Käive on e-poes oluline mõõdik ja siinses postituses vaatame üle peamised käibega seotud mõõdikud ja aruanded.
Kui külastajad on su e-poes, siis mida nad teevad? Kui suur on käive valitud ajaperioodil?

Kus leiad käibe Google Analyticsis?

  • Vali „Conversions” → „Ecommerce” → „Overview”. Ülevaate lehel on esimeseks mõõdikuks „Revenue”.

Kuidas suurendada e-poe käivet?

Öeldakse, et kui suurendad e-poe külastajate arvu, konversioonimäära ja keskmise tehinguväärtust 10% võrra, siis suurendad kasumit 431% võrra. Proovi järgi!


Käive kanalite lõikes

Mis on need kanalid, mille kaudu külastajad su kodulehele saabuvad? Kust tuleb kõige rohkem külastusi ja kust vähem, kust tuleb enim oste ja kust ei tule üldse?

Google Analyticsis on järgmised kanalid:

  • orgaanilised (tasuta) otsingud (ingl organic search);
  • viited teistelt veebilehtedelt (ingl referral);
  • otseliiklus (teab veebilehe aadressi peast või on pannud selle oma järjehoidjatesse) (ingl direct);
  • tasulised otsingud (ingl paid search, nt Google Ads);
  • sotsiaalmeediakanalid (ingl social, nt Facebook);
  • mujalt (ingl other);
  • Display ehk Google bännerreklaam;
  • Affiliates ehk kaasturundus.

Google Analytics ütleb, kui palju on su käive olnud kanalite lõikes.

Kus leiad aruande Google Analyticsis?

  • Vaata kõigepealt „Acquisition” → „All Traffic” → „Channels”.
  • Vali „Explorer vahelehelt „Ecommerce”.

  • Tabelis näed külastajaid, külastusi, käivet, tehingute arvu, keskmist tellimuse väärtust, e-poe konversiooni määra ja ühe külastuse väärtust kanalite lõikes.

Kui tihti peaksin seda mõõdikut kontrollima?

See on aruanne, mida võiksid vaadata kord nädalas. Või kui sul jookseb kampaania või oled võtnud kasutusele uue kanali, siis vaata sagedamini ja uuri muudatusi.

Kuidas tulemust parandada?

Kui näed, et mingi kanal toob teistest rohkem käivet, siis võid suurendada selle kanali turunduseelarvet ja analüüsida, kas täiendav kulu tõi kaasa ka lisatulu. Samas ära pane nö mune ühte korvi ehk siis ära panusta vaid ühele kanalile. Jooksuta võimalusel mitmes erinevas kanalis mitmeid kampaaniaid.

Kui näed, et mõnel kanalil on käive null, siis kõigepealt mõtle, kas seal kanalis liigub sinu sihtrühm, kuhu külastajad suunad, missugust sõnumit neile esitad jne. Tavaliselt pole mõtet kanalisse, kust oste ei tule sul raha ja aega panustada.

Tabelis näed kanaleid, mis on siin konverteerivad kanalid ehk siis need, mille kaudu külastaja viimasena lehele tuli ja soovitud tegevuse tegi.

NB! Enne lõpliku otsuse tegemist uuri, missugused kanalid on sul assisteerivad kanalid. 


Käive riikide kaupa

Kui müüd oma toodangut mitmes riigis, kas tead, millisest riigist tuleb sulle enim käivet?

Kus leiad aruande Google Analyticsis?

  • Vali Audience → Geo → Location
  • Vali vaheleht Ecommerce

Tabelis näed külastajaid, külastusi, käivet, tehingute arvu, keskmist tellimuse väärtust, e-poe konversiooni määra ja ühe külastuse väärtust riikide lõikes.

Kui tihti peaksin seda mõõdikut kontrollima?

Piisab kui uurid käivet riikide lõikes kord kuus.

Kuidas tulemust parandada?

Tabelis näed, millisest riigist tulevad sinu e-poe ostjad. Isegi kui su e-pood on vaid eestikeelne, võib ostjaid tulla eri riikidest.

Kui mõne riigi osakaal hakkab suurenema, siis ehk on aeg laieneda ja tõlkida e-pood teise keelde ja pakkuda paremaid tarneviise teistesse riikidesse või lisada/parandada sihtriigis pakutavat klienditeenindust.


Käive seadmete kaupa

Missuguse seadmega (arvuti, tahvel, mobiiltelefon) tehakse enim ostusid? Kas mõne seadmega on palju külastajaid, aga käive kesine?

Kus leiad aruande Google Analyticsis?

  • Vali Audience → Mobile → Overview
  • Vali vaheleht Ecommerce

Tabelis näed külastajaid, külastusi, käivet, tehingute arvu, keskmist tellimuse väärtust, e-poe konversiooni määra ja ühe külastuse väärtust seadmete lõikes.

Miks on vaja andmeplokki eri seadmete kohta?

Saad teada, kas e-poodi on mugav kasutada igas seadmes. Kui külastusi on mobiili kaudu palju, aga ostusid vähe, võib suure tõenäosusega öelda, et mobiili kaudu on sinu lehelt ebamugav osta.

Milliseid otsuseid aitab vastu võtta?

Saad teada, kas peaksid mobiilis ostmise jaoks e-poe kasutusmugavust parandama.


Käive mobiilimudelite kaupa

Kas mõne mobiilimudeliga külastajaid on, aga käivet pole? Kui see on nii, siis peaksid oma e-poodi selle mudeliga testima. Kus tekivad kasutajal tõrked?

Kus leiad aruande Google Analyticsis?

  • Vali Audience → Mobile → Devices
  • Vali vaheleht Ecommerce

Tabelis näed külastajaid, külastusi, käivet, tehingute arvu, keskmist tellimuse väärtust, e-poe konversiooni määra ja ühe külastuse väärtust mobiilimudelite lõikes.

Esimene rida on sul ehk „Apple iPhone”, kuid sealsamas tabelis on loetletud muidki mudeleid, nagu Apple iPhone 7 ja Apple iPhone 8 jt. Sul võib tekkida küsimus, mida tähendab sel juhul see esimene rida „Apple iPhone”? Vastus on, et kui Google Analytics ei suuda aru saada, missugune Apple iPhone’i mudel kasutajal on, paneb ta selle üldise rea „Apple iPhone” alla.

Teine vahemärkus. Vaata palun, kas on sul tabelis mõni selline rida, kus teatud mudeliga on külastusi, aga pole oste või on neid tuntavalt vähem, kui sellise külastuste hulgaga peaks olema. Kui leiad midagi sellist, siis tead, et peaksid oma veebilehte selle mudeliga testima. Kui ei leia, siis soovin sulle palju õnne – sinu e-poest saab kenasti osta enimkasutatud mobiilimudelitega!

NB! Tasub ka vaadata külastajate arvu. Kui näed, et konkreetset mobiilimudelit kasutavate külastajate arv on kesine ja nad ei osta, siis pole selle pärast vaja veel hakata e-poodi ümber tegema.


Käive veebisirvijate kaupa

Missuguse veebisirvijaga (Chrome, Mozilla, Safari, Internet Explorer) tehakse enim ostusid? Kas mõne veebisirvijaga on palju külastajaid, aga käive kesine?

Kus leiad aruande Google Analyticsis?

  • Vali Audience → Technology → Browser & OS
  • Vali vaheleht Ecommerce

Tabelis näed külastajaid, külastusi, käivet, tehingute arvu, keskmist tellimuse väärtust, e-poe konversiooni määra ja ühe külastuse väärtust veebisirvijate lõikes.

NB! Kui teed veebisirvijal kliki, siis näed andmeid konkreetse veebisirvija versioonide lõikes. Tasub uurida!

Miks on vaja andmeplokki põhiliste veebisirvijate kohta?

Selle andmeplokiga saad teada, millist veebisirvijat sinu sihtrühm valdavalt kasutab. Kui külastusi on mingi veebisirvijaga palju, aga käive on kesine, võivad olla su veebilehel selle veebisirvijaga probleemid.

Milliseid otsuseid aitab vastu võtta?

Andmeploki abil saad teada, kas ja millise veebisirvijaga peaksid oma veebilehte testima.


Google Analyticsi e-koolitus e-poodnikule

Google Analytics e-poe pidajale – puust ja punaselt. Sõna-sõnalised õpetused, ekraanipildid ja ekraanivideod annavad sulle selged juhised, mida ja kui tihti peaksid Google Analyticsis vaatama ja mida selle infoga peale hakata.

Kõik selle jaoks, et su e-pood kasvataks külastusi, käivet ja tagasipöörduvaid kliente.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.