklaami arvele või mõnele sisuturundusartiklile või kuulutusele. Aga kui tegemist on e-poega, siis täpset vastust kohe ei saa, kuna külastaja ei pruugi kohe esimesel külastusel teha soovitud tegevust. Siin tulevad appi assistendid ehk kanalid, mis olid toeks kliendi müügini viimisel.

NB! E-koolitusele saad ligi kuni 1 aasta peale konto loomist.

E-koolituse näitena arvutame tootelehe konversioonimäära

Sageli küsitakse koolitusel, et kuidas teada konkreetse toote konversiooni määra. Nt kampaania käigus suunatakse liiklus konkreetsele tootele ja seega tahaks teada, mitu % tootelehel käijatest ostsid?

Valem on siin sama nagu konversiooni määra arvutamisel ehk siis tehingute arv jagatakse poe külastuste arvuga ja protsendi leidmiseks korrutatakse 100’ga. Aga siinkohal on piiranguks konkreetne toode. Seega konkreetse toote ostjate arv jagatakse tootelehe külastajate arvuga ja tulemus korrutatakse 100’ga.

Kust ma leian andmed?

  • Vali Audience Overview.

Loome kõigepealt segmendi neist, kes on külastanud konkreetset tootelehte.

  • Kliki linki +Add Segment + New Segment.
  • Pane pealkirjaks Tootelehe X külastajad.
  • Vali Conditions vali Page contains ja sisesta oma tootelehe aadress.
  • Kliki nuppu Save.

Lehel näed tootelehe külastuste arvu ehk Sessions.

Järgmisena soovime teada, kui palju kordi on seda toodet ostetud.

  • Vali Conversions Ecommerce Product Performance Unique Purchases veerus on sul toode, mille vastu huvi tunned. Vaata, mitu korda on seda ostetud.

Ava Excel või kalkulaator ja jaga toote ostjate arv tootelehe külastajate arvuga. Tulemus korruta 100’ga ja saad teada, mitu % tootelehel käijatest ostsid?

Kuidas tulemust parandada?

  • Vaata kriitiliselt üle ja võimalusel parenda oma müügiteekonda:
    • kanalid, kus reklaami teed;
    • sihtrühm, kellel soovid reklaami näidata;
    • sõnumid, mida seal kommunikeerid (tekst, pildid, üleskutse);
    • tooteleht, kuhu külastajad tood (toote kirjeldus, pildid, videod, tagasiside, hind, tegevusele suunamine, disain jne) – mõjutab kõige rohkem konversiooni määra.
  • Kui su toode kuulub nö sinu TOP toodete hulka, siis avalda see TOP nii oma blogis kui ka sotsiaalmeedias.
  • Kirjuta blogisse toodet tutvustavaid postitusi, kus on näha, kuidas inimesed seda toodet kasutavad, kuhu saad lisada ka ostjate tagasiside ja viite tootelehele.
  • Too uudiskirja abil külastajaid tootelehele jne.

Uuri e-koolitust lähemalt