Väikeettevõtja, turundusjuht või tema assistent otsivad pidevalt uusi turunduskanaleid ja eriti e-turunduse kanaleid. Seekordne turunduskoolitus annabki sulle 11 nõuannet, kuidas Google Plus kui võimalik turunduskanal panna ettevõtte heaks tööle.

Sisuturundus

Kas on mõtet, kui turunduskanalid Facebook ja Twitter on paljude lemmik?

Paljud kritiseerivad, et Google Plus ei ole nii populaarne kui teised sotsiaalmeedia kanalid nagu Twitter või Facebook. Nimetatud turunduskanalid on kohad, kus külastajatele meeldib palju rohkem aega veeta kui Google Plus keskkonnas.

Tõsi, Google Plus kasutajad ei jaga nii palju lemmikloomade pilte ega räägi sagedasti, mida keegi nädalavahetusel tegi või hommikusöögiks sõi. Pigem jagab sealne kasutaja väärt informatsiooni kitsale teemast huvitatud sihtgrupile, küsitakse abi või räägitakse rohkem spetsiifilistel teemadel.

Google Plus kui turunduskanal omab mitmeid eeliseid teiste ees

See on üks Google toode paljude heade seast ja see on integreeritud paljudega neist. Kui Facebookis ümbritsevad sind pidevalt reklaamid, siis sinu Google Plus leht on reklaamist puhas.

Google Plus eelisteks on:

  • visuaalselt ilusam disain (autori arvates);
  • SEO poolt vaadatuna on külastaja lisatud + 1 suurema kaaluga kui Facebooki Like, mida nii kergekäeliselt jagatakse;
  • suhtlusringide loomine ja haldamine on mugavam kui teistes kanalites (autori arvates);
  • videovestlus korraga kuni 10 inimese vahel, kanna üle või korralda YouTubes otseülekandena seminare või webinare;
  • sinu veebileht või blogi, mis on Google Plus lehega seotud hakkab Google otsimootoris tulema paremini esile (kui lisad regulaarselt väärt sisu).

11 nõuannet, kuidas see turunduskanal panna enda kasuks tööle

Järgnevast on kasu vaid siis, kui sul on siiras soov jagada sinu valdkonnast huvitatutele asjaliku sisu ning oled valmis oma sihtgrupiga regulaarselt suhtlema.

1. Seadista oma Google Plus konto

Sul on võimalik luua nii enda isiklik Google Plus konto ehk profiil kui ka ettevõttele või asutusele Google Plus leht. Ettevõtte lehte saavad hallata mitmed inimesed. Sõltuvalt sinu vajadusest loo konto.

Sellelt aadressilt saad õpetuse, kuidas luua oma Google Plus profiil ja kuidas luua firma või asutuse Google Plus leht.

2. Mõtle läbi ja koosta plaan sisu kohta, mida sinult oodatakse

Kui sa oled oma alal piisavalt kaua turul tegutsenud, siis kindlasti omad teadmisi ja oskusi rohkem kui keskmine sinu teemast huvitatu. Pole mõtet mõelda sellele, et sinu teemasid on palju juba kajastatud ja pole millestki kirjutata. Alati on teemasid, millest lähemalt kirjutada.

Kaardista teemad ja pealkirjad, millest kirjutad ja tee graafik info avaldamise kohta.

Hea mõte on lisaks Google Plus kontole pidada ka oma veebilehte või blogi, kus saad teemast pikemalt ja põhjalikumalt kirjutada. Saada huvilised Google Plus lehelt oma veebilehele rohkemat infot saama.

Sisu on võti

Edu võti peitub kitsas ehk spetsiifilises teemakäsitluses ja selles, kuidas sa turul olevatest konkurentidest eristuda suudad.

3. Rikasta Google Plus postitusi piltide, video või muu visuaaliga

Põhjus on selles, et mistahes emotsionaalne või asjalik tekst ei saa kunagi niipalju tähelepanu kui koos illustreeriva pildi, graafika või videoga. Seda märkad sa peagi, et piltidega postitused saavad rohkem märgitud ja loetud kui ilma.

Isegi kui jagad lingiga oma järjekordset blogi postitust, siis lisa ka illustreeriv pilt.

4.  Postita regulaarselt

Selleks, et sa võiksid pidevalt oma sihtgrupi silmis olla pildis, tuleb postitada regulaarselt. Soovitatakse vähemalt üks kord päevas, aga kui sa ei jõua, siis sobib ka 2-3 korda nädalas, kuid oluline on et teed seda regulaarselt. Sinu jälgijad ootavad tegelikult seda.

Iga kord kui midagi postitad, siis mõtle:

  • kas lugejat see kuidagi huvitab või
  • mis kasu ta sellest saab või
  • kas sinu usaldusväärsus kasvab.

5. Hangi endale kvaliteetseid jälgijaid

Kui sa lood oma Google Plus lehe või profiili ja näed, et see koht on kui kummituste linn ehk midagi ei toimu, siis põhjus on sinus.

Kaks nõuannet, kuidas saada teemast huvitatud jälgijaid:

  1. leia üles sinu valdkonnas tugevad ja aktiivsed Google Plus lehed ja hakka neid jälgima ning võta aktiivselt nende vestlustest osa;
  2. alusta suhtlemist peamiste ja autoriteetsemate kommenteerijatega ning hakka neid jälgima. Kui sinu jutus on iva, siis nad jälgivad sind vastu.

Paljud sinu konkurentide jälgijad ja kommenteerijad võivad olla huvitatud ka sinu postitustest.

6. Reklaami ja tutvusta oma Google Plus lehte

Kui sul on oma veebileht või blogi või mõni muu sotsiaalmeedia kanal, siis anna külastajatele seal põhjus hakata sind jälgima. Lisa ise või lase oma lehele lisada Google+ Follow Button ning ütle, miks nad peaks sind hakkama jälgima.

Isegi, kui sul on vähe jälgijaid, on need siiski hästi sihitud ning nendest on rohkem abi sinu sisu levitamisel kui mõttetust massist.

7. Suhtle aktiivselt ja jää iseendaks

Inimesed hakkavad sind jälgima ja sinu töö vastu huvi tundma vaid siis, kui sa suhtled nendega inimlikult ja tunned ka nende vastu huvi. Kui sinu postituste sisu on pidev ja mõtetu turundusjutt, siis see jätab inimesed sinu vastu külamaks.

Anna endast parim, et:

  • sinu jälgijad saaks oma küsimustele sisukad vastused;
  • vastaksid alati (kui vaja) kommentaaridele;
  • küsid jälgijate arvamust.

Kui toimid nii, siis tunnevad su jälgijad end väärtuslikena ja nad näevad sinus head suhtlussõpra ning üldse kogu suhtlemine toimub palju loomulikumalt. See kõik kokku annab hea eelduse selleks, et ühel päeval nad ostavad sinult.

8. Tunne siirast huvi teiste Google+ kasutajate töö vastu

Selleks, et oma ideid, mõtteid ja tööd tutvustada, pead esmalt ise huvi tundma antud valdkonna tegijate vastu. Loo suhteid ja leia koostöö võimalusi, millest võiks olla kasu nii sulle kui koostööpartnerile.

Kui te ei ole otsesed konkurendid, siis nii öelda jää sulatamiseks võid oma jälgijatele tutvustada teiste jälgijate töid, positusi ja saavutusi. Muidugi peavad sinu jälgijad olema ka sellest infost huvitatud.

Turundus ja eriti e-turundus peab olema mitmekülgne, kuid üks viis, kuidas eristuda on sügavam huvi tundmine teiste vastu ja nende kuulamine.

Suhtle ja kuula sotsiaalmeedias

9. Ole aktiivne kommenteerija populaarsetel Google + lehtedel

Üks viis, kuidas saada tähelepanu ja rohkem jälgijaid on see, kui teed asjalike kommentaare sinu valdkonna populaarsematel Google Plus lehtedel.

Näiteks, tugevate ja tuntumate blogijate ja kirjutajate suunas asjalike kommentaaridega võid teemat suunata või arendada edasi ja see võimaldab sul silma paista uutele jälgijatele.

10. Kasuta Hangoutsi julgemalt

Google Hangouts võimaldb sul oma sõprade ja klientidega suhelda ka video vahendusel. Skype võimaldab ka, kuid Hangouts on seotud sinu Gmaili ja Google Plus kontoga ning sellel on rohkem kasutusvõimalusi.

Video soovitused või webinarid võivad olla nii eraviisilised kui ka grupiviisilised, kuid nende abil saad aidata inimesi, mis loob paremaid suhteid ning on vahetu. Hangouts võimaldab sul oma kontoris palju ära teha ning vähesed kasutavad selle võimalusi. See on koht, kus sina saad konkurentidest turunduse osas eristuda.

11. Palu oma jälgijatel, et nad kutsuksid oma sõpru sind jälgima

Öeldakse ju, et ütle, kes on su sõbrad ja ma ütlen, kes sa ise oled. Sinu jälgijate sõbrad võivad olla huvitatud sinu valdkonnast, aga nad ei tea veel sinust midagi. Neil võivad olla sarnased huvid ja väärtushinnangud ning ajapikku oled sa oma kitsas nišis paljudele tuttav.

Kokkuvõtteks

Antud turunduskoolitus Google Plus’i kasutamise kohta on vaid teejuhis, kuidas sina võiksid seda kasutada. Mitmed turunduskanalid sotsiaalmeedias töötavad täpselt samal põhimõttel, kuid küsimus on selles, kui palju sa ise tahad sinna panustada.

Enamusele tundub see pikk ja vaevarikas tegevus, kuid turundus ei olegi sprint, see on maraton.