Hoiad sa kursis end Facebooki uuendustega? Tead sa, kuidas uuendused mõjutavad sinu Facebooki lehte? Selles postituses toon välja mõned eraisiku Facebooki lehe uuendused ning uuemad lisad, mis mõjutavad ettevõtete lehti.

Facebook areneb pidevalt ning kõigi uuendustega on vahel raske sammu pidada ning vahest ei pane me neid tähelegi. Facebooki uuendustega on võimalik end kursis hoida mitmel lehel: Facebook ettevõtjatele, Facebook arendajatele ja Facebooki uudised.

Facebooki uuendused eraisikule

Uudisvoo uuendused

Uudisvoogu mõjutab üldjuhul Facebooki Edgerank ning kasutaja saab lisaks ise ka kontrollida, mida ta oma uudisvoos näeb. 2015. aasta juulis lisandus mobiili kasutajale võimalus veelgi enam kontrollida oma uudisvoogu. Nimelt saad sa valida, kelle postitusi soovid sa eelisjärjekorras ehk enne uudisvoogu näha.

See ei kehti ainult sinu sõprade kohta, vaid sa saad ka valida milliste ettevõtete lehtede postitusi soovid sa uudisvoo ees näha. Arvuti kasutajatele lisandus see uuendus aga alles 2015. aasta detsembrist.

Facebook kirjutab, et sinu eelistatud sõprade või lehtede postitused on tähistatud sinise tähekesega ning nad ilmuvad enne uudisvoo teisi postitusi.

fb_uuendused_uudisvoog

Seega otsustasin seda proovida ning võtsin katsetamiseks Eesti Päevalehe Facebooki lehe, sest nad postitavad suhteliselt tihti ning ma tahtsin näha kiiret tulemust.
Kahjuks aga mida ma ei saanud oli kiire tulemus, sest eelisjärjekorda kuvatakse uudis siis, kui sa ei ole vastava ettevõtte või sõbra lehel käinud ning postitus on sinu jaoks uus.

Aga veidi kannatust ning tõesti uue postituse ilmumisel oli minu uudisvoos esimesel kohal näha sinise tähekesega postitus.

Piltide ja video jagamine

Facebook tutvustas videote otseülekande võimalust. Otseülekande pikkuseks on hetkel lubatud 30 minutit ning sel ajal on sul võimalik näha, kui paljud elavad su otseülekandele kaasa ning kes nad on. Samuti on võimalik jälgida otseülekande kommentaare.

Hetkel on kahjuks otseülekande tegemise võimalus vaid mõningatel iOSi valitud kasutajatel, kuid millalgi 2016. aastal peaks see võimalus tulema ka Androidi platvormile. Ülekande lõpetamisel salvestatakse video sinu ajajoonele.

Samuti saavad ainult iPhone 5 ja uuemate mudelite omanikud katsetada kollaažide ehk piltide grupeerimist postitusse. Kui sa oled teinud mitmeid pilte ja videoid ühes asukohas ja ajal, siis Facebook võib pakkuda sulle üksikute piltide ja videote postitamise asemel kollaaži postitamist.

Kahjuks ka selle Facebooki uuenduse puhul pole avaldatud, millal see peaks jõudma Androidi või arvuti kasutajateni. Eeldatavasti siiski selle aasta jooksul.

Mõlema Facebooki uuenduse kohta saad lähemalt lugeda postitusest Introducing Live Video and Collages.

Kasutaja profiili uuendused

Facebook teavitas profiili uuendustest 2015. aasta septembris, kuid kõik uuendused minuni veel igatahes jõudnud pole. Huviga katsetaks profiilivideot või pigem jälgiks, mille huvitavaga sõbrad on hakkama saanud.

Profiilipildina saad kasutada ajutist pilti. Saad valida, kas jätad profiilipildi tunniks, üheks päevaks, üheks nädalaks, määrad ise ajalise kestvuse või sead ilma ajalise kestvuseta.

Arvutit kasutades ma seda võimalust ei suutnud leida või siis pole see uuendus veel arvuti kasutajateni jõudnud. Kuid Androidi peal toimis see küll.

Profiilipildiks saad seada ka 7 sekundilise video staatilise pildi asemel. Praeguse info kohaselt jääb see uuendus vaid eraisiku kontodele.

Lähemalt profiili uuenduste kohta saad lugeda postitusest Improving Mobile Profiles

Facebooki uuendused ettevõttele

Uudisvoo uuendused

fb_uuendused_postitus

Facebooki kasutajatel on võimalus märkida, et nad soovivad sinu postitusi näha oma uudisvoos eelisjärjekorras. Seega võiksid sa mõelda selle peale, kuidas julgustada oma lugejaid tegema seda valikut. Ehk kõik sinu jälgijad ei teagi, et neil on selline võimalus?

Muidugi ei tasu minna liiale julgustamisega ning kindlasti ei ole see tähtsam, kui Facebooki kasutajate aktiivsus sinu lehel. Facebooki Edgerank on siiski olulisem.

Lisaks on siin oht, et sinu postitustest tüdinetakse ehk kiiremini ära.

Selleks, et kasutaja hakkaks nägema sinu lehe uusi postitusi enne uudisvoogu peab ta kõigepealt vajutama “Meeldib” sinu lehel. Seejärel “Meeldib” nupu alt avanevas menüüs peab vajutama lingile “Postitused Uudisvoos”, mille tulemusena avaneb aken, kus tuleb valida “Kuva esimesena” ning lõpuks kinnitada valik.

fb_uuendused_kuva esimesena

Kliendi ja fänniga suhtlemise lihtsustamine

Facebookis on suhtlemine väga tähtsal kohal, seega Facebook uuendab ka võimalusi, kuidas ettevõtted saaksid paremini oma klientidega suhelda.

Juunis 2015 tuli uuendusena automaatvastuste võimalus. Seega, kui sa pole pidevalt Facebookis, siis annab see sulle võimaluse reageerida kirjadele ja anda teada, millal klient saab oma küsimusele või murele vastuse.

Selleks tuleb valida seaded ning vasakust tulbast valida seejärel Messaging. Instant Replies kastis tuleb lisada linnuke ja kirjutada automaatvastus.

fb_uuendused_automaatvastus

 

Samuti sinu Facebooki postkast on teinud läbi uuenduskuuri. Nüüd on sul võimalik näha avalikku infot sinuga ühendust võtnud kliendi kohta, mis annab sulle ehk võimaluse oma sihtgruppi veelgi paremini tundma õppida. Lisaks saad lisada vestluse juurde omi märkmeid või siis hoopis meilidele lisada tagid.

Facebooki uuendusena on lisatud ka põhjalikum ülevaade kommentaaridest, mis peaks hõlbustama kommentaaride jälgimist ja nendele vastamist. Uuendus võimaldab sul saada kommentaaridest ja kommenteeritud postitusest ülevaate ühel lehel, mis omakorda vähendab riski, et oled kellelegi kogemata unustanud vastata.

Viimast uuendust KoduleheKoolitused Facebooki lehel veel ei ole, kuid sellest saad lähemalt lugeda Facebooki postitusest New Tools for Managing Communication on Your Page.

Samuti on lisatud võimalus saata Facebookis kiri sinu lehel kommenteerijale otse kommentaari alt. See pole just väga suur muudatus, kuid muudab privaatvestluse alustamise mugavamaks.

Facebook tutvustas ka nö kvaliteedimärki, mis näitas, et lehe administraatorid on väga kiired reageerimaks klientide kirjadele. Selle tunnustuse said vaid lehed, kus reageeriti 90% kirjadest viie minuti jooksul.

Kuid sul on ka endal võimalus lisada info enda reageerimisaja kohta. Selleks pead sa külastama oma lehte vähemalt korra nädalas ning vastama vähemalt 90% oma kirjadest. Siin pead aga arvestama sellega, et sinule peab jääma nö viimane sõna, sest muidu Facebook arvab, et sa oled kirjale jätnud vastamata.

Lead ads uuendus

Juunis 2015 teatas Facebook, et näiteks uudiskirjaga liitumine muudetakse imelihtsaks. Piisab vaid kahest klikist ja oledki liitunud uudiskirjaga. Esimene klikk on CTA (call-to-action) nupp ja teine klikk kinnitamiseks (submit). Kuigi on positiivne, et ei pea täitma pikki ja lohisevaid vorme, siis miinuseks on liiga vähene info liituja jaoks.

Seega Facebook lisas võimaluse lisada vaheleht enne e-posti aadressi kinnitamise (submit) nuppu. Selle vahelehega saad meililistiga liitujale teavitada, millist sisu ta näiteks e-posti teel saama hakkab. Selle tulemusena paraneb uudiskirjaga kogutud kontaktide kvaliteet ehk nii õnnestub vältida neid, kes tegelikult polegi sinu sihtgrupp.

fb_uuendus_lead_ads
Allikas: https://www.facebook.com/business/news/Lead-Ads-UK-version

Kui oled huvitatud Facebooki enda jaoks paremini tööle panema, siis tuleb end pidevalt uuendustega kursis hoida. Kui aga tunned, et tahaksid rohkem infot, kuidas kasutada Facebooki paremini enda eesmärkide täitmiseks, siis uuri lähemalt Facebooki koolitust.

Koolituselt saad teadmised, kuidas koostada omale fännileht. Lisaks valmib sinu esialgne sisuturundusplaan ning saad täpsed juhised Facebooki strateegia koostamiseks.