Kuidas käib kodulehe tellimine ja planeerimine

Kui oled otsustanud, et uus koduleht tellitakse teenusena sisse, aga teie firmas või asutuses on antud teenuse sisseostmisega veel vähe kogemusi, siis selles postituses ja videos saad teada, mida peaks hinnapakkumine sisaldama.

Kodulehe tellimine Kuidas küsida hinnapakkumist? from KoduleheKoolitused on Vimeo.

Võta hinnapakkumine vähemalt kolmelt firmalt

Soovitan leida vähemalt kolm teenusepakkujat, kellelt võiks paluda hinnapakkumist, kuid ole valmis neile siis esitama oma põhjalikult koostatud lähteülesannet, samuti ole valmis nendega kohtuma ning vastama küsimustele. Selles etapis tekib sul võrdlusmoment ja näed, kui professionaalsed nad oma töös on.

Hinnapakkumine kodulehe tegemiseks sisaldab

Hinnapakkumises peaks olema konkreetselt kajastatud, millistest etappidest kogu protsess koosneb ja milliseid töid igas etapis tehakse. Kui töö etappe ja teostatavaid töid pole selgelt välja toodud, siis see ei ole hea märk.

Teostatavad tööd ja ajagraafik

Iga endast lugupidav veebiagentuur või kodulehti tegev ettevõte teeb alati teostatavate tööde kõrvale ajagraafiku, kus on kirja pandud tähtajad, millest peaksid mõlemad osapooled kinni pidama.

Näiteks kui lehele on vaja sisu või pilte lisada ja teie pole seda õigeks ajaks teenusepakkujale esitanud, siis töö venib ja see võib ajagraafiku segi lüüa. Loomulikult võiks ajagraafikus olla ca 30% varuaega. Ajagraafik annab teada, millal peaks teie koduleht valmis saama ja kui kaua tegijatel sellega kokku aega läheb.

Kuidas toimub projekti juhtimine?

Hinnapakkumises peaks olema täpselt kirjas, kui mitu korda kokku saadakse ja mis on iga kokkusaamise tulemus. Kuna koduleht valmib mitme spetsialisti koostöö tulemusena, siis on oluline, et nad teiega oluliste etappide alguses ja vahepeal konsulteeriks. Näiteks kui on valmis saadud veebilehe prototüübiga, siis enne töö jätkamist võiksid nad teiega seda kooskõlastada või anda lausa proovida/testida.

Samuti peab olema kirja pandud, kuidas ja millal toimub töö üleandmine ja kuidas näeb välja teie kui kasutaja koolitus. Soovitavalt võiks platvormiks olla mõni tuntud veebimootor kas Joomla või WordPress. Kas lehte tehakse teie serveris või teenusepakkuja omas ning mis on need teemad, millest üleandmisel teenusepakkuja peaks teiega rääkima.

Kuidas kujuneb maksumus? Missugune on lõppsumma?

Sageli ei soovi töö teostajad näidata, millest koosneb eri etappide ja tööde hind. Paluge neil seda teha, sest siis saate paremini võrrelda hinna ja teostavate tööde suhet teiste pakkumistega. Rumal oleks maksta kulunud töö tundide pealt. Hind võib muutuda kui teie esitate mingeid lisanõudmisi. Sellised olukorrad tuleb selgelt eelnevalt kokku leppida. Mida põhjalikum ettevalmistustöödel olete, seda vähem üllatusi hiljem tuleb.

Projekti liikmed ja kes mille eest vastutab?

Hinnapakkumist võib käsitleda ka kui kokkulepet kui see on vastavalt ülesehitatud, kuid siiski peaks seal kirjas olema kontaktisikud koos andmete ja nimedega, kes millegi eest konkreetselt vastutavad. Samuti teie poolsed vastutavad ja kontaktid. Lühidalt võiks olla ka kirjeldatud, mis tööde eest keegi vastutab.

Kuidas on teostatud tööd dokumenteeritud?

Sageli peab mõne veebirakenduse osa juurde programmeerima ning kui hiljem peale tööüleandmist soovib keegi teine seda koodijuppi täiendada või parandada, siis selgub, et lihtsam on uus kirjutada. Põhjuseks siis asjaolu, et puudub dokumentatsioon. Seega peab kokku leppima dokumentatsiooni ulatuses ja mahus ning selle esitamise viisis.

Millist garantiid pakutakse?

Iga lugupidav veebifirma annab oma töödele garantii. Mida pikema garantii veebifirma annab, seda muidugi parem, kuid see peaks olema täpselt kirjeldatud, millele garantii antakse ja millistel tingimustel.

Hinnapakkumine peaks sisaldama tasuta vigade parandust. See tähendab, et pakkuja peaks kõik tema poolt tekkinud vead viivitamatult ja tasuta kõrvaldama. Eraldi tuleb kokku leppida uuendustega kaasnevad tööd.

Kui kogenud on teenusepakkuja?

Kui on tegemist tundmatu teenusepakkujaga, siis paluge neil pakkumises näidata, millised on nende parimad tööd, mida nad varasemalt on teinud. Saate aimu, millised kogemused antud firmal tegelikult on.

Kokkuvõtlikult võiks hinnapakkumine sisaldada:

  • tööde teostamise ajagraafikut;
  • teostatavaid töid etappide kaupa;
  • hinna kujunemine etappide ja tööde kaupa;
  • kes juhib projekti ja osapooled;
  • kuidas toimub dokumenteerimine ja etappide kooskõlastamine ning kinnitamine;
  • garantiid lõpptulemusele;
  • tehtud töid;
  • vigade parandamist tasuta.

Ja lõpetuseks tahan siiski veel rõhutada, et veebilehe tellimine on tõsine ettevõtmine. Kui sa ei ole oma raha peale vihane ja soovid, et hiljem ei peaks rumalusest või teadmatusest kallist hinda maksma, siis tee omale selgeks, mida üks korralik hinnapakkumine peaks sisaldama. Samuti tuleks iga teenusepakkuja kohta teha taustauuringut.

Kui sul tekkis küsimusi või vajad nõu, siis kirjuta meile hinnapakkumise küsimise osas.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.