Lisaks Google Analyticsile ja Google Data Studiole pakub ka Google Adwords oma töölauda. Viimase abil saad kiirelt ülevaate näiteks tulu toovatest reklaamidest ja sinu raha söövatest märksõnadest. Kuidas siis seadistada Adwordsis oma töölauda?

Aga alustame algusest ja uurime, kuidas luua Google Adwordsis töölaud ja mida võiks seal uurida.

Vahet pole, kas kasutad uut või vana Google Adwordsi kasutajaliidest, töölaua loomise võimalus on Sul siiski olemas.

Vana Google Adwordsi kasutajaliidese korral vali Reports –> Dashboards –> kliki +Dashboard ikooni.

Google Adwordsis töölaua loomine

Google Adwordsis töölaua loomine (vana kasutajaliides)

Kui kasutad uut Google Adwordsi kasutajaliidest, siis vali ülevalt paremalt poolt Reporting –> Dashboards

Google Adwordsis töölaua loomine

Google Adwordsis töölaua loomine (uus kasutajaliides)

Kliki + märgi kujulisel ikoonil ja lisa uus töölaud. Mõlemal juhul (nii vana kui ka uue kasutajaliidesega) saad anda oma uuele töölauale ilusa nime.

Google Adwordsis töölauale nime andmine

Lisa oma töölauale nimi, nt Google Adwordsi ülevaade

Kuidas lisada töölauale andmeplokke?

Töölauale saad lisada 4 tüüpi mooduleid – diagramme, tabeleid, märkmeid ja mõõdikuid.

Töölauale lisatavate moodulite tüübid

Täna lisame alustuseks oma töölauale mõned mõõdikud, nt Impression – kui sageli Su reklaami on näidatud.

Iga kord kui reklaam ilmub kasutajale nähtavale, on see üks näitamine ehk Impression.

Kliki nuppu Add scorecard — > vali näiteks ajaperioodiks Last month — > mõõdikuks vali Impressions — > kliki nuppu Next.

Kui soovid, siis võid jätta valituks Sparklines chart märkeruudu, siis kuvatakse ilma telgedeta joondiagramm, mis iseloomustab andmete trendi — > kliki nuppu Next –> lisa mõõdikule pealkiri, nt Näitamised –> kliki nuppu Add.

Töölauale uue mõõdiku lisamine

Töölauale uue mõõdiku lisamine

Analoogselt lisa veel mõõdikuid, nt

  • Clicks – kui keegi klikib Su reklaamil, siis Google Adwords loendab seda kui klikki. Tavaliselt on suur klikkide arv hea, kuna lehele tuleb rohkem liiklust ja klikid aitavad aru saada, kas meie reklaamid kutsuvad klikkima ja tekitavad potentsiaalsetes klientides huvi.
  • Click Through Rate (CTR) – CTR on äärmiselt oluline mõõdik, mis näitab kui palju reklaaminägijatest ka seda klikkis. CTR aitab aru saada Su võtmesõnade, reklaami asukoha ja reklaami sisu kvaliteedist. Kõrge CTR näitab, et võtmesõnad ja reklaamid on omavahel seotud ja külastajale relevantsed.
  • Conversions – kui külastaja peale Google Adwordsi reklaamile klikkimist teeb sihtlehel ka soovitud tegevust, siis loetakse seda konversiooniks.
  • Conversion Rate (CR) – kui CTR näitas, kui palju reklaaminägijatest klikkis reklaami, siis CR näitab, kui palju reklaamilt lehele tulijatest tegi soovitud tegevust. Ehk siis kui on kõrge CTR, aga madal CR, siis tead, et pead oma pakkumist paremini sõnastama või pole siiski kolmnurk „võtmesõna – reklaam – veebilehe pakkumine“ siiski külastajale relevantne.
  • Conversion value – näitab konversioonide summat ehk käivet, mis tekkis tänu Google Adwordsi reklaamidele.
  • Cost – kulu, kui palju raha kulus Google Adwordsi peale.
  • Cost Per Click (CPC) – siin on mõõdikuks Avg. CPC ehk siis keskmine klikihind. Kui palju maksid keskmiselt ühe reklaamile klikkimise eest?
  • Cost/conversion (Cost per conversion) – on mõõdik, mis ütleb, kui palju sul iga tehing keskmiselt maksma läks ehk siis jagatakse kulu konversioonide koguarvuga. Nt, kui on kulu 100€ ja see tõi 5 konversiooni, siis on iga konversiooni maksumuseks 20€.
  • Conversion value per cost (Conv. value / cost) – on tegelikult Su investeeringu tasuvuse (ROI) näitaja. Tulu/kuluga näitab, kas tegevus oli tulus. Kui nt tulu oli 100€ ja kulu oli 50€, siis ROI näitab, et kui kulutad 1€, siis tagasi saad 2€.

Kui valisid ajaperioodiks kõikidel mõõdikutel viimase kuu, siis saad töölaua avalehel muuta kuupäeva ja kogu töölaud näitab kohe valitud kuupäevast eelmise kuu statistikat.

Google Adwordsis saad töölauda alla laadida ja automaatselt e-kirjana saata

Download nupu abil saad töölaua PDF formaadis alla laadida.

Schedule nupu abil saad saata nt iga kuu esimesel kuupäeval automaatsel asjaosalistele e-posti aadressile töölaua andmed.

Google Adwords ja Google Analytics käsikäes pakuvad Sulle vajaminevaid algandmeid, mille põhjal saad otsustada, kas ja kuidas peaks jätkmata Google Adwordsiga.

Adwords koolitus

Vajad abi Google Adwordsi osas? Tule Google Adwordsi reklaamikoolitusele ja õpi, kuidas praktiliselt valida õigeid märksõnu, koostada reklaamirühmasid, reklaame ning tulemusi analüüsida.

Loomulikult õpetame kuidas töötada nii Google Analyticsi aruannetega, töölauade ja segmentidega kui ka luua Google Adwordsis töölaudu.

Kui sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda