Facebooki turundus ei ole täna enam oma olemuselt, et kellel rohkem fänne, see on edukam. Paljud fännilehe haldajad keskenduvad vaid sellele, kui palju on neil fänne, kui paljudele inimestele on nende postitused jõudnud või kui palju on kommentaare, “like” ja jagamisi. On see ikka õige sotsiaalmeedia turunduse strateegia mida viljeleda?

Kuidas saada rohkem fänne?
Allikas: www.conversionxl.com

Paljusid vaevab sageli vaid üks küsimus: Kuidas saada rohkem fänne?

Kõik sotsiaalmeedia turundajad annavad nõu ja üks paremini kui teine. Nende seas on levinumad soovitused nagu:

  • kirjuta lugejale väärtuslikku sisu,
  • kirjuta huvitavad pealkirjad;
  • kasuta lahedaid pilte, mis kutsuvad seda jagama;
  • postita regulaarselt;
  • jne

Kõik see on õige, kuid palun ütle, mis kasu on sul fännist või tema sõpradest, kui nad ei kuulu sinu sihtgruppi, kui nad tegelikult ei ole huvitatud sellest, mida sa räägid.

Täpselt sama kehtib ka kodulehe osas, et mis mõte on sul kulutada energiat ja raha, et saada kodulehele meeletut liiklust, kui enamus ei tee soovitud tegevust.

“Sinu jaoks ei ole tähtis suur külastajate arv (fännibaas), vaid fookus peaks oleme õigete inimeste toomisel veebilehele (fännilehele)”.

Kõigist neist ülal esitatud soovitustest pole erilist tolku, kui sa ei too fännilehele õiget sihtgruppi. Kas oled pannud tähele kui palju räägivad tegelikult fännid kaasa lehel, kus on fännibaas näiteks 10 000 või enam? See number jääb sageli alla 100.

Positiivse näitena võiks välja tuua õuna müügiga tegeleva Rebase Talu fännilehe, kus fännide arv 3750 ja nendest ca 560 räägib kaasa või on kuidagi aktiivselt seotud. Facebook on nende müügi ja turunduskanal, mis teeb silmad ette nii meile kui paljudele teistele sotsiaalmeedias turundajatele. Tubli töö Piia ja Meelis, jätkake samas vaimus ;).

Mida peaksid siis tegema, et sotsiaalmeedias jõuda õige sihtgrupini?

1) Õpi oma sihtgruppi tundma. Missugused inimesed nad päris elus on, mis on nende mured ja hirmud ning millised edusammud neid motiveerivad? Kus nad oma aega veedavad ja mis teemadel nad püüavad end harida? Koosta peamistest sihtgruppidest nn kliendipersooni kaardid.

2) Otsi üles kõik võimalikud foorumid ja blogid, kus liigub sinu potentsiaalne sihtgrupp ja kirjuta üles need probleemid ja küsimused, mida seal küsitakse ja mille osas sina  saad neid aidata.

3) Koosta selged juhised, õpetused või näiteks õppevideod, mida avaldad oma blogis ning suuna inimesed temale sobivale postitusele. See võib olla väärt sisu või õpetus, mis lahendab üldisemaid probleeme, mõni vajalik tööriist või kasulik allikas, mille üle sinu sihtgrupp rõõmu tunneb.

4) Loo suhteid, jaga mõnda oma eriti väärtuslikku materjali või  tööriista tasuta, ole abivalmis ja positiivne, sest nii tekib ajapikku ka usaldus sinu vastu.

5) Peagi märkad, et paljud küsimused ja probleemid korduvad. Nüüd, kus sina oled põhjalikult uurinud, millele sinu sihtgrupp sageli vastuseid otsib, saad neile anda oodatud vastused.

Mõne nädala või kuu pärast hakkavad selle kanali külastajad jagama sinu sisu ja postitusi, kuid nendest peab olema tõeliselt kasu.

Kas sellest oli abi? Vastuseid aitab leida Facebook Insights

  • Milline on parim postituse tüüp?
  • Missugustel nädalapäevadel ja kellaaegadel on kõige kasulikum avaldada uusi postitusi?
  • Millises vanuserühmas on enamus fännidest?
  • Mis juhtus, kui oled tõeliselt väärt sisu jaganud oma tõelise sihtgrupiga?

Analüüsi kindlasti, mis paneb sinu sihtgrupi tegutsema ning jälgi, mille peale nad aktiviseeruvad ja mis jätab neid vaoshoituks või külmaks. Püüa välja selgitada kas analüütikas nähtav sihtgrupp läheb kokku sinu ideaalsete kliendipersoonidega ning mida annaks selles osa ette võtta?

Soovitus: nagu ütles kord ühel internetiturunduse koolitusel (Eliitlaager 2013) Priit Kallas, et Facebook on kui suur voolav jõgi ja seal liigub palju kalu, kes tuleb kinni püüda. Teiste sõnadega nutikad turundajad korjavad Facebookist kontaktid üles ja tegelevad sihtgrupiga edasi läbi e-maili.

Väike abimees on LikeAlyzer

Mõned vastused/soovitused lisaks annab ka LikeAlyzer. Sisesta oma Facebooki fännilehe aadress ja uuri tulemusi.

LikeAlyzer

Suunatud postitused õigele sihtgrupile

suunatud_postitused

Kohati satuvad ettevõtted olukorda, kus nad on raskustes, mida kirjutada ja näevad palju vaeva, et leida postitusi, mis võiks huvi pakkuda KÕIGILE fännidele.

Pole aga tõesti põhjust kulutada aega meeletuteks ajurünnakuteks, et leida postituste teemasid, mis sobiks kõigile, kui on ometi olemas võimalus luua postitusi ja sihtida neid ainult õigele sihtrühmale.

Sa saad valida, kas soovid postitada meestele või naistele, vallalistele, suhtes või abielus fännidele. Saad valida vastavalt haridusele, vanusele, asukohale ja keelele.

Üks rakendus erinevatele sotsiaalmeedia kanalitele

Kui kasutad mitmeid sotsiaalmeedia kanaleid, siis on mugav abivahend Everypost.
Everypost on app, mis võimaldab saata kõik oma uudised erinevatesse sotsiaalmeedia kanalitesse korraga. Saab sisestada sõnumeid, lisada fotosid või videosid ja hashtag’e.

Mida oma fännilehel postitada?

Sotsiaalmeedia turundus tähendab mitmepoolset suhtlemist ja fännilehel tasub rohkem rääkida nendest teemadest, mis lähevad sihtgrupile korda ja vähem nendest, mis näiteks teistes sarnastes eriala gruppides ja foorumites nii edukad ei ole. Samuti ole tähelepanelik ja kirjuta sellest, millest teised ei kirjuta või on jätnud kahe silma vahele.

  • Ole oma valdkonna uudiste filter ja too parimad välja
  • Igat postitust alusta huvi tekitava pealkirjaga ja lisa ka teemakohane pilt
  • Ärgita lugejaid avaldama arvamust
  • Paku väärt soovitusi või nõuandeid ja suuna lähemalt lugema oma veebilehele
  • Küsi julgelt tagasisidet oma teenuse või toodete kohta
  • Näita avalikult oma töid ja tegemisi või mille üle tunnete ise rõõmu
  • Küsi nn luuravaid küsimusi sihtgrupi eelistuste kohta
  • Uuri, mis teemadel sinu fännid sooviksid saada järgmiseid postitusi
  • Jaga kellegi arvamusi, ise seda kommenteerides
  • Küsi intrigeerivaid küsimusi
  • Nalja võib ka visata, kui see on teemakohane või õpetlik
  • Kindlasti kajasta oma kampaaniaid alguses keskel ja lõpus
  • Tunnusta ja too esile oma silmapaistvamaid kliente, kui nad on midagi väga hästi teinud

Kindlasti ei tohi unustada tänada igat kommenteerijat. Samuti vasta nii kiiresti kui võimalik igale saabunud sisukamale kommentaarile või küsimusele või mõtte avaldusele.

Kokkuvõtteks: sa ei pea meeldima kõigile

Sinu Facebooki turundus on edukam, kui oled spetsiifilisem. Kui sa üritad kõigile meeldida, siis tegelikkuses ei lähe sa korda mitte kellelegi. Nii et peaksid hoopis keskenduma rohkem küsimusele “Kuidas saada rohkem fänne, kes vajavad tõsiselt sinu abi?” Suhtle inimestega ja aita neid.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.