Facebook ja MailChimp on suured sõbrad ja aastast 2017 on need kaks platvormi alustanud ka koostööd.
Facebooki reklaamikampaaniad on hea võimalus müüa oma tooteid ja jõuda uute klientideni. Facebook ja MailChimp koos pakuvad aga mugavat võimalust luua reklaame ja näidata neid oma listile või valitud segmendile.
MailChimp on üks maailma suurimaid e-postiturunduse platvorme, millel on üle 15 miljoni kasutaja. Mugav e-kirja koostamise ja kujundamise liides, automatiseeritud e-kirjad, võimalus siduda e-poega, veebianalüütikaga ja veel sadade erinevate rakendustega (https://connect.mailchimp.com), lisaks grupid, segmendid ja aruandlus ja olemegi saanud kokku äärmiselt võimeka turundustööriista.
Märts 2017 seisuga oli Facebookis üle 1,94 miljardi kasutaja, nende seas küll 83 miljonit libakontot. 2016 aasta käive aga oli 8,81 miljardit dollarit ja ühes turunduse alases uuringus nentisid turundajad, et Facebook on liiga suur, et seda kanalit ignoreerida.
Turunduse automatiseerimise A & O
Kui viimasel ajal räägitakse palju andmete sidumisest, siis üks võimalus turunduseks ja analüüsiks ongi veebileht/e-pood – MailChimp – Facebook.
Kui MailChimp ja veebileht on juba ammu omavahel sõbrad, siis Facebook ja MailChimp alustasid tihedamat koostööd 2017 aasta alguses.
Facebooki ja MailChimpi sidumine
Facebooki ja MailChimpi koostöötamiseks on need kaks keskkonda vaja kõigepealt siduda. MailChimpis saad luua liitumise vormi ja Facebookis näed maandumislehte, kus on külastajatel võimalik liituda Sinu uudiskirja listiga. Vormi kujundamise osas saad valida, kas soovid kasutada enda loodud kujundust või Facebooki poolt pakutud kujundust – soovitan kasutada enda oma.
MailChimpis Facebooki reklaami loomine
MailChimpis Facebooki reklaami loomine on lihtsam kui Facebookis. Reklaami loomine on 1-leheline, kus saad määrata sihtrühma, kestvuse ning eelarve ja koostada reklaami.
Kõigepealt määra sihtrühm. See võib olla:
- enda list (peab olema vähemalt 100 liitujat). Listi põhjal saad ka valida kas soovid reklaami näidata kõigile liikmetele või näiteks lahkunud liikmetele (unsubscribe), kui sa pole just kustutanud lahkunud liikmeid. Samuti saad ise luua oma listi segmente, näiteks näitad reklaami neile, kes pole veel ostnud või on ostnud kindlat toodet või on sinu VIP kliendid või on mitte aktiivsed kliendid jne;
- inimesed, kes on sinu listiga FB arvates sarnased (listis peab olema vähemalt 500 liitujat);
- inimesed, keda valid välja nende huvide järgi.
Sihtgrupi määramine
Kui valid kolmanda valiku „People with interests you define“, saad lisaks asukohale (näiteks linna järgi) määrata ka soo või vanuse järgi.
Eelarve ja kampaania kestvus
Samal lehel saad määrata eelarve ja reklaamikampaania alguse ning lõppu.
Reklaami koostamine
Lehe allosas saad luua reklaami – lisada sõnumi, pildi, lingi, pealkirja, nupu ja kirjelduse. Sul on võimalik luua nii ühe pildiga reklaami kui ka mitme pildiga reklaami. Viimane sobib hästi näiteks e-poe toodete reklaamiks (MailChimp ja e-pood on ju samuti omavahel seotud).
Peale reklaami salvestamist näed oma reklaamide eelvaadet, seda nii arvuti kui mobiili vaates.
Facebook kontrollib reklaami üle ja avaldab, reklaami näitamise asukohaks saab klientide Facebooki voog ja küljeala.
MailChimp pakub ka omapoolset statistikat – kui palju oli reklaamil näitamisi, klikke, käivet jne.
Mida on koolitusel küsitud?
- Kellele ma maksan MailChimpis loodud Facebooki reklaamide eest?
Reklaamide eest maksad Facebookile ja sama hinda nagu oleks pidanud maksma siis, kui Facebookis reklaami teed. MailChimp reklaamide loomise eest raha ei küsi.
- Aga kui mu uudiskirjaga liitujad kasutavad Facebookis teist e-posti aadressi, mitte sama, millega nad uudiskirjaga liitusid, siis kuidas Facebook aru saab, et nad minu listi kuuluvad?
Kahjuks ei saagi aru. Ehk siis reklaam ei jõua neile uudiskirja liitujatele, kelle e-posti aadress pole MailChimpis ja Facebookis sama.
- Aga kui mu uudiskirjaga liitujad ei kasuta Facebooki?
Kui Su uudiskirjaga liitunud isikud valdavalt Facebooki ei kasuta, siis võid määrata oma reklaami sihtrühma näiteks huvide või asukoha põhjal.
- Kus ma saan määrata MailChimpis loodud reklaami asukoha Facebookis?
Ise ei saa määrata Facebooki reklaami asukohta. MailChimp kasutab Facebooki automaatset reklaami asukoha määramist. Reklaam võib ilmuda Facebooki kasutajate ajajoonel, Facebooki Instant Articles keskkonnas, Facebooki paremal küljealal, mis on nähtav vaid arvuti kasutajatele ja Audience Network keskkonnas (nähtav vaid mobiilsetele kasutajatele).
- Tegin MailChimpis reklaami, aga Facebook lükkas selle tagasi. Miks?
Vastavalt Facebooki reeglitele ei tohi reklaamis kasutaval pildil olla teksti rohkem kui 20%. Kui soovid kontrollida, kas su pilt vastab reklaami nõuetele, siis kasuta Facebooki tööriista. Samuti vaata kogu reklaam kriitilise pilguga üle – Facebookile ei meeldi kui oled sisu lisanud läbivalt trükitähtedes, kasutanud liiga palju hüüumärke või keelatud sõnu.
Need olid siis MailChimpis Facebooki reklaami tegemise plussid ja miinused. Igal juhul tekib sul nüüd rohkem võimalusi katsetamiseks.
Soovid e-postiturundust oma turundustööriistaks valida? Tule MailChimpi e-postiturunduse koolitusele ja lisaks teoreetilisele õppele vaatame praktiliselt läbi ja kordame:
- Kuidas siduda omavahel veebileht, MailChimp ja Google Analytics?
- Kuidas luua segmente ja gruppe?
- Kuidas koostada uudiskirju?
- Kuidas luua automatiseeritud e-kirju?
- Kuidas koostada Facebooki reklaami?
- Mida huvitavat pakub meile MailChimpi aruandlus ja Google Analytics?
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Eve Keerus-Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.