Kes ei tahaks olla ettevõtte veebilehega Googles oma klientidele paremini leitav? Sotsiaalmeedia turundus annab selleks erilise võimaluse. Selles postituses on staariks Google Plus ja SEO nõuanded, mis aitavad sinu veebilehele tuua rohkem liiklust.

Kasvata veebilehe liiklust

1. Lisa igale Google Plus postitusele pealkiri

Mida rohkem inimesi märkab sinu postitusi seda suurem on tõenäosus, et huvilised sinuga kontakti võtavad. Väljakutse seisneb selles, et kuidas jääda teiste avalike postituste meres enda omaga silma.

Google Plus on üks väheseid sotsiaalmeedia platvorme, kus on postitusele võimalik lisada pealkiri. Kuna tegu on nii öelda mikro blogiga, siis iga postitus vajab pealkirja.

Loomulikult ei ole pealkiri võluvits, mis aitab sinu postitusel teiste seast välja tulla, kuid need võtmesõnad ja fraasid mida kasutad oma postituses esimestena tulevad esile kahel viisil.

  1. Google arvestab pealkirja kui Tiitlit.
  2. Postituse pealkiri tuleb hästi esile ka Google otsingutulemustes.

Lisa Google Plusis pealkiri

Kui lisad hästi koostatud ja õiged sõnu sisaldava pealkirja, siis see suurendab selle esile tulemist Google otsingumootoris ning saad rohkem asjast huvitatute tähelepanu.

Lisa alati oma Google Plus postitusele pealkiri. Kuidas seda teha? Loe edasi.

2. Kujunda postitust nii, et see saaks tähelepanu

Tegelikult kehtivad samad reeglid, mis tavalise artikli või blogi postituse teksti kujundamisel. Põhimõte on ikka see, et lugejal oleks lihtsam teksti haarata ning kiiremini mõista.

Alltoodud Cyrus Shepardi tehtud pilt annab sulle teada, mis võimalused sul postituse kujundamiseks on.

Postituse kujundamine

Kasuta neid võtteid ja sinu Google Plus postitus tuleb teiste seast paremini esile.

3. Kasuta hashtagi?

Mis see hashtag on ja miks võiksid seda oma postitustes kasutada?

1. Kui sinu postitusele on lisatud hashtag ehk #märksõna, siis tuleb see Google Plus otsingus sarnase või sama võtmesõnaga välja.

SEO otsing Google Plusis

2. Kui klikid kuvatud postituse hashtagi, siis saad kõik Google Plus postitused, mis on märgistatud #SEO ehk hashtagiga SEO.

Google Plus hashtag tulemused

Näide:

Oletame, et sinu potentsiaalne klient on Google Plussi sisse loginud ja ta otsib ettevõtet kes pakub näiteks SEO teenuseid.

Inimene sisestab otsingulahtrisse SEO teenused ja ta saab tulemuseks vaikimisi kohaliku piirkonna parimad postitused aga ka ettevõtted/isikud keda Google selle võtmesõnaga seostab. Samuti on tal võimalik valida ka viimased ehk värskemad postitused.

Kui oled kirjutanud asjaliku postituse teemal SEO teenused, siis saad sellele kindlasti juurde uusi lugejaid ja jälgijaid. Kasuks tuleb kui oled oma lugejale kirjutanud rohkem kui ühe SEO õpetuse.

4. Kasuta postituses olulisi võtmesõnasid

Arvesta sellega, et postituse juures on oluline nii tekst kui pilt, kuid sul tuleb neid kasutada oskuslikult.

  • Google Plussis võid julgelt kirjutada ka pikemaid postitusi. Loomulikult peab sellel siis olema väärt sisu lugeja jaoks ja sisaldama viimase jaoks olulisi märksõnu.
  • Ära unusta viidata ka oma viimasele seonduvale blogi postitusele, et huvilised saaks vajadusel minna sinu artiklit pikemalt lugema.
  • Kui lisad lingi oma veebilehele või blogile, siis põhjenda miks peaks inimesed seda minema lugema või seda teistega jagama. Lingi juurde annas põgus ülevaade, mis klikkijat sinu veebilehel ees ootab.

5. Kasuta pilte ja videot

Kuna visuaalne pool saab alati rohkem tähelepanu, siis kasuta postitustes soovitavalt enda pilte ja videosid, sest need on loomulikud ja neid jagatakse meelsamini. Liikuvad ehk animeeritud GIF pildid võivad samuti pälvida oskusliku töö korral suurt tähelepanu.

Kasuta videot pilte

Pildi lisamisel antakse sellele url ehk eraldiseisev aadress ning selle klikkijad suunatakse eraldi täissuuruses pildi aknasse.

Soovid, et pildile klikkijad saadetakse sinu kodulehele

Enne pildi lisamist sisesta tekst ja link kuhu inimesed võiks klikkida. Kui lisad esmalt lingi oma kodulehele, siis annab Google Plus sulle ka võimaluse valida sinu enda veebilehelt pilti mida postituses näidatakse. Viimase variandi korral suunatakse pildile klikkija sinu kodulehele.

Tee oma pildid pikemaks, sest need saavad rohkem tähelepanu, kuid need näevad ka head välja. Siin on sulle kaks tasuta veebipõhist pilditöötluse tarkvara nagu Canva ja PicMonkey.

Hea näide, kuidas TripAdvisor suunab külastajaid lisama oma piltidele + 1 –e. Pilte on lisatud vähemalt neli, need on suured ja kvaliteetsed. Üleskutse ei ole pealetükkiv vaid huvi tekitav.

trip-advisor-näide

Head pildid tõstavad sinu postituste läbi klikkimise suhet ehk CTR-i.

6. Jaga ja sihi oma postitusi nutikalt

Paljud jagavad oma postitusi lihtsalt avalikult, lootes saada nii rohkem tähelepanu. Ühelt poolt on see vajalik, kuid efektiivsuse mõttes töötab täpsem sihtimine paremini.

Kui suunad oma spetsiifilise postituse konkreetsetele suhtlusringidele või isegi välja valitud inimestele, siis saavad nad sinu postituse kohta märguande ja reageerivad (kommenteerivad, jagavad) suurema tõenäosusega.

Google postituse sihtimine

Kui soovid, et postitus jõuaks konkreetsete inimesteni, siis võid nad põhjendatult ära märkida oma postituses, lisades nime ette @märgitava nimi.

Kui ei soovi isikut ära märkida kuid soovid, et postitus jõuaks ka kindlasti just temani siis lisa tema nimi (kontakt) Saajate lahtri paremal asuva ikooni abil.

Postituse sihtimine 2

Hoiatus: Täpse sihtimise liigne kasutamine ja liigne sõnumite saatmine otse e-mailile on paljude jaoks spämm. Ole sellega ettevaatlik ja kasuta võimalust vaid eriliselt hea või väärt sisu või pakkumise korral.

7. Lisa ise väärt sisule G+1-sid ja teeni oma postitustele +1-sid

Google Plus üksSEO osas on Google Plus ühel  üsna suur roll, sest Google ise ütleb, et nende abil annavad inimesed just kui hääle konkreetsele sisule. Need +1-ed mõjutavad Google otsimootori otsingutulemusi tuues sinu sõpradele sinu poolt +1-ga märgitud sisu kõrgematel positsioonidel esile.

Kuidas saada rohkem G + 1-sid?

  • Lisa oma blogi postitustele Google Plus 1 nupp ehk sotsiaalmeedia nupud. Need annavad võimaluse inimestel hääletada kui neile see meeldis. Sealjuures pead neile seal nupu juures tegema üleskutse, et nad seda nuppu meeldimise korral ikka vajutaksid.
  • Paku oma Google Plus miniblogis väärt ja huvitavat sisu.
  • Saavuta oma postitustega Google orgaanilistes otsingutulemustes kohad 1-3 ja saad rohkem liiklust ja rohkem + 1-sid.
  • Saada uudiskirjaga liitunutele sõnum kus annad teada, et sinu leht on ühendatud Google Plussiga ning palu neil lisada omalt poolt +1.
  • Samuti kutsu teistest sotsiaalmeedia kanalitest sõpru märkima sinu head postitust + 1-ga.

Nii et kui sa pole oma lehte veel +1 – ga hääletanud, siis tee seda kohe. Loe siit rohkem  Google Plus võimaluste kohta.

8. Võimenda postituse kommentaare

Lisa oma veebilehele või blogile mõni Google Plus kommenteerimise plugin. Nii kui keegi midagi kommenteerib, siis kõik tema suhtlusringid saavad sellest teda ja sinu postitus jõuab rohkemate inimesteni.

9. Kujunda oma profiil ja HoverCard tähelepanu saama

Kui surfad Google Plussis, siis liigub sinu hiirekursor üle kasutajate piltide ja nimede mille tulemusena ilmub sellest hovercardkasutajast pilt koos lühitutvustusega.

Kasuta see võimalus ja kanna hoolt, et sinu profiili lühitutvustuses oleks sees sõnum potentsiaalsele kliendile.

Kaanefotol võiks olla kas sinu suurem pilt või miks mitte sõnum millist väärtust pakud või mille eest seisad.

Kui soovid näidata tutvustuses oma veebilehe aadressi, siis lisa see oma profiili teabe alt töökoha lahtrisse.

10. Kasuta kommenteerimise taktikat

Paljud toodavad palju sisu, kuid sellega nad kulutavad liialt aega. Ma ei ütle et vähesest sisust piisaks vaid pigem tuleks keskenduda sinu valdkonna gruppidele ja teiste teemakohaste postituste kommenteerimisele.

Kommenteerimise taktika töötab, kui sul on sisukad või lahedad kommentaarid. Need toovad sulle uusi kontakte ja sinu veebileht saab rohkem külastusi.

Soovitus: Sisesta otsingusse sind huvitavad võtmesõnad ja tulemusteks on ettevõtted, inimesed ja postitused sind huvitava võtmesõnaga. Leia huvitavad postitused ja räägi kaasa.

11. Kasuta küsimustikku, saamaks teada mida teised arvavad

Google Plussis on suurpärane võimalus nii ettevõttel kui eraisikul korraldada küsitlust.

Google Plus Küsitluse loomine

Küsida võid näiteks:

  • Mida sinu mõttest või tootest arvatakse
  • Mis teemal postitustest on jälgijad huvitatud
  • Mida võiks panna kampaania auhinnaks
  • Kuidas meeldis artikkel
  • Jne

Küsimustikud, mis on sisulised ja läbimõeldud annavad sulle aimu sinu sihtgrupist nende probleemidest ja ka sinu probleemidest. See annab ka sinu jälgijatele väärtusklikku teavet.

Palu seda küsimustikku levitada.

12. Loo sündmus oluliste tähtpäevade või ürituste kohta

Sündmuste loomiseks on Google Plus loonud suurepärase võimaluse nii ettevõtte lehele kui eraisikule. Lahedaks teeb sündmuse näiteks võimalus kasutada animeeritud pilte.

Google Plus event

Anna oma sündmuse kohta nii põhjaliku informatsiooni kui soovid ja kutsu sinna keda soovid.

13. Vaata, kelle kaudu levib sinu postitus kõige suurema publikuni

Vaata oma või teiste postituste levikut klikkides postituse üleval paremal asuvat linnukest nimega valikute menüüd. Olgu lisatud, et just valikute menüü abil annab Google sulle suured õigused oma sisu üle kontrollimiseks.

Postituse leviku vaatamine

Nagu näed vasakul postitusel puudub menüü link Kuva Ripplesi andmed, sest seda postitust pole jagatud. Parempoolne pilt on võõras postitus ja sul on võimalik näha kuidas see on levinud.

Funktsioon Google Ripples

Ripples annab hea võimaluse jälgida oma postituste levikul, kes või kelle kaudu see levib paremini ning seda on sul hiljem oma sisu levitamisel hea teada ;).

Kui tahad, et Google Plus võiks olla sinu turunduskanal ja soovid palju juurde õppida, siis lisamaterjali leiad Plus Your Business lehelt ning videoõpetused Martin Shervington`i veebilehelt.

Kui sulle meeldis see postitus, siis jaga seda julgelt teistega.