Kui pead e-poodi, siis peab olema lisatud Ecommerce. Kui teed Google Adwordsi, siis pead analüüsima oma kulusid ja tulusid. Google Adwordsi tulemused ja Ecommerce andmed on koos Google Analyticsis – uuri, analüüsi ja tee järeldusi.

Kui Su e-poel on peal Ecommerce, siis leia vastused küsimustele:

  • Missugune kanal toob meile enim käivet?
    Vali Acquisition –> Channels –> Ecommerce (Explorer tab’i alt). Tabelis näed järgmisi andmeid:
    Revenue – käive;
    Transactions – tehingute arv;
    Average Order Value – keskmine tehingu summa;
    Ecommerce Conversion Rate – mitu protsenti külastajatest ostis;
    Per Session Value – keskmine käive külastuse kohta.

kanalid

  • Kui soovid täpsemaid kanalite andmeid, siis vali Acquisition –> All Traffic –> Ecommerce. Kuna siin võib olla ka lähteallikaid, kust tulijad pole midagi ostnud, siis mõistlik oleks need välja filtreerida. Vali advanced –> include ->Revenue -> greather than 0 ->Applay.

traffik

Eelmised kaks päringut annavad selge ülevaate, milline kanal toob rohkem käivet või tehinguid ja milline kanal ei tööta Sinu jaoks veel piisavalt hästi. Kui kasutad ka e-postiturunduse võimalusi, siis näed, missugune uudiskirja pakkumine tõi tehinguid või kui teed Google Adwordsi, siis näed, missugune oli käive reklaamilt tulijate puhul või kuidas sotsiaalmeedia aitab e-poe müügile kaasa.
Kui tahad käibe järgi kahanevalt järjestada, siis kliki Revenue veeru pealkirja. Igatahes üks väga huvitav ja mõtlemapanev tabel:)

Samas ei tohiks unustada seda, et eelnevad kaks aruannet kasutavad nö viimase kliki mudelit (last click attribution model). See tähendab seda, et külastaja võis esimest korda tulla lehele Google Adwordsi kaudu, teisel korral tuleb Google otsitulemuste kaudu ja kolmandal korral tuleb Facebooki kaudu ja teeb ostu. Eelmised aruanded lisavad selle tehingu Facebooki arvele. Model Comparison Tool näitab liiklust täpsemalt – sellest järgmine kord.

Kui jooksutad Google Adwordsi …

Kui teed Google Adwordsi, siis pead kindlasti vaatama, kui palju mingi sõna sisse tõi. Näiteks kui oled määranud omale üheks võtmesõnaks puhkusereisid või koeratoit, siis need on väga üldised sõnad.
Aga kui võrdled nende sõnade käivet ja tehingute arvu puhkusereisid Itaalias või platinum koeratoit võtmesõnade tulemustega, siis võid tõenäoliselt näha, et külastusi on üldiste sõnadega tulnud rohkem ja tehinguid vähem, aga kui üldiste sõnade tulu on suurem kui reklaamikulu, siis pole põhjust muretsemiseks. Acquisition ->Adwords -> Adwords Keywords ->Ecommerce.

puhkusereisid

Olulisi andmeid näed ka Acquisition – > Cost Analysis alt –> ava tasulise reklaami kampaania ja saad näha võtmesõnade:

  • Impressions – näitamisi
  • Cost – maksumust
  • CTR – mitu % külastajatest tegi soovitud tegevusi
  • CPC – kui palju oli keskmine kliki maksumus
  • RPC – kui suur oli käive kliki kohta
  • ROI – kui kõrge oli investeeringu tasuvus %’s
  • Margin – reklaami mõju müügile
  • NB! Kui valid Cost Analysis –> google /cpc –> Secondary dimension rippmenüüsse lisa Ad content –> näed samu andmeid reklaamide lõikes

Muud eesmärgid

Kui oled seadnud lisaks e-poele ka teisi eesmärke, näiteks kasutajaks registreerimine, kupongide alla laadimine, uudiskirjaga liitumine, tagasiside kirjutamine, siis on oluline teada missuguse kanali kaudu tulijad teevad enim soovitud tegevusi ja kes teevad vähim soovitud tegevusi?

Acquisition –> All Traffic –>Summary –> Conversions rippmenüüst vali sobiv eesmärk ja uuri tulemusi.

conversions

Saad järjestada andmed Conversion Rate veeru järgi kahanevalt – näed, kust tulijad teevad enim soovitud tegevusi.

Ecommerce üldised andmed on aga järgmised:

  1. Conversions –> Ecommerce –> Overview –> Ecommerce Conversion Rate (mitu % külaastajatest (sessioonidest) tegi ostu); Transactions –> mitu tehingut tehti; Revenue – käive; Average Order Value – keskmine tellimuse summa; Unique Purchases – mitu korda on erinevad tooted olnud osa tellimusest; Quantity – ostetud toodete hulk
  2. Conversions –> Ecommerce –> Product Perfomance –> näitab iga toote kohta müüdud kogust, mitu korda on olnud tellimuses, toote käivet, keskmist hinda, keskmist toote arvu ühes tellimuses. Samu andmeid võib vaadata ka toote koodide ja kategooriate lõikes
  3. Conversions –> Ecommerce –>Sales Perfomance –> näitab kuupäevade lõikes käivet kasvavalt. Kuupäevade lõikes võib vaadata ka CR ja keskmist summat.
  4. Conversions –> Ecommerce –> Transaction –> näitab tellimuse kogusummat, maksu, tranpsorti ja toodete koguseid.
  5. Conversions –> Ecommerce –> Time to purchase –> mitu päeva läks külastajal aega ennem kui tegi ostu? Mitu külastust läks aega ennem kui tegi ostu?

Kui oled lisanud e-poele nö laiendatud Ecommerce võimaluse (Enhanced Ecommerce reports), siis on Sul käepärast järgmised aruanded: ostuteekonna analüüs (shopping behavior analysis), ostusooritamise protsessi analüüs (checkout behavior analysis), toote ja müügi aruanded (product performance, sales performance, product list performance) jpm.

Ja lõpetuseks …

Juulis algas Google Analytics Academy poolt loodud kursus Ecommerce Analytics: From Data to Decisions, mille edukalt läbisin. Kui on huvi, siis soovitan läbi teha.

ecommerce_tunnistus

Kui endal jääb aega väheks, et süveneda veebianalüütika arvude tagamaadesse, siis võta ühendust ja lepime kokku – teen Sulle veebianalüütika aruande, mis aitab aru saada nii e-poes/veebilehel toimuva kohta kui ka annab ettepanekuid/soovitusi edasipidiseks tegevuseks.