Kas Pinterest on sinu turunduskanal või mõtled alles selle peale? Soovid nõuandeid turundamiseks? Sellest postitusest saad teada, kuidas luua omale Pinteresti konto ja millega arvestada konto loomisel ning üle kümne turundusnõuande.

Mis on Pinterest?

Pinterest on olemas olnud juba aastast 2010 ning kuulub maailma top 7 turunduskanali hulka koos Facebooki, YouTube, Google+ ja Instagram’iga.

Esmapilgul võib Pinterest tunduda väga kirju ja veidi segadusse ajav, kuid varsti tundub kõik juba loogiline ja intuitiivne olevat.

Pinterest on sotsiaalmeedia kanal, mis keskendub just visuaalsele pildile. Erinevatelt veebilehtedelt saad salvestada pilte, kui oled eelnevalt veebilehitsejale lisanud Pinteresti „Pin It“ nupu.

Samuti saad Pinterestis jagada YouTube’i ja Vimeo videosid ning erinevaid postitusi, kui klikid vastavat sotsiaalmeedia jagamise ikooni artikli juures.

Pin on justkui järjehoidja, mille abil saad hiljem minna uuesti lugema just sind huvitanud sisu. Repinn on kellegi loodud pinni salvestamine oma tahvlile.

Pinteresti konto loomine

Pinteresti kasutamiseks pead omale kõigepealt konto looma. Selleks on sul kaks võimalust: luua omale eraisiku konto või ettevõtte oma. Kui sul on juba olemas eraisiku konto, siis on võimalik muuta see ka ettevõtte kontoks.

Pinterestis ettevõtte konto loomise eeliseks on see, et siis näed oma Pinteresti lehe kohta analüütikat. Pinteresti analüütika lehel saad näha, milline tahvel ja pin on populaarseimad, kes salvestavad sinu pinne ja millest nad veel on huvitatud.

Pinterest_Analytics

Kahjuks saab Pinteresti ettevõtte kontol olla vaid üks admin, seega soovitan kasutada üldist e-posti aadressi uue konto loomiseks.

Pinteresti konto loomisel saad määrata sind huvitavad kategooriad, mida näidatakse sulle Pinteresti avalehel ja sellega esialgne seadistamine ongi lõpule viidud.

Pinterest_konto_loomine

Seejärel on sul vaja luua omale tahvlid ehk boards, kuhu saad hakata looma või salvestama pinne. Tahvlid on teisiti öeldes pinnide kogumikud.

Huvitavaid fakte Pinteresti kohta*

  • Pinterestil on 110 millionit aktiivset kasutajat.
  • Pinteresti kasutajatest on 71% naised ning 29% mehed.
  • 83% aktiivsetest kasutajatest jälgivad pigem brändi kui kuulsat inimest.
  • 93% pinnijatest ostsid veebist viimase kuue kuu jooksul.
  • 66% Pinteresti sisust pärineb erinevate ettevõtete veebilehtedelt.
  • 92% Pinteresti sisust on pildid.
  • 80% Pinteresti liiklusest moodustavad mobiilsed seadmed.
  • 58% pinni pärinevad tahvlist, 30% mobiilist ning 12% arvutist.
  • Ühes kuus veedab üks inimene Pinterestis keskmiselt 98 minutit.
    * andmed pärinevad SocialPiloti postitusest.

Kuidas turundada Pinterestis?

  1. Loo omale Pinteresti turundusstrateegia ja tegevusplaan.
  2. Lisa oma kodulehele Pinteresti ikoon sisu jagamiseks.
  3. Pinteresti konto profiilipilt võiks olla pilkupüüdev. Kuid see ei tohiks olla segadusse ajav. Samuti sinu tutvustus võiks olla veidi humoorikas, mitte lihtsalt igav faktide kogum.
  4. Kasuta pikki pilte. Pinteresti piltide laius võib olla kuni 600 pikslit, kuid kõrgust pole nii täpselt defineeritud. On isegi uuritud, et Pinterestis repinnitakse pikki pilte rohkem kui laiu pilte. Kindlasti kasuta kvaliteetseid pilte.
  5. Mõtle laiemalt kui ainult oma bränd. Muidugi on oluline näidata enda tooteid ja teenuseid ning pakkuda kvaliteetset sisu oma sihtgrupile. Kuid sinu sihtgrupil on ka aeg, kus ta ei mõtle oma töö peale. Anna talle võimalus samastuda sinu brändiga isiklikumal tasandil. Kas sa teadsid, et Pinteresti populaarsemad teemad on seotud toitude ning käsitööga? Miks mitte tutvustada oma meeskonda ja jagada nende lemmikretsepte ja hobisid?
  6. Kasuta hashtag’e. Märksõnad, millega soovid Pinteresti otsingus välja tulla,  tähista #-märgiga, näiteks #visitestonia. Kuid kindlasti ära kasuta neid üleliia, sest liigsed hashtagid mõjuvad halvasti sinu positsioonile Pinteresti otsingutulemustes.
  7. Kirjuta pinnidele huvitavad ja sisukad kirjeldused. Dan Zarrella sõnul jagatakse umbes 200 tähemärgi pikkuse kirjeldusega pinne kõige enim.
  8. Optimeeri pealkirju ja kirjeldusi. Kasutades otsitavaid märksõnu pealkirjades ja kirjeldustes, on sinu loodavad pinnid paremini leitavamad. Kuid pea meeles, et sa kirjutad siiski inimestele. Ainult märksõnadest koosnevad kirjeldused pigem langetavad sinu positsiooni Pinteresti otsingutulemustes. Pea meeles, et ka piltidel peaksid olema sisukad nimed.
  9. Pinterestis ise pinnide loomisel lisa pildile URL-aadress. Peale pinni loomist vali Edit ning lisa veebilehe aadress, kus pinnist huvitatu saab lugeda blogipostitust või tutvuda sinu tootega. Veebilehelt pinni salvestades lisatakse URL-aadress automaatselt.
  10. Toodete reklaamimisel loo mitme pildiga pin. Mitme pildiga pinnid püüavad rohkem tähelepanu. Kasuta pilditöötlusprogramme, näiteks Canva, et luua huvitavaid pilte. Loe lähemalt von Holzenhauseni kogemusest mitme pildiga pinni kasutamisest.
  11. Loo mitmeid tahvleid. Pigem olgu tahvleid rohkem kui vähem. Tahvlile nime andmisel ole loominguline ning püüa vältida ühesõnalisi pealkirjasid. Kindlasti lisa tahvlile ka täpsem kirjeldus ja kategooria. Tahvlile saad kutsuda ka kaasautori, kes aitab sinna pinne lisada.
  12. Loo tagasiside tahvel. Oma ettevõtte tutvustamiseks ning usalduse loomiseks pole midagi paremat kui klientide tagasiside.
  13. Viita teistele Pinteresti kasutajatele. Kui võimalik, siis viita teistele Pinteresti kasutajale kasutades @-märki. Viidates teistele kasutajatele muudad sa oma pinni nähtavamaks. Kui repinnid kellegi pinne, siis kontrolli, et repinn viitaks algallikale. Kui see puudub, siis lisa kindlasti viide või link kirjeldusse algallika kohta.
  14. Seo oma Facebooki konto Pinterestiga. Kahjuks Pinterest toetab hetkel ainult eraisiku kontot, kuid kui jagad pinne, siis saad Facebooki jagamisaknas valida, et jagad sisu Facebooki ettevõtte lehel. Samuti saad jagada Pinterestis koostatud tahvleid Facebookis.
  15. Jaga oma Pinteresti profiili ja tahvleid. Selleks, et suurendada oma jälgijate arvu ning aktiivsust oma konto lehel on vaja saada omale jälgijaid. Lisa näiteks oma Facebooki ettevõtte lehele ka Pinteresti tab.
  16. Kasuta Rich Pin’e. Rich Pin’id sisaldavad endas lisainformatsiooni. Näiteks artikli Rich Pin’i puhul on näha tiitel, autor ja lühikirjeldus. Rich Pin’ide puhul on vaja kodulehele lisada kindla kujuga metakirjeldus. Täpsemalt on sellest kirjutatud Pinteresti Developer dokumentides.
  17. Pinterest_InstructographicVii läbi „Pin to Win“ kampaaniaid. Kampaania käigus palud Pinteresti kasutajatel luua huvitavaid tahvleid sinu toodetega ning seejärel jagada neid sinuga,  võid palud kasutajatel pinnida ka otse sinu tahvlile. Pinnidel peaks lugema kvaliteet, mitte kvantiteet ning kampaanias osalemine peaks olema lõbus.
    Loe lähemalt HubSpoti ülevaadet kaheksast Pinteresti edukast kampaaniast.
  18. Loo Instruktsioonigraafikuid (Instructographics). Instruktsioonigraafikud on vertikaalsed juhised, millegi ise tegemiseks. Pinterestis on instruktsioonigraafikud väga populaarsed. Pildil on näha instruktsioonigraafik lipsu sidumise kohta, vaata originaalpinni Pinterestist.

Kokkuvõtteks

Nagu iga turunduskanaliga on ka Pinterestiga oluline järjepidev sisu loomine. Pinnimine on tehtud imelihtsaks, kuid siiski ei tasu sellega liigselt hoogu minna. Soovitatakse lisada maksimaalselt 7 pinni päevas.

Samuti arvesta, et sinu jälgijad ootavad ka sinu originaalpostitusi, mitte ainult teiste sisu jagamist ehk repinnimist.

Kohtume Pinterestis 🙂

Samast postituse sarjast on ilmunud: 10+ nõuannet Instagramis turundamiseks

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Häli Maurus

Häli on meie meeskonda kaua otsitud veebispetsialist, keda huvitab väga veebiprogrammeerimine ja kodulehe tegemine. Vabal ajal loeb palju raamatuid ning kannab hoolt oma isikliku raamatukogu eest.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.