Osalesin 16-17 juuni koolitusel Digital Elite Camp 2017, kus jagas oma kogemusi 20 maailma tipptegijat.  See digiturunduse koolitus andis mulle mitmeid häid ideid, mida võiksid ka sina kasutada. Loe edasi, mida ma sealt oma vihikusse üles kirjutasin.

Digiturundus koolitus

Digiturunduse koolitus Elite Camp 2017 toimus Tallinnas Ülemistel kohas nimega Spacex

Mis olid kokkuvõtvalt kõige tähtsamad mõtted?

Kuna kogu koolituse teema oli müügi kasvatamine kodulehel ehk conversion optimization, siis minu jaoks koorus suures pildis kõigi osalejate ettekannetest välja järgmine:

  • Kui sa tahad oma kodulehelt saada paremaid tulemusi, siis tuleb pidevalt seda testida ehk teha katsetusi, mis töötab ja mis mitte.
  • Testimisel ei maksa sinu või omaniku arvamus mitte midagi, loevad ainult statistiliselt usaldatavad tulemused.
  • Ettevõtte kiire areng saab toimuda ainult läbi pideva katsetuste ja läbikukkumistest õppimise.
  • Kui sul tekib hea hüpotees, mida toetab ka veebilehe statistika, siis testi seda kohe.
  • Tegutse kiirelt – siis teed rohkem vigu, aga õpid ja kasvad ka kiiremini.
  • Andmed (veebistatistika ja klientide kohta) on otsuste tegemise aluseks.
  • Vii oma ideed ellu kohe, sest seda toetab sinu emotsionaalne jõud.

Need laused tunduvad sinu jaoks ehk liiga üldised, kuid suur osa maailma oma eriala tippe rääkis sama mõtet justkui ühest suust.

Aga läheme nüüd minu märkmete juurde

Mis ma oma vihikusse siis kirjutasin? Paljud asjad olid minu jaoks küll kordamine, kuid siiski toon esinejate lõikes välja oma paberile pandud mõtted.

Postituses kasutatud pildid on pärit veebilehelt Digital Elite Camp

Sa ei ole pädev oma veebilehe efektiivsust hindama

Peep Laja – ConversionXL

Peep Laja from ConversionXLPeebu avasõnad olid: “Paljud arvavad, et nad teavad, mis on nende veebilehele kõige parem või mida testida, kuid nad on oma egos nii kinni, et ei saa ise aru, et nad on tegelikult ebakompetentsed.”

Appi tuleb siin A/B testimine, mis aitab avada silmad, näidates selgelt, et need asjad, mida sa arvad töötavat, ei tööta tegelikult üldse.

Põhjus on selles, et veebilehed on nii erinevad ja tegureid palju, mis kõik mõjutavad tulemusi. Tooted on erinevad, sihtgrupid on erinevad ja siit tulevad esimesed põhjused, miks ei saa kõiki lüüa ühe mütsiga.

Ainus rohi selle vastu on analüüsida veebistatistikat, klientide tegevust ning selgitada välja, millist praktikat kasutada, et saada teada, mis on need tegelikud probleemid, miks inimesed sinu lehelt ei osta.

Ilma andmeteta ja ilma nende analüüsita  pole sul mingit võimalust olukorda muuta!

Kuidas saada firma kasvama?

Morgan Brown – GrowthHackers

morgan brown from GrowthHackersMorgan rääkis, mis on oluline firma kasvu ja arengu juures.

Ta tõi näite sellest, kui ta noorena alustas pidude korraldamisega ja tema 5-liikmeline tiim otsis ja katsetas, kuidas saada oma peole rohkem rahvast. Nad katsetasid igasuguseid asju, (vingem valgustus, tantsijad jne), kuid mitmed katsetused ei toonud neile edu. Nad panid kogu oma raha ja tellisid kõige vingema DJ, kuid ka sellest polnud abi.

Katsetuste tulemusena aga jõuti asukoha juurde ja sealt hakkasid tulema muutused. Katsetusi ja otsuseid tehti koos tiimiga.

Morgan tõi välja 3 olulist asja:

  1. Sinu toode peab olema väga hea või lahendama probleemi. Kui see pole nii, siis edasi pole mõtet jätkata.
  2. Sul tuleb luua tiim, kes kõik on 100% hingega asja kallal. Ja kui te olete midagi tööle saanud, siis taguge seda rauda, kuni see on veel kuum.
  3. Sul peab olema protsess, mida saad korrata. Kehv plaan, mida ellu viima hakata kohe, on parem kui kunagi tulevikus valmiv ideaalne plaan tegevuseks.

Sinu firma kasvule aitab kõvasti kaasa, kui te teate, mis on teie tõeline väärtus kliendile, kui te seate oma tegevused tähtsuse järjekorda, võtate otsuseid vastu kiirelt ja õpite nendest.

Kui tähtis on tunda oma kliente?

Daria Nepriakhina – IdeaHackers

daria Nepriakhina from IdeaHackersDaria rääkis kliendiprofiilist ja tema tundmise vajalikkusest.

Ma olen ostupersoonast kirjutanud ka ise põhjalikumalt, kuid siiski mõned olulised punktid tahan tema jutust välja tuua.

Kogu oma klientide või nende olukordade kohta lugusid + andmeid (pigem psühholoogilised).

Harjuta end tegema klientidega intervjuud, sest siis tunned neid paremini ja oskad kasutada nn trigerid, mis neid paneks tegutsema. Daria annab ka selleks sulle hea tööriista.

Selgita välja, mis on need kanalid, kohad, kodulehed, sisulehed sinu kodulehel, kus nad veedavad tavalisest palju rohkem aega. See aitab sul mõista, millest nad hoolivad, mis on nende probleem või vajadus.

Oma veebilehel illustreeri nii sõnaliselt kui visuaalselt, milline on kliendi olukord praegu ja milline see võiks olla peale sinu toote või teenuse kasutamist. Huvi korral võid lisaks lugeda neuroturunduse kasutamisest kodulehe teenuse lehel.

Kuidas veebilehe sisuga oma konkurente lüüa?

Sujan Patel – Growth Marketer

sujan patelSujan rääkis, kuidas sisu ja sisuturunduse abil saab firma kasvada.

Pean tunnistama, et Sujan oli üks minu lemmikutest, sest ta oli konkreetne ja ta andis ka praktilisi soovitusi.

Paljud alahindavad sisuloome tähtsust, kuid paradoks on selles, et sisu loomele ressursse ei leia, aga veebiliiklust ja kliente interneti abil soovivad.

Sujan soovitab, et:

  1. Turunduslehtri ülemises osas anna ära ülipraktilist sisu ja levita seda nii, kuidas jaksad.
  2. Lehtri keskel kasuta nii videosid, webinare, kui ka oma valdkonna tegijate sisu.
  3. Lehtri alumises kasuta klientide edulugusid, küsi klientidelt küsimusi ja vasta neile, vii läbi uuringuid ja avalda tulemusi.

Tema peamine sõnum sisu tootmise osas kõigile oli:

“Loo midagi trastiliselt paremat kui sinu kõige tugevam konkurent. Lõpeta keskpärase sisu tootmine ja alusta kohe oma kliendile tõeliselt kasuliku sisu loomisega.”

Mõned olulised sisuturunduse võtted, mida saad kohe kasutada

1. Loo alustuseks mõni ülihea sisu ning levita seda.

2. Selgita välja, millised sisulehed või postitused toovad sulle palju liiklust ja näita puust ja punaselt külastajatele, mida nad peavad järgmiseks tegema. Selleks võib olla suur klikitav pilt, mis rõhutab kliendi kasu ja suunab ta edasi teenuse või toote lehele.

3. Tee külalispostitusi teistel teemaga seotud blogides – selleks tuleb sul
a) koostada nimekiri oma valdkonna veebilehtdest,
b) uurida välja, mis märksõnadega nad oma lehele liiklust toovad,
c) kirjuta nendele märksõnadele optimeeritud väärt postitus.

4. Kutsu oma valdkonna tegijaid kirjutama oma blogis, sest nad toovad sulle liiklust.

5. Kirjuta ka stiilis töö tagatoas ehk näita, kuidas päriselt sa töötad või teenust pakud, näita kliente ja tehtud töid jne.

6. Intervjueeri oma kliente ja too välja nende edulugusid nii teksti, pildi kui ka videona.

7. Tee kliendiküsitlusi ehk intervjuusid nende murede mõistmiseks ja kirjuta nende probleemide lahendamiseks üks asjalik e-raamat.

8. Tee oma kõige edukamast sisust või postitusest, video, pdf, webinar, eraldi minileht, sest inimesed õpivad erinevalt.

9. Las sinu müügi meeskond või support jagavad samuti klientidega seda ülihead sisu.

Pane end kliendi kingadesse. Näita, et ka sina oled inimene ja eksid vahel. Tekkis mõni mõte! Vii see kohe ellu ;).

Inbound Marketing firma kasvu case study

Bob RuffaloImpact

Bob Ruffolo from impactBob selgitas, kuidas tema tiim (teemaks Inbound Marketing) kasvas tänu süsteemsele veebilehe ja tegevuste optimeerimisele.

Tema firma hakkas kasvama tänu süsteemsemale töökorraldusele ja tänu Peep Laja nõuannetele ning soovitustele teha veebilehele põhjalikum analüüs.

Bob kasutas oma veebilehe analüüsimisel Peebu väljatöötatud RESEARCHXL süsteemi, millest tuleb juttu peale järgmist plokki.

Kuidas Inbound Marketing töötab?

  • Attract – Strangers → Visitors
  • Convert – Visitors → Leads
  • Close – Leads → Customers
  • Delight – Customers → Promoters

Sellise meetodiga töötades tootsid nad 10 postitust nädalas ja 500 sisutükki aastas. Nende eesmärk oli saada 3 korda paremad tulemused veebilehe külastajate arvus, uudiskirjaga liitujate arvus, kontakti võtmistes ja klientide arvus.

Inbound Marketing goals

Foto Bob’i esitlusest: KPI-de olukord ja tulemused.

Et eesmärki täita tõstsid nad postituste arvu nädalas 10-lt 17-le, lisaks aitas kord kuus kogu firma sisu toota ning parandati veebilehe välimust.

Eelltoodud tegevused ei aidanud saavutada püsitatud eesmärki.

Mida nad siis tegid, et oma seniseid tulemusi kolmekordistada?

1. Nad muutsid oma töökorraldust selliselt, et:

  • kord kuus tegid ajurünnaku ja sõnastasid olulised tegevused;
  • kord nädalas arutati nädala tegevused läbi ja pandi paika tähtsuse järjekord;
  • kord nädalas toimus töökoosolek – kes mida hakkab tegema;
  • igapäevane lühike kohtumine tiimiga – kes mida teeb ja mis on takistused;
  • kokkuvõtted ehk tagasivaated tehtule.

Selline töökorraldus muutis meeskonna töö palju efektiivsemaks.

2. Tegid veebilehele põhjaliku analüüsi, mis sisaldas:

Heuristiline analüüs – kas olulistel lehtedel on sõnum piisavalt selge, kas kliendi kasu on selgelt välja toodud, kas on mingeid külastajat häirivaid tegureid, kas külastaja saab kiirelt aru, mida ta peab tegema jne.

Veebilehe tehniline analüüs – kuidas leht töötab erinevates veebisirvijates ja operatsioonisüsteemides, kuidas leht töötab erinevates mobiilides ja tahvlites, millised sisulehed laevad aeglaselt jne.

Veebilehe statistika analüüs – millised on kõige populaarsemad ja kõige rohkem liiklust saavad sisulehed, kõige väärtuslikemate sisulehtede optimeerimine soovitud tegevusele ja probleemide kõrvaldamine.

Mouse tracking (hiire kursori jälgimine) analüüs – heatmaps (soojakaart) – kuhu inimesed klikivad? Scrollmaps (kerimiskaart) – kui palju külastajad kerivad alla? Session replays (külastuse videosalvestused) – mida külastajad lehel tegelikult teevad?

Küsitlused konkreetsel veebilehel – miks sa ei liitunud uudiskirjaga või miks sa liitusid?

Kasutaja testid – veebilehe testimine vahetult nii, et kasutaja räägib kaasa, mida ta teeb ja mõtleb.

Kokkuvõtteks just need 2 olulist sammu (veebilehe analüüs ja töökorralduse muutmine) aitasid nende eesmärke saavutada. Vaata tulemusi ülaltoodud pildil.

Veebilehe kasutatavuse uuringu läbiviimine

Els Aerts – AG Consult

els aerts from AG consultEls oli minu teine lemmikesineja, sest lisaks konkreetsusele, oli ta end esitluseks väga hästi ettevalmistanud ja suutis panna saali end kuulama.

Veebilehe kasutatavuse testi läbiviimine on lihtne ja seda võid ka sina ise läbi viia.

Küsimus on selles, et mida on vaja uurida ja mis meetodit selleks võiks kasutada.

Kuidas teha veebilehe kasutatavuse uuringut?

Üks lihtne viis on see, et näita võõrale inimesele näiteks oma kodulehe avalehte ainult 5 sekundit ja küsi temalt ainult üks küsimus. Kui vastused on kummalised või hägused, siis tee oma leht selgemaks.

Teine viis on teha nö modereeritud kasutaja uuringut. 5-10 inimesega saad palju üliväärtusliku infot oma veebilehe probleemide kohta.

Selleks:

  • sõnasta selged ülesanded;
  • anna ülesanded ükshaaval kätte;
  • jälgi (salvesta), mida nad teevad – keelatud on juhendada.

Sa võid kuulata, mida nad räägivad ja saad ehk mingi toetavat lisainfot, kuid tegelikkuses loeb vaid see, mida nad teevad.

Hea mõte minu jaoks oli see, et ma viin järgmine kord veebilehe kasutatavuse testi läbi kliendi juures, et nad saaksid ka ise näha, mis on valesti ja kuidas tegelikult nende veebilehe külastajad veebilehte kasutavad.

Andmed on kõigile kasutamiseks

Christoph Luetke Schelhowe

christoph luetkePeamine, mis mina suutsin tema esitlusest kaasa võtta oli: lahenda veebis reaalsete klientide reaalseid probleeme lähtuvalt andmetest.

Püüa tuua inimesed tagasi oma veebilehele ja saa nad tegema korduvostusid.

Sinu meeskonda tuleks harida andmete tõlgendamisel ja õigete andmete leidmisel.

Ära satu headest testimise tulemustes joovastusse, vaid korda teste.

Unustada ei tohiks, et mitte ainult frontend testid pole olulised, vaid ka backend teste tuleb teha.

Selgita välja, mis numbrid on halvad ja tee kvalitatiivseid uurimusi, selgitamaks välja, miks numbrid on nii halvad kui nad on.

Tee eksperimente – eksimused viivad sind edasi – eksi kiiresti.

Kaasaegne mõõtmisstrateegia

Kristoffer Ewald – NetBooster

KRISTOFFER EWALD form NetBoosterKristoffer küsib, et kas andmed on ikka kõige tähtsam faktor mõõtmisel?

Teadmistes on küll jõud, kui andmed lükkavad ümber arvamusi, aga teadmised on väärtuslikumad siis, kui mõistad andmete taga olevaid põhjuseid.

Kas teadsid, et eelmisel aastal tehti mobiiliga sooritatud otsingutest ca 20% häälotsinguga ja see aina kasvab. See annab mõtteainet, et kas tuleks hakata mobiili lehti optimeerima häälotsingutele?

Kristoffer on jõudnud andmete analüüsis ja mõistmises kohta, kus:

Conversion ehk  soovitud tegevus ei ole alati kõige tähtsam. Võib-olla on kliendi nn lifetime value ehk kliendi elueaväärtus sulle olulisem?

Attribution is Bullshit – kombineeritud mõõtmismudelid Google Analyticsis on jama

Jeff Sauer – JeffAlytics

jeff sauer from JeffAlyticsJeff küsib, et, kui näiteks pubi teeb tänaval reklaami, et tasuta õlu ja topless teenindajad, mis ei vasta tõele, siis kelle või mille arvele saame tehingu kirjutada?

Või teine näide, et kui Jeff soovitab kaunist kohta pulmade pidamiseks, siis kelle nimele saaks kirjutada tulevase tellimuse?

Väikeettevõtja jaoks on ainutähtis tema toote kvaliteet ja muu pole tema jaoks oluline, sest toode müüb ise. Inimesed räägivad edasi ja soovitavad.

Peamine mõte minu jaoks oli see, et pole mõtet hakata kombineerima keerukaid mõõtmisi Google Analyticsis (GA), kui sinu veebilehe liiklus on madal.

Jeff küsib:

Is attribution worth your time?
<100-1000 conversions NO
More than a 100-1000 conversions MAYBE
10 000 < conversions & online/offline data sources YES

Esimese päeva kokkuvõte

Selline oli see digiturunduse koolitus läbi minu silmade esimesel päeval. Minu jutt oli ehk liiga üldine ja kõike ei ole võimalik detailselt välja tuua, kuid selliste koolituste puhul saad sa ainult mõtteid ja ideid.

Lõppkokkuvõttes loeb ikka see, et kas sul on olemas oma protsess ehk süsteem, mida saad korrata. Kui pole süsteemi, siis pole ka koolitustest kasu.

Teen peagi kokkuvõtte ka teise päeva esinejatest. Nii et tule varsti tagasi ;).