Veebilehe testimine – Google Analyticsi koolitus

Ainult Google Analytics koolitus üksi ei tee sinu kodulehte paremaks ega tõsta conversion rate’i, kuid kui kasutad ka Hotjari, siis näed kohe, kus on võimalused.

Koolituse jooksul saad selged juhised

  • Milliseid Google Analyticsi andmeid rohkem jälgida?
  • Kuidas need andmed kätte saada?
  • Kuidas kasutada Hotjari tarkvara?
  • Kuidas viia läbi veebilehe A/B testimist?

Paranda veebilehe conversion rate`i kas või 1% võrra

Need kaks turundaja tööriista Hotjar ja Google Analytics on koolituse fookuses eesmärgiga aidata tõsta sinu veebilehe või e-poe conversion rate paremale tasemele.

Google Analytics ja Crazy Egg

Isegi kui selle koolituse lõpptulemusena tõuseb teie veebilehe conversion rate ühe protsendi võrra on see suur edasiminek. Olulisem sellest on aga süsteemsus, järjepidevus ning tahtmine tegeleda veebilehe optimeerimisega müügile.

“Anname sulle Google Analyticsi ja Hotjari paremad praktikad ja aitame sind ka küsimuste korral peale koolitust.”

Kui sa seni pole leidnud õiget teed, kuidas veebilehe kaudu rohkem müüa, siis sellel koolitusel saad kindlasti paraja portsu väga selgeid juhiseid, millega ise edasi minna.

Mis on Hotjar ja miks peaksid ka sina seda kasutama?

Kui Google Analytics näitab milliseid linke külastajad klikivad, siis Hotjar näitab, kuhu nad täpselt teie lehel klikvad, isegi kui see pole link. Seda nimetakse Heat Mapiks ehk sooja kaardiks.

Heat Map ehk mis osad lehel saavad külastaja tähelepanu

Heat Map näitab sulle täpselt, milline lehe osa saab külastajate tähelepanu ja mis mitte. Sellise info omamine võimaldab lehel teha muudatusi, mis mõjutab soovitud tegevuste määra.

HeatMap

Näide: Heat Map näitab selgelt, et beebi pilk pealkirjale viib külastajate fookuse suunda, kuhu beebi vaatab. Pealkiri, alapealkiri ja soovitud tegevuse nupp saab muudatuse tulemusena oluliselt rohkem klikke. Seda sorti info on suurepäraseks eelduseks A/B testimisel hüpoteesi seadmisel.

Scroll Map ehk kui palju lehte keritakseScroll Map

Scroll Map näitab mis osani sinu lehest külastajad reaalselt jõuavad ning milliseid lehe osasid külastajad uurivad ja loevad põhjalikumalt.

See teadmine võimaldab lisada sisu või elemente, mis hoiaks külastaja tähelepanu lehel pikemalt.

Näide: Paremal oleval pildil on näha, et kollased ja punased alad lehel saavad rohkem tähelepanu ja rohelised ja sinised alad vähem.

Soovitud tegevusele suunav nupp punaselt alalt tõsteti RJMetrics testimismeeskonna poolt alale (kollasele), mis saab enim tähelepanu ja selle tulemusena kasvas lehe conversion rate 310%.

Nupu asukoha vahetuse tulemus

Conversion rate

Heat map, scroll map, kasutaja teekondaded videod (recordings), soovitud tegevuste tunnelid, vormide analüüsimine  ja mitmed teised kasulikud Hotjari võimalused saavad koolitusel läbi käidud.

NB! Me ei näita teile koolitusel ainult reaalseid näiteid ja ei õpeta teid seda ainult kasutama, vaid anname ka juhised, kuidas seda tegevust süsteemsemalt läbi viia.

Google Analytics koolitus

Teine osa päevast sukeldume Google Analyticsi magusamate osade juurde. Alustuseks kordame üle veebilehe eesmärkide ehk Goalide seadistamise. Peale seda räägime kodulehe testimisest ja optimeerimisest müügile.

Kodulehe conversion rate’i tõstmine läbi A/B testimise

Enamus ettevõtteid ei tea üldse, mis on nende veebilehe conversion rate ja veel vähem testivad oma veebilehte. Kahjuks ei saa nad ka kunagi teada kui efektiivselt leht töötab ja millised on võimalused teenida rohkem läbi veebilehe.

Näide: mis värvi nupu korral tehakse rohkem tegevusi?

AB testimine

A/B testimise puhul tehakse lehest kaks versiooni ja 50%-le näidatakse originaali ja 50%-le külastajatest testversiooni. Võitja on see, kus tehakse rohkem soovitud tegevusi.

Testimisega seotud peamised teemad

  • kuidas testida vorme, nuppe, pealkirju ning pilte;
  • testimise metoodika, eesmärgid ja hüpoteesi püstitamine;
  • Google Analytics experipents ja A/B testimine.

NB! Testimisega pole sul eriti mõtet alustada, kui sa pole piisavalt panustanud oma veebilehe turundamisele. Teisiti öeldes liiga väikse liikluse korral ei näe sa statistiliselt vettpidavaid tulemusi.

Peale koolitust oled võimeline ise tegema algust oma oluliste sisulehtede testimisega. Samuti on sul selle juures abiks Hotjar. Sa ei pea enam pimeduses kobama ega kuulama targutajate arvamusi.

Veebianalüütika edasijõudnule

Õpetame sind ka koostama sulle huvitavaid segmente, looma uusi aruandeid (custom reporting) ning mõõtma teistest kanalitest tulevat liiklust.

Kui sa oled turundaja või oma ettevõtte veebilehe käekäigu eest vastutav, siis see Google Analytics koolitus on sulle sobilik. Ainuke tingimus on see, et sul endal peab olema huvi ja tahtmist saada veebilehest kätte paremaid tulemusi.

Koolituse tulemusena tead ja oskad

  • kuidas planeerida ja läbi viia kodulehe testimist lihtsaimal viisil;
  • kuidas süsteemselt optimeerida maandumisleht müügile;
  • kuidas kasutada veebilehe testimisel Google Analyticsit ja Hotjari;
  • kuidas testida olulisi vorme, nuppe, pealkirju ning pilte.

Mida Hotjar ja Google Analytics koolitus lisaks sisaldab:

  • tasuta konsultatsioone;
  • detailseid õppematerjale;
  • 3 kuud isiklikku veebiabi läbitud teemade osas;
  • lõunasööki;
  • kohvipause koos suupistega.

Koolitusele pääseb 8 osalejat. Miks?

Sul on olemas koht ka peale koolitust, kust saada oma küsimustele vastuseid. Koolitusele pääseb vaid 8 osalejat, sest siis jõuame tegeleda iga ühe küsimustega ja saame vahetult aidata sind kohapeal, mida aga suurema auditooriumi puhul teha on pea võimatu.

PS! Kõik meie kliendid, kellele meeldivad KoduleheKoolitused Facebookis, saavad võimaluse osaleda aastas ühel meie pakutud koolitusel tasuta.

Küsi lisainfot

Eve Keerus-Jusupov
eve@kodulehekoolitused.ee

Küsi lisainfot

Eve Keerus-Jusupov
eve@kodulehekoolitused.ee

OÜ Collectiv on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner

koolitusluba

Kliendid, kes meid usaldavad

logod1

Koolitajad

Eve Keerus-JusupovEve on kogemustega koolitaja, kes lisaks kodulehe tegemise koolitustele suudab tänu Google Analyticsi abile sinu silmad avada kodulehel toimuvast. Segmendid, aruanded, eesmärgid ja tehniline testimine on Eve teemad.

Merlis JusupovMerlist huvitab testimine ja külastajate käitumise analüüs. Crazy Egg ning Google Analyticsi teoreetiline testimine on tema teemad.