Turunduse automatiseerimise võimalused on alates mai 2017 Mailchimpi tasuta konto arsenalis. Kui siiani oli see kasulik tööriist vaid tasulise konto üks lisadest, siis nüüd saavad kasutada kõik MailChimpi konto omanikud automaatkirjade saatmist.
Mida tähendab turunduse automatiseerimine?
Automatiseerimine tähendab, et sa ei pea e-kirju ise saatma, vaid pead ainult e-kirjad looma ja määrama tingimused, millal need kirjad saadetakse ja kellele.
- Kirjuta valmis 5- või 7- või koguni 10-sammuline e-kirjade teekond, mille eesmärgiks on muuta uudiskirjaga liituja sinu (potentsiaalseks) kliendiks.
- Seega kui veebilehe või FB külastaja liitub sinu kodulehel või fännilehel uudiskirjaga, saab ta automatiseeritud e-kirjade seeria.
- E-kirjad võiksid olla erineva sisu ja eesmärgiga. E-postiturunduses kehtib ikka vanasõna, et 9 korda paku väärtust ja 1 kord võid küsida müüki.
Mis võiks olla need päästikud (trigerid), mille tulemusel saadetakse kliendile e-kiri?
MailChimpi poolt on valmis loodud nö tavalised trigerid, aga sul on alati võimalus luua ka oma kohandatud triger. E-kirja saatmise trigeriks võib olla näiteks:
- Esimene kiri – enda ja oma toodete/teenuste tutvustamise kiri kliendi kasust lähtuvalt. Too välja kõik olulised punktid, mis võiks klienti kõnetada, juurde võid lisada ka veidi sotsiaalset tõestust olemasolevate klientide tagasiside näol.
- Soovi sünnipäevaks õnne. Ajavahemik võib olla üks kord aastas, sinu poolt on vaja luua vaid käesoleva aasta õnnitluskiri ja määrata üks kord õige kuupäev trigeriks.
- Hari oma kliente – lükka ümber müüdid, mis on sinu tegevusvaldkonna kohta turul liikvel või räägi uutest trendidest.
- Saada erinevaid e-kirju vastavalt kliendi huvidele. Kui sul on näiteks turismitalu, kus pakud pühapäeviti kokanduskursusi, puutöö õpitubasid ja keraamikakursust, siis see, missugust linki klient e-kirjas klikib, see teda ka huvitab. Kui ma valin puutöö, siis ma ei saa enam e-kirjadena maitsvate magustoitude retsepte, vaid saan infot selle kohta, missugused töövahendid peavad ühel harrastajal olema ja millal ning mis teemal toimub järgmine ühismeisterdamine.
Enda kogemusest võin öelda, et eriti seda varianti veel ei kasutata. Olles ühes koolituste listis koolitajana sees, saan ma valimatult igasuguseid e-kirju – küll pakutakse mulle tõstukijuhi koolitust või soovitatakse tulla tegema keevitaja kutseeksamit.
Ehk siis segmenteeri ja automatiseeri oma e-kirjad.
MailChimp ja e-pood
Kui su e-pood on loodud WordPressi WooCommerce või Shopify või Magentoga, siis seo omavahel e-pood ja MailChimp.
Saad saata automaatseid e-kirju vastavalt tellimuse andmetele
- Tänukiri esimese ostu eest ja miks mitte sooduskupong järgmise ostu jaoks.
- Meeldetuletus neile klientidele, kes olid poolel teel ostu sooritama, aga mingil põhjusel ei maksnud.
- Nimekiri seotud toodetest, mis võiks klienti huvitada vastavalt tema poolt tehtud ostule.
- Küsi tagasisidet ostmise protsessi, toote kvaliteedi või kasutusmugavuse kohta.
- Paku väärtust (% või € kupong, tasuta tarne või midagi muud) oma VIP klientidele, neile, kes toovad lõviosa su e-poe käibest.
- Trigeriks võivad olla ka tavapärased segmendid, näiteks saada e-kiri neile, kes pole pool aastat midagi ostnud, kes ei avanud eelmist või kolme viimast e-kirja jne. Mina tegelikult soovitan nö „tukkuvad kliendid“ ka listist kustutada. Kui ta ei ole näiteks aasta jooksul mingit aktiivsust ülesse näidanud, siis pole ka mõtet listis niisama hoida. Eesmärk on luua ja kasvatada aktiivne uudiskirja list.
Millal e-kirja saata?
Saad ise otsustada ajavahemiku ja nädalapäeva, millal e-kirju saata. Kas e-kiri peab välja minema samal päeval, kui sündmus (triger) toimub või järgmisel päeval või nädala pärast? Kõik sõltub eesmärgist, sisust ja sihtrühmast.
Kui su e-kiri koosneb tegelikult e-kirjade seeriast, siis pead määrama e-kirjade järjekorra, alguse saatmise aja ja e-kirjade saatmise vahe. Kui sa pole kindel, mis töötab sinu jaoks kõige paremini, siis katseta.
Saada näiteks 3 kuud või 6 kuud ühel ajal ja analüüsi tulemusi – avamised, klikkimised, liitumised, registreerumised, ostud. Kui arvad, et võiks parem olla, siis muuda ajavahemikku, nädalapäeva, vajadusel korrigeeri sisu ja analüüsi uuesti.
Kas sa kirjutad inimestele?
Hoolimata sellest, et tegemist on automatiseeritud e-kirjadega, peab sisu olema siiski suunatud inimestele ehk siis kirjuta loomulikul viisil ja sinu brändile omasel toonil.
Kirja saaja ei tohiks aru saada, et ta on sattunud roboti poolt saadetud e-kirjade laviini, pigem võiks seda kutsuda käsikirjaliseks automatiseerimiseks.
Ära kirjuta ainult müügijuttu! Ma aeg-ajalt avan mõne uudiskirja,😊 õppimise eesmärgil. Reeglina räägivad need uudiskirjad kõik endast ehk toimub lausmüük. Lase e-kiri ka oma tuttaval läbi lugeda ja küsi, kas ta sai aru, et e-kiri võiks olla win-win-tüüpi e-kiri.
Tunne oma klienti! See on juba kulunud fraas, aga tasub ikka meelde tuletamist. Kui sa ei tunne oma kliente, siis võid kirjutada vales toonis, valede sõnadega ja teha vale pakkumise.
Mõtle oma brändist kui inimesest! E-kiri ei tohiks mõjuda nö meie/teie või meie/nemad stiilis, pigem vahetu ja sõbralik stiil. Samas tahaks toonitada, et eestlastele ei sobi liiga familiaarsed ja pealetükkivad kirjad.
Analüüsi oma tulemusi
Nii nagu tavaliste uudiskirjade tulemusi oled analüüsinud, nii saad ka analüüsida automaatselt saadetud e-kirju. Avamise %, klikkimise %, palju e-kirju saadeti kuus saadeti, trende, tagasipõrget, mitte avamisi jne.
Kui sul olid MailChimp ja e-pood seotud, siis saad analüüsida ka selle liidu kasumlikkust – kuidas ja kui palju automatiseeritud e-kirjad aitavad kaasa e-poe käibele.
Õpi oma andmetest. Analüütika on vahend otsustamiseks, saad sealt kaudu siseinfot, mis töötab hästi ja mis mitte, ära jäta numbrid vaid matemaatilisteks sümboliteks, vaid piilu ka numbrite taha.
Peagi on tulemas uus e-postiturunduse koolitus, kus e-kirjade automatiseerimine on üheks teemaks. Teeme praktiliselt läbi ja harjutame, kuidas luua ja saata automatiseeritud e-kirju. Tule õppima!
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Eve Keerus-Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.