E-posti turundus on oluline turundamisviis, kuid kui su kirjad lähevad rämpsposti hulka, siis see on sinu jaoks mahavisatud aeg ja raha. Mida saad ja peaksid tegema, et sinu uudiskirjad ei satuks spämmi hulka?

Mis on spämmifilter?

Spämmifiltri eesmärgiks on kontrollida, et sinu postkasti ei satuks soovimatuid e-kirju. Filter võib koosneda mitmesajast reeglist, millega kontrollitakse saabunud e-kirja.

Kuna e-posti programmid kasutavad erinevaid reegleid ja algoritme kontrollimiseks, siis ei ole ka olemas kindlat valemit, kuidas vältida uudiskirjade sattumist rämpsposti. Siiski on olemas üldised soovitused, mis aitavad vähendada tõenäosust, et sinu kirjad lõpetavad spämmina.

Filtrid võivad kontrollida e-kirja sisu, linke, saatja IP aadressi, kirja päist ning kasutajate ehk e-kirja saajate käitumist.

10 peamist soovitust e-posti turunduseks

1. Ära saada oma uudiskirju neile, kes pole eelnevalt andud nõusolekut.
E-kirjade saatmine ilma nõusolekuta võib kahjustada ka sinu ettevõtte mainet, rääkimata sellest, et see ei ole eetiline.

2. Ära saada e-posti kampaaniaid liiga harva.
Kui saadad oma uudiskirja liiga harva, siis inimesed võivad olla juba unustanud, et nad on andud nõusoleku kirjade saamiseks ning võivad märkida su kirja spämmiks.

3. E-maili turunduskampaaniad peaksid olema sarnased sinu veebilehe või brändiga.
Kui sinu uudiskirjad ei sarnane sinu brändiga, siis ei teki lugejal seost ning ta ei pruugi aru saadagi, et tegemist on just sinu saadetud uudiskirjaga.

4. Uudiskirjaga liitujatele anna teada, mida ja kui tihti sa neile saadad.
Oletame, et lubasid saata e-kirja kord kuus, kuid nüüd saadad müügipakkumisi 2-3 korda nädalas. See võib omakorda kaasa tuua olukorra, kus e-kirja saaja märgib sinu kirja spämmiks.

Kui piisavalt paljud inimesed on seda teinud, siis e-kirja programmi filtrid võtavad seda arvesse ning nii võivad sinu kirjad edaspidi minna otse rämpsposti.

MailChimp võimaldab sul vaadata, kas keegi on märkinud su kampaania spämmiks. Selleks vali Reports > vali saadetud kampaania >  kliki Activity vahelehel ja vali Complaints.

5. Palu oma uudiskirja saajatel lisada sinu kampaania saatja aadress kontaktidesse.
Spämmifiltrid kontrollivad, kas kirja saatja on saaja kontaktilistis või mitte. E-posti aadressid, mida pole lisatud kontaktidesse, satuvad  rämpsposti hulka suurema tõenäosusega.

6. Võimalusel saada kampaaniaid oma domeeni e-postiaadressilt.
Domeeni e-postiaadressid on spämmifiltrite jaoks usaldusväärsemad kui näiteks Gmaili või Hotmaili aadressid. Kuigi siin loeb ka see, kui vana on domeen.

7. E-kirjadele lisa juurde listist lahkumise võimalus.
Pead arvestama, et mõningatel juhtudel soovib postiloendiga liituja loobuda sinu kirjadest ning kui tal pole võimalik end lihtsalt eemalda, siis suure tõenäosusega hakkab ta märkima sinu kirju spämmiks.

MailChimpi puhul on kohustuslik, et igal kampaanial oleks juures listist lahkumise link. Kui sa pole kampaaniale seda ise lisanud või oled mallilt selle eemaldanud, siis MailChimp lisab kampaaniale listist lahkumise lingi automaatselt juurde.

Näiteks meie uudiskirjade jaluses on järgmine teade.

8. E-kiri olgu puhas liigsest koodist.
Näiteks kui kirjutad e-posti kampaania teksti Wordis valmis ja kopeerid selle hiljem e-posti turunduse programmi, siis võib sellega kaasneda üleliigne kood.

Kui sa ei tunne HTML’i siis ei pruugi sa seda tähelegi panna. Kampaania, kus on palju liigset koodi saadetakse otse spämmi. Näiteks MailChimp soovitab kasutada malle ning kirjutada oma kampaania nende keskkonnas, et vältida liigset HTML koodi.

Selline võib välja näha kopeeritud tekst e-posti programmist:
<div>
<div dir=”ltr”>Kopeeritud tekst</div>
</div>

9. Ära kasuta läbivat suurtähte uudiskirja teemal ehk Subject line real.
Spämmifilter võib reageerida ka kuupäeva, paljude tühikute, saaja nime või e-postiaadressi kasutamisele ning ka paljude hüüumärkide kasutamisele.

10. Kampaania ei tohi koosneda ainult pildist.
Spämmifiltrid ei suuda pilti lugeda ning seetõttu märgitakse kiri spämmiks, kui see sisaldab rohkem pilte kui teksti.

Lisaks veel

Gmaili puhul on olemas ka promotions ehk pakkumiste vaheleht, kuhu tavaliselt uudiskirjad saadetakse. Kahjuks MailChimp ei suuda kontrollida, kas kampaania saadetakse peamisse (primary) või pakkumiste vahelehele, ainus, kes seda kontrollida saab on kampaania saaja.

Seega sina saad paluda uudiskirja saajalt, et ta lisaks sinu e-posti aadressi oma kontaktide hulka ning tõsta kampaania pakkumiste vahelehelt peamisse vahelehte.

Samas Return Path uuring ütleb, et Gmaili vahelehtede kasutamine hoopis suurendas uudiskirjade avamist ning vähendas kirjade märkimist spämmiks.

Tahad rohkem teada, kuidas planeerida ja läbi viia e-posti kampaaniat? Tule MailChimpi koolitusele.

E-posti turunduse koolitusel õpid, kuidas targalt ja tulemuslikult kasvatada oma e-posti listi, kuidas koostada erinevate sisudega ja eesmärkidega e-kirju ning kuidas mõõta kampaania tulemusi.