Siit leiad lühikesed õpetused ja ideed, kuidas luua Facebookis sihtgrupi segmente, kellele hiljem väga täpselt sihtida oma reklaame.

Selleks, et sa saaksid Facebookis teha reklaami õigetele inimestele ja neid õpetusi kasutada

  1. Sul peab olema loodud Facebooki reklaamikonto
  2. Sinu kodulehele peab olema lisatud Facebook Pixel (väike koodike)

Kui sul on eelmiste punktide osas vaja abi, siis kirjuta eve@kodulehekoolitused või osale mõnel meie Facebooki koolitusel.

Kui sul on need 2 tingimust täidetud, siis ole lahke ja vaata, kuidas luua custom audience ehk spetsiaalseid sihtgrupi segmente, kellele hiljem Facebookis reklaame näidata.

NB! 21 segmendi hulka olen lisanud ka mõned huvide põhjal loodud segmendid.

Head vaatamist ja palju nutikaid ideid sulle!

Segment sinu MailChimpi listist

MailChimp ja Facebook on suured sõbrad. Sul on võimalik otse Facebooki importida oma MailChimpi list. Siin on üks konks – segmendi moodustavad vaid need, kellel on sama e-posti aadress nii sinu MailChimpi listis kui ka Facebookis.

Lisaks
Kui soovid MailChimpi keskkonnas teha Facebooki reklaami, siis siin on mängumaa lai tänu e-postiturunduse, veebilehe/e-poe ja Facebooki omavahelisele koostööle.
Näiteks näita reklaami neile:
* kes ei avanud Su eelmist e-kirja;
* kes lahkusid uudiskirja listist;
* kes liitusid Su uudiskirjaga viimase 30 päeva jooksul;
* kes ostsid/ei ostnud promotud hit-toodet;
* kes tundsid saadetud uudiskirjas huvi Su pakutava teenuse kohta (klikkisid linki);
* kes pole rohkem kui 6 kuud ostnud;
* kes tegid oma esimese ostu;
* jne.

Valitud sihtrühma sarnane segment

Kui eelnevalt lõime Facebookis segmendi, mille moodustas meie uudiskirja list, siis Lookalike pakub võimalust leida meie uudiskirja listi sarnane segment ehk siis sarnased harjumused, huvid jne. Lookalike segment võib olla meie toote ostjate sarnane sihtrühm. Tasub proovimist!

Ostsid testtooote, aga ei ostnud põhitoodet

Facebook aitab leida külastajad, kes olid huvitatud meie proovitootest, aga pole veel tellinud põhitoodet. Sama põhimõte võib olla ka seotud toodetega – ostsid toote, aga pole veel ostnud seotud toodet.

Segment koeraomanikest

Järgmine segment on neile, kes pakuvad lemmikloomatarbeid, nt koeratoitu, närimiskonte jne.

On külastanud Su veebilehte 180 päeva jooksul, aga pole külastanud 30 päeva jooksul

Tuleta ennast meelde külastajatele, kes on Su veebilehel 180 päeva jooksul käinud, aga kellel pole 30 päeva jooksul olnud aega Su veebilehele tulla.

Mobiilsed kasutajad, kes laadisid Su veebilehelt alla äpi

Loodavas segmendis on kaks tingimust, tahame ülesse leida need, kes laadisid alla meie konkreetse äpi ja samuti peavad nad olema mobiilsed kasutajad. Kuidas seda teha?

Lisasid toote ostukorvi, aga ei ostnud

Facebook Pixel aitab Sul leida ülesse need inimesed, kes lisasid küll toote ostukorvi, aga sellest hoolimata ei ostnud. Kui Su e-poes on ka soovikorvi lisamise võimalus, siis saad teha veel ühe segmendi – lisasid soovikorvi, aga ei ostnud.

Tegid soovitud tegevust ehk täitsid Lead Ad kontakti vormi

Facebookis on äärmiselt mugav külastajatel täita Lead Ad vormi. See on FB poolt eeltäidetud vorm, kus on juba kirjas nimi ja e-posti aadress. Külastaja peab vaid vajutama Saada nuppu.

Lead Ad vormi luues, pead lisama pildi, pealkirja ja põhjenduse, miks peaks külastaja oma andmed andma.

Hiljem saad luua vastavad segmendid:
* kõik, kes avasid Lead Ad vormi;
* inimesed, kes avasid vormi, aga ei täitnud;
* inimesed, kes avasid vormi ja täitsid.

Andmed saad hiljem eksportida Excelisse ja viia need omakorda MailChimpi, kui lubasid liitujatele anda väärt infot uudiskirjade näol.

 

Segment neist, kellel on valitud kuul sünnipäev

Sünnipäeva segmente saab teha mitmesugustele tingimustele vastavaid. Ekraanivideos on segment neist, kellel on sünnipäev detsembris. Igati sobilik segment, kui soovid näiteks pakkuda sünnipäeva pidamiseks sobivaid ruume, toitlustust või muud sünnipäevaga seotud teenust.

Omaette segment oleks näiteks sõpradest, kellel on sünnipäev järgneva nädala jooksul. See annab võimaluse teha reklaami neile, kes pakuvad kingitusi – ehteid, kosmeetikat, mänguasju, raamatuid jne.

Segment uudiskirjaga liitujatest

Uudiskirjaga liitujad on inimesed, kes soovivad olla teie infoväljas. Seega saate oma paremaid pakkumisi näidata just neile, kes on ka ise teie poolt pakutud uudistest huvitatud.

Segment külastajatest, kes on 180 päeva päeva jooksul ostnud vaid 1 kord

Looge segment, kes on ostnud valitud ajaperioodil vaid 1 kord ja andke talle põhjus e-poodi tagasi tulla ja uuesti ost sooritada.

Segment neist, kes saabusid reisilt 1 nädal tagasi

See on nüüd segment, mis kõigile ei sobi, aga võtke seda kui näidet, mida kõike on võimalik Facebookis teada saada. Ja kui hästi järgi mõelda, siis see segment näiteks on vajalik fotopoodidele (ehk on veel neid, kes soovivad oma reisifotosid ilmutada ja albumitesse panna) või arstikeskustele/päevaspadele – päris sageli kurdetakse, et on vaja puhkusest puhata või siis Eestisse tagasi tulles jäädakse kohe haigeks. Küllap on veel teisigi, keda võiks huvitada reisilt saabujad.

Segment, mille moodustavad 8-12 aastaste laste vanemad

Eelkõige jõulud ja sõbrapäev, aga ka lasteaia lõpetamine või kooliminek on esimesed tähtpäevad, kus mänguasju või muid lastele vajalikke asju saab reklaamida neile lastevanematele, kel on kodus 8-12 aastane laps.
Leia oma sihtrühm Facebookist üles.

Segment külastajatest, kes on ostnud vähemalt 100€ eest kuus

Miks mitte teha parem pakkumine neile, kes on juba Su e-poest ostnud vähemalt 100€ eest kuus kokku? Ajaperioodi võid määrata kuni 180 päeva ja summa võid valida ise. Tuleta ennast meelde oma VIP klientidele.

PS! Lisaks võid ka muuta funktsiooni – SUM of leiab külastaja poolt kulutatatud kogusumma, Average of – leiab keskmise summa, Minimum of – minimaalse summa ja Maximum of – maksimaalse summa.

Veebilehelt kindla fraasi otsijad

Kui külastaja on Su veebilehelt otsinud Sulle olulist fraasi, siis see annab märku, et ta on Su toote või teenuse potentsiaalne huviline. Tuleta ennast märksõnaga seotud teenuse või tootega Facebookis meelde.

3 ja rohkem korda uurinud teenuse sisulehte, nt hinnakirja, aga ei ole veel tellinud

Kui allpool olev segment oli nende kohta, kes on teenuselehel käinud, aga pole teenust tellinud, siis see segment läheb detailsemaks. Sihtrühma moodustavad vaid need, kes on vähemalt 3 korda Su teenuselehte uurinud. Võid ka suurema numbri panna, siis saad kätte need, kes on tõesti uurinud ja kahelnud ja korduvalt sisulehel käinud ja ehk saabki FB’st tõuke positiivse otsuse langetamiseks.

Segment, kes on vaadanud vähemalt 50% Sinu valitud Facebooki videot

Facebooki videod on populaarsed ja paljudele inimestele meeldib rohkem videot vaadata, kui teksti lugeda. Kuna video hakkab automaatselt mängima, siis enamus külastajaid vaatab vaid esimesed paar-kolm sekundit. Seega loome segmendi, kes on vaadanud vähemalt rohkem kui pool video kestvusest.

Konkreetse toote huvilised, aga ei ole veel toodet ostnud

Selle asemel, et võõraid reklaamidega kimbutada, tuleta oma tooteid meelde neile, kes on seda toodet juba varem Su veebilehel uurinud, aga kellel on mingil põhjusel tehing katki jäänud.

Segment veebilehe külastajatest, kes pole ostnud

See on üldine segment ehk näitad oma brändi reklaami neile, kes on Sinuga tuttavad, aga kes pole veel ostnud.

Segment veebilehe külastajatest, kes on käinud teenuse lehel, aga pole teenust tellinud

Sõltub teenusest, aga enamus inimesi ei telli teenust kohe esimesel korral. Reeglina nad vajavad aega ja uurivad ka konkurente. Nüüd on hea võimalus näidata teenuse reklaami neile, kes on juba seda teenust uurinud.

Segment Sinu FB fännilehega seotutest

See on üldine segment neist, kes on kuidai moodi Su Facebooki fännilehega seotud ehk siis nad on näiteks ‘laikinud’, kommenteerinud või jaganud.