Sa oled otsustanud hakata pidama e-poodi ning oled platvormiks valinud OpenCarti. Selles postituses annan sulle 13 soovitust, kuidas OpenCarti seadistada ja lisada tooteid.

OpenCarti kokku pakitud tarkvara saad alla laadida OpenCarti kodulehelt, kus on olemas ka installeerimise juhend.

Kahjuks OpenCart ei ole eesti keelne, kuid on olemas tasuline eesti keele pakett, mille saad alla laadida OpenCarti kodulehel olevast moodulite poest. Tõlge sisaldab endas nii veebipoe külastajavaate kui ka administratsioonipaneeli tõlget.

OpenCarti eestistamine

Peale eestistamist pead üle vaatama laoseisud ja tellimuse staatused, sest need ei ole tõlgitud eesti keele paketiga. Selleks pead minema Poe seadistus → Lokaliseerimine → Laoseisud ning Poe seadistamine → Lokaliseerimine → Tellimuse staatused. Ebavajalikud staatused võid kustutada.

1. OpenCarti üldised seaded

OpenCart_poe seaded

Üldiseid seadeid saad muuta töölaualt valides Poe seadistus → Eelistused → Muuda (pliiats sinisel taustal).

Esimeseks vaheleheks on Üldine, kus saad lisada oma poe pealkirja ja sisu kirjelduse (meta description), mis on vajalikud otsingumootorite jaoks.

Vahelehel Pood saad lisada oma poe nime, omaniku andmed, aadressi, e-posti, telefoni, lahtiolekuajad. Vastav info ilmub ka sinu kontaktilehele.

Kohalik vaheleht on juba seadistatud, kui oled eelnevalt OpenCarti eestistanud ning lülitanud sisse eesti keele.

Valiku vahelehel on lisaseaded, mis mõjutavad näiteks sinu toodete kuvamist, tootele arvamuste lisamist.

Pilt vahelehel saad lisada oma poe logo ning faviconi ning seadistada erinevate veebipoe piltide suurusi.

Server vahelehel on sul võimalik sisse lülitada hooldustööde režiim. Kui selle oled sisse lülitanud. Siis sinu pood on suletud.

Vaikimisi sättena on hooldustööde teade ingliskeelne. Kui on soov muuta hooldustööde teadet, siis logi FTP programmiga veebiserverisse ja lae alla fail maintenance.php, mis asub kaustas catalog/language/estonian/common. Muuda teade omale sobivaks ning lae fail tagasi veebiserverisse.

Ära unusta salvestamist, kui oled kõik muudatused poe seadistuses teinud.

2. Google Analyticsi seadistamine

Google Analytics võimaldab sul koguda kodulehe statisikat. Selleks pead kõigepealt omale looma Analyticsi konto. Kuidas Google Analyticsiga algust teha saad lugeda postitusest Get started with Analytics.

OpenCart_Google Analytics_1

OpenCart_Google Analytics_2OpenCartil on sisseehitatud Google Analyticsi koodi lisamise võimalus.

Selle kasutamiseks pead kõigepealt paigaldama Analyticsi ning muutma staatuse lubatuks.

Selleks mine Laiendused → Analytics → vajuta pluss märgile → vajuta pliiatsile → lisa Google Analyticsi kood (pikk kood) ning vali staatuseks Lubatud → Salvesta.

Google Analyticsis oma kontot seadistades ära unusta lisada, et tegemist on e-poega. Kui sa tahad teada, milleks on sul vaja sisse lülitada e-commerce tracking, siis loe postitust Miks e-pood vajab Google Analyticsi e-commerce trackingut?

3. Kujunduse lisamine

Kujundusi saab alla laadida OpenCarti moodulite poest või kui panna Google otsisõnaks OpenCart free themes, siis võib samuti leida mõne huvitava kujunduse.

OpenCart_filterOpenCarti kodulehelt kujundusi otsides soovitan kindlasti otsingufiltritesse määrata kohe installitud versiooni numbri, sest nii saad otsides vaid need tulemused, mis sobivad sinu veebipoega.

Pildilt on näha, et otsin teemat, mis oleks tasuta ning sobiks minu installitud OpenCart versiooniga.

Peale kujunduse allalaadimist jälgi kindlasti kujundusega kaasas olevat õpetust, sest nii tead täpselt, millist faili või kausta on vaja ülesse laadida.

Alates OpenCart 2.0 on võimalik mooduleid installeerida ka administreerimise vaates, seega ei pea sa enam kasutama FTP-d failide üleslaadimiseks.

Selleks aga pead seadistama FTP juurdepääsu.

Vaata järgnevat videoõpetust, kuidas seadistada FTP veebipoe seadetes.

Kui aga mingil põhjusel ei õnnestu kasutada laienduste paigaldajat, siis tuleb siiski kasutada FTP abi installimiseks ning lahti pakitud moodulite failid üles laadida mooduliga kaasas oleva õpetuse järgi.

4. Kujunduse aktiveerimine

Installitud kujunduse aktiveerimiseks tuleb minna Poe seadistus → Eelistused → Muuda → Üldine → vali malliks uus üles laetud kujundus → Salvesta.

Kõikide moodulite lisamine toimub sarnaselt kujunduse lisamisele. OpenCartil on olemas Extensions sisuleht, sealt on võimalik alla laadida erinevaid lisasid. Erinevate moodulite ehk lisade installeerimisel tasub olla aga ettevaatlik.

Extensionsi lehelt enne ostmist/allalaadimist soovitan sul:

  • jälgida, et soovitud lisa oleks sobiv sinu OpenCart installeeritud versiooniga;
  • vaadata, mida on kommenteeritud ja milline on hinnang moodulile;
  • vaadata, kui palju on moodulit allalaetud või müüdud;
  • vaadata, millal on toimunud viimane muutmine ehk see annab sulle aimduse, kas seda moodulit arendatakse.

Lisaks soovitan sul alati enne mooduli installeerimist teha oma e-poest tagavarakoopia, sest nii on sul võimalus taastada oma e-pood, juhul kui installeerimise käigus peaks midagi juhtuma.

5. Kliendigruppide loomine

Vaikimisi kliendigrupi nimi on Default, selle muutmiseks vali Kliendid → Kliendigrupid → vajuta pliiatsile ja nimeta ümber → Salvesta.

Kliendigruppe võid veel lisada, kui sul on plaanis teha erinevaid soodustusi erinevatele kliendigruppidele.

6. Maksude lisamine

Kauplemisel tuleb arvestada ka maksudega, siin pead mõtlema, kas sa müüd ainult Eestis või müüd ka Euroopa Liidus ja kolmandates maades.

Kui sa müüd Eestist väljaspoole, siis pead omale selgeks tegema täpsed maksumäärad. Näiteks digitoodete müümisel Euroopa Liidus pead sa arvestama ostja asukohamaa käibemaksumääraga.

Järgnevad seadistused on mõeldud ainult Eestis müümiseks.

Vali Poe seadistus → Lokaliseerimine → Geograafilised tsoonid → Lisa → sisesta tsooni nimi ja kirjeldus (Eesti) → kliki nuppu Lisa tsoon → vali riigiks Estonia → Salvesta.

Seejärel vali Poe seadistus → Lokaliseerimine → Maksud → Maksumäärad → Lisa → sisesta maksu nimi ja maksu määr → vali kliendigrupp, kellele lisatakse maksemäär ning Geograafiline tsoon, kus maksumäär kehtib → Salvesta.

Viimase sammuna vali Poe seadistus → Lokaliseerimine → Maksud → Maksuklassid → Lisa → lisa maksuklassi nimi ja kirjeldus (käibemaks) → kliki nuppu Lisa reegel → vali Maksumäär → vali maksumäär, aluseks →  Poe aadress ja prioriteet (1) → Salvesta.

Kui sa plaanid müüa digitaalseid tooteid Eestis, Euroopa Liidus ja mujal maailmas, siis soovitan sul lugeda postitust Millised on kohustuslikud e-poe nõuded?. Olen seal kirjutanud lähemalt erinevatest käibemaksumääradest.

7. Toodete kategooriate lisamine

Veebipoes on tooted ju ikka kuidagi grupeeritud. Seega enne, kui hakkad tooteid lisama, loo omale mõningad kategooriad. OpenCartis pead sa selleks valima Kataloog → Kategooriad → Lisa uus → lisa kategooria nimi ja kirjeldus → vali vaheleht Andmed → kliki pildil ja muuda → kliki nuppu Salvesta.

8. OpenCarti toodete lisamine

OpenCart_tooted

Toote lisamiseks vali Kataloog → Tooted → Lisa uus → lisa toote nimi ja kirjeldus → vali vaheleht Andmed → lisa Mudel, Hind ja teised vajalikud andmed sh käibemaks. Vahelehelt Lingid vali tootja ja kategooria, kuhu toode kuulub ning kokkusobivad tooted.

Kui sa müüd edasi teiste tootjate kaupa, siis soovitan sul eelnevalt seadistada tootjad. Seda saad teha valides Kataloog → Tootjad → Lisa uus.

9. Tehniliste andmete vahelehe loomine ja seadistamine

Atribuudi vahelehel saad määrata tehnilised andmed toote kohta, kuid eelnevalt peavad sul olema atribuudid seadistatud. Selleks pead kõigepealt looma atribuudi grupi, mida saad teha valides Kataloog → Atribuudid → Atribuudi grupid → kliki nuppu Lisa → sisesta Atribuudi grupi nimi ja sorteerimise number → Salvesta.

Seejärel atribuudi loomiseks vali Kataloog → Atribuudid → Atribuudid → Lisa uus → sisesta nimi ja vali vastav atribuudi grupp → Salvesta.

Tootele atribuudi lisamiseks pead sa toote atribuudi vahelehel vajutama Lisa atribuut → sisesta oma atribuudi esimene täht ja vali loodud atribuut → Lisa atribuudi väärtus → Salvesta ja kontrolli, kas ilmus uus vaheleht toote alla.

10. Toodetele lisavalikute loomine

Selleks, et kliendid saaksid valida lisavalikuid nagu suurused, värvid, siis selleks pead sa eelnevalt valikud seadistama. Selleks vali Kataloog → Valikud → Lisa → sisesta valiku nimi ja tüüp → sorteerimise number → kliki nuppu Lisa valiku väärtus → sisesta valiku väärtuse nimi ja pilt → Salvesta. Sorteerimise number tähendab siin kliendile kuvamise järjekorda.

Tootele valiku lisamiseks kliki valiku vahelehel Lisa valiku väärtus → sisesta oma valiku esimene täht ja vali loodud valik → Lisa valiku väärtus → määra valikute väärtus, kogus, hind, punktid ja kaal → Salvesta.

11. Toodete allahindlus ja sooduspakkumine

Vahelehel allahindlus saad määrata uue hinna, kestvusaja ning koguse, millest alates hakkab kehtima allahindlus. Kui oled omale seadistanud erinevad kliendigrupid, siis saad siin määrata, millisele kliendigrupile allahindlus kehtib. Samuti saad seadistada sooduspakkumise. Ainus erinevus allahindluse ja sooduspakkumise puhul on see, et sooduspakkumine kehtib esimesest tootest alates.

12. Tootepiltide lisamine

Vahelehel Pilt saad lisada toote pilte. Selleks kliki nupul Lisa pilt → seejärel ilmub OpenCarti logo, millel tee klikk ja seejärel vajuta pliiatsile → kliki nuppu Lae üles → otsi arvutist sobiv pilt ja tee pildil topelt hiireklikk → kliki nuppu Sobib → otsi üles oma üles laetud pilt ja tee sellel topelt hiireklikk → Salvesta.

13. Preemiapunktide seadistamine

Preemiapunktid võimaldavad inimestel teie tooteid osta punktide eest. Vahelehel Preemiapunktid sisesta punktisumma, mille eest saab kaupa osta ja sisesta kui palju saavad kliendid ostmise eest punkte. Preemiapunkte saavad koguda kasutajad, kes on teinud omale konto. Punktid lisab e-poe haldur kui saadab kauba teele.

Kui sa oled alles alustav veebipoe pidaja, siis tundub kõik väga keeruline ja raske. Sa ei pea kõike omale üksinda selgeks tegema. Tule uuri E-pood OpenCart koolitust.

Koolitusel aitame sul OpenCarti seadistada ning e-poodi varundada. Näitame, kuidas lisada kategooriaid, tooteid ning kuidas optimeerida e-poodi otsingumootorite jaoks.

Lisaks on sul võimalus 6 kuud peale koolituse toimumist küsida abi, sest me teame, et tavaliselt tekivad küsimuse peale koolitust, siis kui hakkad põhjalikumalt tööle oma e-poe arendamise või haldamisega.